Ny i denne verden..
Hejsa Urforum.

Jeg er helt ny i denne verden som i andre lever i , nemlig en verden hvor man betaler mere end 1000kr for et ur Icon_smil

Dog skal dette ændres da jeg skal til at kigge mig efter et ur , ikke hvilket som helst ur men mit første vintageur ! Jeg har ikke styr på hvad mærker der er in eller out , jeg har dog læst og kigget trådene igennem de sidste 2 dage for at prøve at finde ud af , hvad jeg skal gå efter her tænker jeg af mærker.

Jeg var først på udkig efter U-Boat urene , eftersom jeg syntes de har en super flot design. Jeg vil dog gerne have mere end design ,der skal også være noget signal værdi over det. Også skal det jo helst være tidløst at se på , så jeg kan have det på om 5-10 år også.

Jeg har kig på 2 mærker Rolex og Panerai , eftersom jeg er meget glad for Italien og alt som følger med derfra er det jo klart at Panerai ligger mit hjerte tættest da de ligger i firenze? Dog ved jeg ikke hvor meget forskel der er på disse 2 mærker ?

Jeg har ikke sat mig en max pris som jeg vil betale , jeg har det lidt sådan at jeg hellere betaler 10.000 kr mere for et ur hvis det er det jeg vil have.

Mit spørgsmål endtil videre og der skal med garanti nok komme flere er derfor :

Hvad er forskellen mellem Rolex og Panerai?
Hvad skal jeg kigge efter når jeg ser på ure, om der er et par råd som man altid skal holde sig til.

Håber ikke tråden har skræmt jer:)

Kasper/Pante.
Svar
Det er to gode og solide mærker du har udset dig. De sender begge stor signalværdi som du jo netop efterspørger.

Hvis det direkte er et vintageur du leder efter så det nok ikke Panerai du skal kigge blandt. Deres vintagemodeller er meget meget dyre og kommer sjældent til salg.

Når du nu er ny i verdenen skal du ikke lade dig forblænde af alt den snak der nu sikkert kommer omkring, inhouseværker, historie, stereotyper, kvalitet og "ur for pengene". Den forbandelse det er at begynde at gå for meget op i dette kan du godt gemme lidt endnu Icon_e_wink

Helt sort på hvidt så er det to gode mærker du har valgt dig. De har begge en fin kvalitet og kan vise tiden. Når det så er ude af verden (at urene rent faktisk går godt og præcist) så er den eneste forskel du skal overveje: Designet.

Dette er i mine øjne også den største forskel på Rolex og Panerai. Find en model der taler til dig og tag evt. i Klarlund hvor du kan prøve begge mærker. Kort sagt - du går ikke galt i byen hvis du køber det ur du synes er pænest.
Svar
Stinger Skrev:Det er to gode og solide mærker du har udset dig. De sender begge stor signalværdi som du jo netop efterspørger.

Hvis det direkte er et vintageur du leder efter så det nok ikke Panerai du skal kigge blandt. Deres vintagemodeller er meget meget dyre og kommer sjældent til salg.

Når du nu er ny i verdenen skal du ikke lade dig forblænde af alt den snak der nu sikkert kommer omkring, inhouseværker, historie, stereotyper, kvalitet og "ur for pengene". Den forbandelse det er at begynde at gå for meget op i dette kan du godt gemme lidt endnu Icon_e_wink

Helt sort på hvidt så er det to gode mærker du har valgt dig. De har begge en fin kvalitet og kan vise tiden. Når det så er ude af verden (at urene rent faktisk går godt og præcist) så er den eneste forskel du skal overveje: Designet.

Dette er i mine øjne også den største forskel på Rolex og Panerai. Find en model der taler til dig og tag evt. i Klarlund hvor du kan prøve begge mærker. Kort sagt - du går ikke galt i byen hvis du køber det ur du synes er pænest.

Mange tak for hjælpen , jeg bor pt på bornholm så derfor bruger jeg nu mest nettet til at læse og se på de forskellige modeller Icon_e_smile. Det er da også vigtigt der er lidt historie om uret , dog er det for mig ligeså meget mærket historien kan ligge i.

