Svar: 383
Tråde: 44
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Ja desværre blev julen ikke helt den fest vi havde regnet med i vores familie, ihvertfald ikke da vi kom hjem.
Vi har haft indbrud, heldigvis for mig lå jeg kun hjemme med en lille smule ure at lav værdi, men tyvene har gået direkte efter stedet hvor de lå...Det sætter jo desværre tanker igang.
1 stk. Sinn U1 med lænke
1 stk. Sinn 756 UTC med lænke
1 stk. Raymond Weil, Don Giovanni med lænke.
1 stk. Omega Planet Ocean med gummirem.
1 stk. DJR Chrono
1 stk. Formex "Er til salg herinde...skal nok fjernes mon ikke  "
Jeg ved jeg nok ikke ser dem igen og forsikringen sikkert ikke dækker, da samtlige papir lå i boksene samlet, da alt skulle i boks. Men hvis nogen af jer gode mennekser ser eller høre vil jeg da gerne have en PM eller andet.
God jul til resten fra en Træt Fumle der sidder og venter på politiet.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det må vist være hvad man kalder træls...
Hvad andet kan man sige.
Håber du får dine tab dækket, men der vil jo altid være "Trælse tanker" - rigtig ærgeligt!
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Nej dog - uf - men forsikringen - den helt almindelige dækker dig på indboforsikringen, no problem - du kan tilmed vise at du har haft et eller flere her på forummet.
Ure som ikke er ædedmetal dækkes normat under den helt almindelige indboforsikring, også selv om det er 5 eller 10 stk der er forsvundet.
Surt, men fat håb du, og glædelig Jul stadigt,
vh
•
Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Håber godt nok din forsikring dækker, ellers er det da næsten ikke til og bære! Hvor er det ærgeligt...
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Hej Fumle
Øv, surt show.
Men jeg vil da håbe at forsikringen dækker, jeg har altid regnet med at Hannover har ret når han skriver om forsikringer.
Men alligevel, fortsat god jul!
•
Speedy Skrev:Hej Fumle
Øv, surt show.
Men jeg vil da håbe at forsikringen dækker, jeg har altid regnet med at Hannover har ret når han skriver om forsikringer.
Men alligevel, fortsat god jul!
UHA regn ikke med det - der kan være forskelle - men helt generelt - ja indboforsikringen omfatter og dækker absolut også ure som ikke er af guld eller ædelsten (som oftest også dækkes, men bare med en mindre andel) - så har man indboforsikring og der beviseligt indbrud (skal anmeldes) og kan man vise man har haft urene - eller i det mindste klart sandsynliggøre, så dækkes de, men generelt - spørg altid egen forsikring for der er forskelle.
vh
•
Svar: 383
Tråde: 44
Hej
Tak for info Hannover
Der er optaget politi rapport og jeg har haft glarmester herude idag og sætte vindue i.
Desuden glemte tyvene den skruetrækker de brød ind med, men som politiet siger findes der sikkert ikke fingeraftryk derpå, de kom ikke engang herud, da der ikke var nogle dna spor. Denne info fik jeg klokken 16.00 i eftermiddag, det ville sQ have været rart at vide i går nat, min gravide kone og jeg selv lå på sofaen foran et ødelagt vindue, det er sQ koldt.
Men nok om det, jeg har heldigvis nogle af kasserne de ikke har taget, samt, mine annoncer herinde, så alt det skulle ikke være noget problem.
Men nu ser vi....
•
Var selv bange for indbrud, så jeg nåede at lave en stor transportkasse til urene, så de kunne ryge med på juleferie. Min kone syntes godt nok jeg var lidt skør, men det kan åbenbart betale sig.
Det er også helt utroligt, at de lige ved hvor de skal lede og kun går efter det. Jeg har personligt alle mine papirer liggende i bankboks, så jeg netop kan dokumentere hvad jeg har, samt fotos af mit indbo.
Håber at forsikringen dækker dine tab. Ved godt det ikke giver en urene igen, som har betydet noget for en, men det er heldigvis ure, som kan skaffes forholdvis nemt igen  , men total surt alligevel.
Føler med dig og håber aldrig jeg skal prøve det selv.
Man får lyst til at lade være med at handle med ure og andet urrelateret, da dette giver folk en adresse på ens bopæl.
Torben
•
Hvis du vil handle med et lidt dyrere ur, så skriv altid noget i stil med
"Uret kan fremvises, men kontakt mig først da det opbevares i bankboks til dagligt"
Det viser i alle fald at man ikke har det hjemme, og man skal heller ikke have mange dyre ure liggende hjemme, jeg ville aldrig ha det
Skal de vises, kan man mødes i banken.
vh
•
Svar: 103
Tråde: 12
Hej Fumle
Øv for en oplevelse - at komme hjem og opdage, at der har været ubudne gæster er en meget ubehagelig oplevelse.
Det, at andre har gået rundt i jeres hjem kan opleves som et brud/ en krænkelse af jeres privatsfære - en oplevelse, der er ubehagelig og kan fremkalde frygt for gentagelser, børn, gravid kone mm.
Samtidig er der også det materielle aspekt - ødelagt vindue og stjålne genstande. Forhåbentlig dækker din indboforsikring, men bare bøvlet med dokumentation, tid og evt. forhandlinger er naturligvis ubelejligt.
Jeg håber, der ikke er alt for mange minder hæftet på dine stjålne ure - ellers kan de mere eller mindre nyanskaffes.
Du kan regne med, at vi herinde vil kigge godt efter udbuddet det næste stykke tid.
God jul - håber I kommer styrket ud af oplevelsen
Klaus
•
|