Invicta
Hej allesammen.

Nu har jeg så oprette mig en profil på dette dejlige forum så håber jeg at i kan svare på mine dumme spoørgsmål. Icon_e_biggrin

Jeg har i noget tid kigget lidt med på Watch Talk Forums, hvor mange er meget begejstrede for mærket Invicta. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad det er fr nogle ure. De er ikke særligt dyre, og for mig ligner mange af modellerne Rolex kopier. ER det nogen som kan fortælle mig noget om mærket også mht. kvalitet for pris osv.

På forhånd tak

mhv. Emil
Svar
Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar (ok, nogen spørgsmål kan godt være lidt lala, men det gælder ikke for dit).

Hvis du søger her på forum på "Invicta", får du lidt info. Generelt er holdningen vist, at kvaliteten er lala, og design er "kræftigt inspireret" fra andre steder.

Hvis jeg var dig, ville jeg lægge mine sparepenge andetsteds.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Ja, det var nemlig også det indtryk jeg havde af det. Så er det jo meget rart at få det bekræftet af andre, for på watch talk forums er der tilsynladende mange som er begejstrede for det.
Det er dog ingen fare for at jeg bruger mine penge på et invicta, i øjeblikket prøver jeg at spare op til et IWC Icon_e_surprised
Svar
Hold da op Icon_e_biggrin Hvor kom sammenligningen mellem Invicta og IWC fra? Har du drukket af natpotten Icon_e_wink Det er som at spare sammen til en Mercedes og spørge til en Dacia.

Du er på rette vej!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
HEhe..jaja, men det første spørgsmål var sådan set på ingen måde fordi jeg overvejede at købe et invicta. Kun pga. nysgerrighed fordi at jeg så en afstemning på watch talk forums over hvilke urmærker folk bedst kunne lide derinde, og her vandt invicta over alle de andre så som f.eks IWC, Omega og Rolex, og det forstod jeg ikke rigtigt. Derfor måtte jeg lige vide om der var et eller andet specielt ved det mærke.
Svar
Hej,

Jeg har for nogle år anskaffet mig et invicta ur, der nu er gået i stykker. Er der nogle der har kendskab til et sted hvor man kan få det repareret?

Håber at høre fra jer.

Robert
Svar
Jamen det - hvis det er et mekanisk et af slagsen - en hver urmager - HVIS bare han vil, og der ikke er mærkelige dele som skal skiftes, og det kan der jo være hvis dit har givet op.

De fleste vil nok betakke sig eller direkte sige nej tak til at tage sig af det. Invicta er et billigt ur - der er ikke den store kvalitet i det, og hvis det først er gået i stykker, så er det billigste og rigtigste ofte at give op med det, og skaffe nyt. Det ved urmagerne også, de vil ikke lade folk kaste gode penge efter dårlige.

Invicata er ikke rigtigt oppe i mellemklassen. Mange modeller direkte Rolex kloner - andre kan jeg se Bell & Ross spejlet i - værkerne er ikke lette at bestemme - men jeg tror ikke engang det er standard ETA - Swiss Selitta SW 600 er det eneste der virker fra Schweiz, men jeg har aldrig hørt om det. De øvrige mekaniske virker som om det kommer fra Østen osv.

I USA ganske populært - sikkert grundet rimeligt pænt ur,der ligner noget, til lav pris

Sorry
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)