Jeg kan godt lide Rolex Submariner stilen hvis det skal være Rolex, dog tror jeg næsten at det blir Panerai eftersom min besættelse for Italien er stor Icon_e_biggrin
Eneste grund til jeg stadigvæk har tvivl er at Rolex er jo Rolex , og Panerai havde jeg aldrig hørt om før jeg kom herind.
Svar
Såvidt jeg ved, så har Panerai henlagt deres produktion fra Italien til Schweiz - ret mig endelig, såfremt jeg tager fejl. Holder du derfor fast i, at du gerne vil have et italiensk urmærke, så burde du overveje Anonimo, som har til huse i Panerais gamle fabrikker i Firenze. Deres urkasser er solidt opbygget, og kassen fræses ud af ét helt stykke stål. Deres design spænder fra frækt til minimalistisk, men fælles for urene er, synes jeg - for det er jo naturligvis dybt subjektivt - at de udstråler god kvalitet og gedigent håndværk. Her er en lille video fra produktionen:

[url]"http://www.youtube.com/watch?v=7ZfdCvV6PZg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=7ZfdCvV6PZg[/url]

İmage

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg kan godt forstå din holdning - Panerai er et upcomming mærke sammenlignet med Rolex, men har faktisk været på markedet længe. Besøg paneristi.com og kig i deres arkivtråde - efter lidt tid er det næsten svært ikke at købe et Panerai Icon_e_wink

Rolex Sub er den sikre vej at gå - det er nok det mest solgt ur i sin prisklasse og er udødeligt i designet. Panerai er mere stort, råt og brutalt, men alligevel diskret luksus, da de fleste på gaden nok ikke kan genkende ét. Det er en ren smagssag.

Historien har de også begge to masser af - Panerais er nok den mest farverige (og mørkeste) da mange allierede soldater mistede livet til en italiensk soldat med Panerai på håndledet. Hvis du virkelig er besat af Italien så er det klart Panerai du skal undersøge nærmere. Godt nok er uret i dag (som de fleste dyre mærker) "swiss made", men der er ingen vej uden om at en espresso bare smager dét bedre med et Pam på håndledet Icon_e_wink
Svar
Joepete Skrev:Såvidt jeg ved, så har Panerai henlagt deres produktion fra Italien til Schweiz - ret mig endelig, såfremt jeg tager fejl. Holder du derfor fast i, at du gerne vil have et italiensk urmærke, så burde du overveje Anonimo, som har til huse i Panerais gamle fabrikker i Firenze. Deres urkasser er solidt opbygget, og kassen fræses ud af ét helt stykke stål. Deres design spænder fra frækt til minimalistisk, men fælles for urene er, synes jeg - for det er jo naturligvis dybt subjektivt - at de udstråler god kvalitet og gedigent håndværk. Her er en lille video fra produktionen:

[url]"http://www.youtube.com/watch?v=7ZfdCvV6PZg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=7ZfdCvV6PZg[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

İmage

İmage

En hurtig søning på wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Panerai

Headquarters : Florence, Italy

Dog kan de jo godt lave dem andre steder Icon_smil Jeg skal nok lige kigge på Anonimo senere iaften og give mit bud på hvad syns , men ja Italien ville da være det bedste.
Svar
På Panerais hjemmeside står der at de er "situated on the lakefront of Neuchâtel" ...

[url]"http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_lingua=2&id_sezione=4" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_li ... _sezione=4[/url]

God informativ hjemmeside, med SÅ mange lækre modeller Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Er der forresten en dansk forhandler af Anonimo og Panerai ?
Svar
Klarlund har Panerai - hvis du kommer til fastlandet, er du velkommen til at se mine Panerais.

Torben
Svar
Hej Pante.
Velkommen til.
Du bør også kigge på Omega. Det er et mærke som Rolex der har rigtigt meget at byde på både nyere og vintage. Panerai er mere begrænset hvad angår vintage og forskellighed. Både Omega og Rolex har sports prægede modeller så som gmt, kronografer og dykkerure. De har også begge ure til pænere brug.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)