At skifte fra metallænke til fx. læder rem
Hej

For at holde det så generelt som muligt så vil jeg prøve uden at nævne nogle specifikke mærker.

Er det muligt på alle ure (eller størstedelen, kunne findes enkelte tilfælde hvor det var helt umuligt) at skifte en metallænke ud med en læderrem eller vice versa?
Eller kan man kun gå fra fx. læderrem til en anden farve læderrem?

Noget jeg har tænkt over, har tit set et fantastisk flot ur i sig selv, men synes at det var med den forkerte rem. Samtidigt så ville det også gøre brugte køb lidt nemmere hvis man selv kunne tweake de små ting.
Svar
Det er i vid udstrækning muligt at skifte fra rem til lænke og omvendt, men der er rigtig mange mærker, hvor rem eller lænke er født til uret.

Jeg ville ikke sætte en lænke på mit Pam 87, selvom jeg det måske kunne gøres og et Rolex med gummi rem....nej vel.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Altså hvis det er et spørgsmål om man fysisk kan, og ikke så meget om man bør, rent æstetisk, så kan stort set alle ure relativt nemt få skiftet lænke/rem.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Tak for jeres svar, nu var det ikke så meget om man "burde", for jeg er da enig i at fx. en gummi rem på et Rolex kunne tænkes at ville se lidt anderledes ud Icon_e_smile
Svar
Nogle ure med integreret lænke, kan være tæt på umulige, da kassens horn (eller mangel deraf) er formet efter lænkens led og kræver evt. en stift der låser i lænkens led...
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)