30-03-2008, 07:51 PM
... Efter 3 år med træning i urmageri, hvoraf 2 har været under kyndig vejledning af fagudlært urmager, hvor jeg har slidt og slebt med stueure, lommeure, dameure, herreure, taffelure, skibsure(med det let justér-bare slag!
), og arbejdet med file, save, drejestole, søljeboremaskiner osv osv. begynder det at blive en tand sjovere!!!
Jeg er nemlig snart færdig med min første chronograf! Ja ok, det er ikke nogen kolonnehjuls-chronograf, men en valjoux 7733.
Jeg har i lang tid manglet en enkelt skrue, som har været umulig at skaffe, og jeg mangler den stadigvæk, men idag samlede jeg det af chronograf mekanismen jeg kunne uden den famøse skrue. Nu mangler jeg altså en skrue, og at montere 3 dele i chronograf delen, så viser-og stilleværk og så skal uret have skive visere og kasse.... og bang! Jeg står med en dejlig O&W chrono!
Her er et lille status billede:

Og efter den relativ simple samling, kommer det sjove! Justering!!
Jeg er nemlig snart færdig med min første chronograf! Ja ok, det er ikke nogen kolonnehjuls-chronograf, men en valjoux 7733.
Jeg har i lang tid manglet en enkelt skrue, som har været umulig at skaffe, og jeg mangler den stadigvæk, men idag samlede jeg det af chronograf mekanismen jeg kunne uden den famøse skrue. Nu mangler jeg altså en skrue, og at montere 3 dele i chronograf delen, så viser-og stilleværk og så skal uret have skive visere og kasse.... og bang! Jeg står med en dejlig O&W chrono!
Her er et lille status billede:

Og efter den relativ simple samling, kommer det sjove! Justering!!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)