Historie
I dag hos min tøjhandler overhørte jeg en samtale, hvor en person fortalte om en oplevelse en af hans bekendte havde haft i et sydeuropæisk land, kort fortalt så havde den bekendte gjort "en god handel", hos en gadesælger havde han købt et Breitling(det var det ord, der fangede min opmærksomhed) ur, han var godt klar over det var en kopi.

Men da han så fløj hjem var uret gået i stykker pga. trykforskellen og det fik mig til at tænke, er det overhovedet en mulig risiko?

Men tanke på hvor mange der flyver hver dag, kan alle passagerer jo ikke være i besiddelse af et kvalitetsur, så lyder det ikke mest som en vandrehistorie???
Svar
HenrikSMøller Skrev:I dag hos min tøjhandler overhørte jeg en samtale, hvor en person fortalte om en oplevelse en af hans bekendte havde haft i et sydeuropæisk land, kort fortalt så havde den bekendte gjort "en god handel", hos en gadesælger havde han købt et Breitling(det var det ord, der fangede min opmærksomhed) ur, han var godt klar over det var en kopi.

Men da han så fløj hjem var uret gået i stykker pga. trykforskellen og det fik mig til at tænke, er det overhovedet en mulig risiko?

Men tanke på hvor mange der flyver hver dag, kan alle passagerer jo ikke være i besiddelse af et kvalitetsur, så lyder det ikke mest som en vandrehistorie???

Hmm umiddelbart vil jeg sige at "det er en fis i en hormlygte", det kan godt være vedkommende tror at det er det som har været grunden til at uret er gået i stykker, men det lyder i min verden som en "and". Selv har jeg måde fløget og sprunget faldskærm og så videre, ned mit gamle ur.... et meget billigt Sitizen og der er aldrig sket det mindste overhovedet.
Svar
For det første er der ikke nogen betydende trykforskel som skal give ure, ægte eller kopier - i kabinen. Der er noget mere i bagageafdelingen, men stadigt, skal et ur klare det helt uden problem, men hvor skulle risikoen ligge, det er jo ikke noget med at det eksploderer

Regn trygt med vandrehistorie.

Kopiurene er naturligvis af en langt ringere kvalitet end originalerne, men udgør ikke risiko for andet end at tabe tiden eller blive set lidt ned på

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:For det første er der ikke nogen betydende trykforskel som skal give ure, ægte eller kopier - i kabinen. Der er noget mere i bagageafdelingen, men stadigt, skal et ur klare det helt uden problem, men hvor skulle risikoen ligge, det er jo ikke noget med at det eksploderer

Regn trygt med vandrehistorie.

Kopiurene er naturligvis af en langt ringere kvalitet end originalerne, men udgør ikke risiko for andet end at tabe tiden eller blive set lidt ned på

vh

Helt enig. *S*

Omend der er en trygforskel i kabinen, hvor stor den er ved jeg ikke, men den er der, hvilket jeg ved fordi der på det medicinske område er talt om, hvorvidt folk med feks en ventil tåler at flyve eller ej... men det burde ikke, overhovedet havde noget at sige, når det kommer til ure og om hvorvidt de kan holde til dette eller ej.
Svar
Jeg mener at moderne fly har bagageområdet som en del af trykkabinen også => det er lige meget hvor du opbevarer uret! (Tænk på alle de deodoranter og barberskum der ligger i bagagen!) Desuden er "trykket" i 10-12.000 m. vel stadig ikke nok til at "springe" noget - der er jo nogen der har haft ure på Mt. Everest (8.850 m.)

IMHO
John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Yes der er trykkabine i bagageområdet - men ikke ligeså kraftig - du kan opleve det ved at shampoo i småflasker der ikke lukker ordentligt, kan flyde ud når trykket udlignes efter landing, så en lille forskel er der - men absolut intet der skader et ur
Temperaturen er også lavere, men ikke frost.
Der er et fuldt tryk reguleret og opvarmet rum, som bl.a. bruges til hunde og ting som slet ikke må få andet tryk og temp.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)