Military wrist watch
Bevis for at man kan få lidt billigt sjov (nogen vil kalde overflødigt) med i samlingen, men med min glæde for den der tid før 1970 og for tritium, så er denne sjov, og kostede ikke mere end en flaske fornuftig whisky
Benrus (igen Benjamin Lazarus .- smukt navn) som startede i schweiz og snart efter flyttede til USA hvor hans fabrik blev stor leverandør af officielle ure - militær, jernbane og som også fly (Benrus Sky-chief krono)

Denne er en typisk Vietnam tids sag, kun 34 mm, simpelt men solidt nok 17 j værk med hack - angivelse af 12 og 24 timer på skiven - helt original all way - meget fint patineret i markeringer og visere, pånær sekundviser some er original men nymalet hvid (er normalt hvid med tritium også) og så naturligvis remmen.

Masser af markering af offcielle salgs or ordinans, soldater nummer bagpå
İmage

İmage

İmage

İmage

Jeg ved godt man kan få for mange ure på den måde (når man som jeg endnu ikke har solgt) men 80 $ inkl. fragt og som kom uden told/moms da den var så billig, det kan jeg godt forsvare at sidde og nyde lidt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er da et fedt military - det kunne jeg også nemt falde for, hvis ikke jeg var hold op med at købe andet end Omega.

Har du virkelig aldrig solgt et ur - er der aldrig en der har skrevet:

Citat:Den der military du har købt... den vil jeg godt give 800,00 kr for når du har nydt den en måneds tid?

Og så solgt til en glad mand.... det var sådan jeg begyndte at sælge lidt, men selvfølgelig også for at komme af med dubletter og forbedre samlingen.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det er da et fedt military - det kunne jeg også nemt falde for, hvis ikke jeg var hold op med at købe andet end Omega.

Har du virkelig aldrig solgt et ur - er der aldrig en der har skrevet:

Citat:Den der military du har købt... den vil jeg godt give 800,00 kr for når du har nydt den en måneds tid?
vh Baun
Næh faktisk ikke. Jeg har ikke så mange dubletter at bytte med eller ville af med. De jeg har synes jeg ikke er det store værd - eller burde ha en service - så det har jeg ikke let ved at tage penge for - og ex denne ville jeg ikke om 1 md sælge for 800 selvom jeg har givet 400

Jeg må jo have solgt noget en gang - om et års tid får jeg meget bedre tid - så (enten køber jeg mere Icon_redface eller sælger lidt)
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg må jo have solgt noget en gang - om et års tid får jeg meget bedre tid - så (enten køber jeg mere Icon_redface eller sælger lidt)
vh

eller begge dele.... Icon_e_wink
vh Baun
Svar
Den er rigtig fed John, den ville jeg nu gerne have fingre i, det er lige den rigtige årgang til mig!

Hvad siger du til denne, hvad er grunden til den høje pris?

[url]"http://cgi.ebay.com/1979-Benrus-Type-2-Class-A-Special-Forces-US-Military_W0QQitemZ280263027178QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item280263027178&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1325%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A3%7C294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.com/1979-Benrus-Type-2- ... 7C294%3A50[/url]
Svar
Super godt fund, John - den kan jeg godt forstå at du faldt for ! Den ser ud til at stå fuldstændig originalt, hvilket jeg synes er super positivt. At der er stempler på bagkassen, det ville jeg da - i dette tilfælde - vurdere som en ekstra kuriositet og dermed en forøgelse af værdien. At du har kunnet finde det SÅ billigt, det må jeg sige, det er altså super godt gået - respekt Icon_cool

Benny, umiddelbart, så ligner den i dit link en sag med både pyntet/skiftet "det ene og det andet" ... gør den ikke ? Og prisen, den ville jeg vurdere til at være sat fuldstændig urealistisk højt - uden dog at være sikker på nogen måde Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
Speedy Skrev:Den er rigtig fed John, den ville jeg nu gerne have fingre i, det er lige den rigtige årgang til mig!

Hvad siger du til denne, hvad er grunden til den høje pris?

[url]"http://cgi.ebay.com/1979-Benrus-Type-2-Class-A-Special-Forces-US-Military_W0QQitemZ280263027178QQcmdZViewItemQQptZUK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL?hash=item280263027178&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1325%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A0%7C293%3A3%7C294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.com/1979-Benrus-Type-2- ... 7C294%3A50[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja tjo - det er jo en nyere model med beezel, men vi er oppe i en årgang hvor jeg ikke følger med. Jeg synes den ser fin, men ALT for dyr ud. Typen er jo tydeligt nok den kendte Benrus, og den er jo større, oppe i c 40 mm tror jeg (uden krone - at en storsælger giver mål med er ikke godt) og det giver højere alm ønske pris

Jeg synes den er alt for dyr - og igen nack til sælger, ikke antydning af maskine billede eller info. Jeg tror det er en ret simpel automat?

Med mål givet inkl krone og ingen værk info eller billede, og umiddelbart alt for ville jeg droppe ham

Du er skrevet op på indersiden af skallen hvis jeg vil af med den - du er en jeg så gerne så med den (selvom du har for store arme du Icon_e_biggrin ), hvis du er lige den årgangs. Ligenu synes jeg om den, og har brugt masser af tid på at få den fra belagt med mat - til et rent og pænt ur uden at polere kanter Icon_e_smile

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Joepete Skrev:Super godt fund, John - den kan jeg godt forstå at du faldt for ! Den ser ud til at stå fuldstændig originalt, hvilket jeg synes er super positivt. At der er stempler på bagkassen, det ville jeg da - i dette tilfælde - vurdere som en ekstra kuriositet og dermed en forøgelse af værdien. At du har kunnet finde det SÅ billigt, det må jeg sige, det er altså super godt gået - respekt Icon_cool

Benny, umiddelbart, så ligner den i dit link en sag med både pyntet/skiftet "det ene og det andet" ... gør den ikke ? Og prisen, den ville jeg vurdere til at være sat fuldstændig urealistisk højt - uden dog at være sikker på nogen måde Icon_redface
Min er absolut kosher i gravering og alt. Tja - Bennys er ikke godt beskrevet af sælger, men er jo langt større, og det vil du ex kunne sætte pris på til højere pris, men helt enig - den er skudt langt over
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Speedy Skrev:Den er rigtig fed John, den ville jeg nu gerne have fingre i, det er lige den rigtige årgang til mig!

Du er skrevet op på indersiden af skallen hvis jeg vil af med den - du er en jeg så gerne så med den (selvom du har for store arme du Icon_e_biggrin ), hvis du er lige den årgangs.

vh

Du er en kammerat John, 1965 er nemlig vaske ægte vintage!
Svar
Sjovt at det med årgang betyder noget - jeg er altid tilbøjelig til at give lidt mere for en 1957'er...

Men Benny....

Her er en 65'er, som du nok kunne være bekendt at bære til en hvilken som helst lejlighed - du kan godt låne den, men den er ikke til salg.

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Seamaster Chronograf

Årgang: 1965
Kasse: Rund, Stål i flot stand
Højde: 12,7 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Sølv skive i perfekt stand, guld visere og timemarkeringer i flot stand
Rem: Brun Original Omega alligator med omega logo på spænde
Caliber: 321 Chronograf, Manuel
Caliber nr.: 22824547
Ref. Nr.: ST 105.005

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)