Internet vs. Real life
Idag var jeg en tur i Århus hvor jeg havde fornøjelsen af og besøge en række urforretninger. Udgangspunket for turen var at se og prøve en række ure, som jeg længe har haft kig på, på nettet, men som jeg aldrig har set/prøvet "in real life".

Første stop på turen var Uhrmageriet hvor jeg prøvede en Omega Seamaster - "Bond" modellen. En model som jeg har været utrolig tæt på og købe flere gange over nettet, men hvor modet hver gang har svigtet mig, da jeg har været meget usikker på størrelsen. Nu fik jeg så prøvet den og til mit håndled og min smag i det hele taget er den for klein, men ellers et pænt ur.

Næste stop var Knud Pedersen, som er forhandler Rolex. Jeg har altid godt kunne tænke mig et Submariner og jeg har kigget på den masser af gange på nettet, hvor den jo ser fantastisk ud, men da jeg så den i virkeligheden, blev jeg meget overrasket og også en smule skuffet. Det ligner jo nærmest et dameur i forhold til min PO'er. Den er ALT for lille til mig, så den kommer jeg nok desværre aldrig til at eje. Lænken synes jeg heller ikke ligefrem udstrålede kvalitet, men måske det bare er mig?

I stedet viste den iøvrigt meget venlige ekspedient mig et GMT-II og den var faktisk ikke helt tosset. Selvom den kun er 1mm større end Submariner'en så synede den af meget mere. Alt i alt et rigtig lækkert ur.

Sidste stop var Hingelberg, hvor jeg igen fik en utrolig god service og hvor ekspedienten var meget venlig. Jeg fik prøvet et Breitling Seawolf og straks var jeg solgt. Jeg elsker designet og størrelsen passer perfekt til både mit håndled og min kropsbygning. Konklusionen på dagen må være at mit næste indkøb bliver Breitlingen. Sjovt når man tænker på at inden jeg tog afsted i morges, var jeg sikker på at Bond Seamasteren skulle være min næste ny-erhvervelse. Icon_e_smile
Svar
he he ja kender et godt, man skal være rimelig sikker på det er den rigtige størrelse man skal have jo, og især når man køber over nettet skal man passe på...

Men det var da godt du opdagede det inden du smed en masse tusser efter nogle af dem Icon_e_wink
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Ja, det er noget andet at se og prøve urene "live", heldigvis har du god smag, så et eventuelt fejlkøb kan afhændes igen uden det store tab.
Svar
er helt enig med dig med hensyn til omegaet og rolexet
de 2 af de 3 i din lille test som jeg har prøvet på armen

jeg har de samme problemer med rolexet som du nævner
og mit omega røg bl.a fordi det var for kleint

jeg har overvejet den seawolf flere gang men har aldrig set og prøvet den
når man som mig ligger på 125+- og måler 191cm så skal uret bare se
ud af noget

men nu hvor du siger det er som det er så skulle jeg måske se på et
næste gang der er lidt mønter til en klokke Icon_e_biggrin
Svar
Det synes jeg bestemt du skulle Jacob, for det er VIRKELIG et lækkert ur. Det eneste lille minus i min bog er at det er lavet af titanium, ville hellere det var lavet i stål, men sådan er det jo bare. Det skal nu ikke afholde mig for at købe det. Icon_e_smile

Claus, jeg så iøvrigt også Heritage'en deroppe (46mm modellen), og nøøøj et fedt ur! Det er bestemt ikke mindre pænt i virkeligheden. Kan godt forstå du har forelsket dig i det ur. Det bliver en klassiker.
Svar
ja dit indlæg har helt klart gjordt mig mere varm Icon_cool

hvordan virkede lænken i finish holdt op mod f.eks omega
går ud fra den slår SUB,SD på lænken
for de virker (uden rolex briller på) for billige (bare min vurdering)

må indrømme at et seiko marinemaster SP.D
også er kommet ind i mine overvejelser

ved godt det ikke er swiss made Icon_redface
men det siges at det slår selv omega på lænken
Svar
Finishen på Seawolfen er helt på højde med Omega. Der er intet og komme efter. Lænken virkede rigtig lækker og kraftig. Det samme gør sig gældende for selve urkassen.

Jeg har aldrig set i Seiko MarineMaster i virkeligheden, men på billeder ser det enormt lækkert ud. Jeg har indtil for nylig haft et Seiko Velatura SRH005 og den var også utrolig flot udført. Finishen var næææsten på højde med min PO'er og det er altså til en pris på 6000 kr. Så de kan sagtens være med Seiko...
Svar
ja så skal jeg jo nok i tænkeboks
når det bliver tid til nyt ur Icon_e_biggrin

breitling seawolf
seiko marinemaster
JLC memovox master compress

alle tre ure er bestemt ikke noget man ser hver dag Icon_cool

godt jeg har tid til at tænker over det
JLC skulle jo så være brugt men det er nok lidt foran lige nu

har set et 07 seawolf i god stand til 12000
og når du siger det er som det er så må man sige at der er value for money der

marinemasteren med SP.D 600M Icon_rolleyes (superfed)og den jeg ville gå efter
står på nettet til ca 21000 Icon_rolleyes

så er man næsten i JLC MMC land som jeg har set 2 år gammel
i god stand til 30000

og skulle jeg vælge mellem de 2 ville jeg tage JLCeren

men ind til det bliver muligt skulle man måske gå efter et seawolf
(mens man venter) Icon_e_biggrin

der er helt sikkert noget at tænke over
Svar
DonWerner Skrev:Claus, jeg så iøvrigt også Heritage'en deroppe (46mm modellen), og nøøøj et fedt ur! Det er bestemt ikke mindre pænt i virkeligheden. Kan godt forstå du har forelsket dig i det ur. Det bliver en klassiker.

Stop lige med det der, John. Jeg bliver jo voldsomt fristet Icon_e_biggrin

Derfor tør jeg ikke at besøge en ur shop, det bliver for dyrt!
Svar
DonWerner Skrev:Finishen på Seawolfen er helt på højde med Omega. Der er intet og komme efter. Lænken virkede rigtig lækker og kraftig. Det samme gør sig gældende for selve urkassen.

Jeg har aldrig set i Seiko MarineMaster i virkeligheden, men på billeder ser det enormt lækkert ud. Jeg har indtil for nylig haft et Seiko Velatura SRH005 og den var også utrolig flot udført. Finishen var næææsten på højde med min PO'er og det er altså til en pris på 6000 kr. Så de kan sagtens være med Seiko...

Sjovt, jeg har også kigget på en Seawolf hos B. Vork, samt en PO og en Speedmaster. Kun kr. 41000 Icon_e_surprised (jeg SKAL altså stoppe med at købe ure nu)

Ja, jeg har også solgt min Velatura, men det er nu stadig et fedt ur.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)