30-05-2013, 08:11 PM
|
size?
|
|
30-05-2013, 08:16 PM
jeg vil tro 44 mm - men det har meget at gøre med vægt og balance også - store klodser der truer med at ville køre rundt er jeg ikke vild med
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
30-05-2013, 08:41 PM
nok 44mm... solgte i sin tid mit første Panerai Luminor Marina fordi jeg faktisk syntes det blev for stort og klodset.... Har faktisk en del ure under 40mm !!!! endda under 36mm!!!!!!!!!!!!!!!!!! som jeg går med !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! og det endda selvom jeg har et stort håndled etc,,,,,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grænsen i den lave ende går nok ved 33-34mm. Har et enkelt dressur på 32mm jeg ikke går med. Det sidder fint i pengeskabet.. Så, smag og behag - eller gå med hvad du kan li og ikke hvad andre synes er rigtigt Med venlig hilsen
Hans Jørgen ------ There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation. W. C. Fields
30-05-2013, 09:18 PM
The harmony of the watch is more important for me . Some watches look good at 45-46 mm others look vulgar and out of poportion . The type of dial and bracelet can have a lot to do with the finished look of a watch . I feel at home wearing some watches at 36mm and others at 48mm . Size is for me dependent on the design of the watch . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
31-05-2013, 04:24 PM
Hovedparten af mine ure er 39-40mm, det er min håndfuld Rolex, der alle er på lænke, og med lænke tror jeg nok, at det vil være grænsen. Jeg har også et Meistersinger på 43mm og læderrem; det sidder rigtig godt på min arm, men det er jo heller ikke så tykt. Jeg har en spinkel arm, og det skal nok ikke være større end 43mm. Jeg har haft Panerai på, de er jo ofte også med en kraftig rem, og det bliver for stort til mig.
/Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
02-06-2013, 12:17 PM
Har et Planet Ocean 45,6 mm, som jeg før jeg købte det, troede ville være for stort, men det sidder faktisk rigtigt fint... skal så nok heller ikke være større
Har et 34 mm (med krone) fra min morfar, som sidder ok, men nok er lidt for lille efter min smag God søndag. Hilsen Peter
02-06-2013, 01:10 PM
02-06-2013, 01:17 PM
02-06-2013, 01:31 PM
A Beautiful classic watch that is already much sought after . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
03-06-2013, 03:22 PM
willy Skrev:The harmony of the watch is more important for me . Some watches look good at 45-46 mm others look vulgar and out of poportion . The type of dial and bracelet can have a lot to do with the finished look of a watch . I feel at home wearing some watches at 36mm and others at 48mm . Size is for me dependent on the design of the watch . Willy Jeg er enig med Willy. Man kan ikke bare sammenligne diameter målet på forskellige ure. "Wrist presence" kan være forskellig fra ur til ur, og kan have noget med både tykkelsen på uret, hornenes længde og bredde at gøre, om der er krans/indlæg på uret osv. På trods af dette så kigger jeg dog stadig på diameter angivelsen når jeg surfer efter forskellige ure, og her er mit sweetspot nok omtrent 43 mm på ure med drejekrans, men kan altså gå op til 45mm. Jeg går ikke under 40mm (desværre!). Jeg har et lille håndled, 17,5cm i diameter, men kan godt lide større ure, de skal helst fylde det meste af armens bredde (men ikke rage ud over). Mit Seiko Sumo har lange horn, så det er lige på grænsen til at være for stort, uden at være det. Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106 |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)