Første rigtige ur
Godaften urtosser.

Har i et par år rendt rundt med et digitalt Suunto ur og har bestemt mig for at det må være tid til at købe mig et rigtigt ur.

Jeg har kastet min kærlighed på et par forskellige ure i lidt forskellige prisklasser. Jeg er meget ny på området og det eneste jeg har kigget på er indtil videre, er hvad der har tiltalt mig rent visuelt og kunne derfor godt bruge noget vejledning omkring mekanikken og om mulige alternativer til det jeg har kigget på.
Har primært kigget på Seiko ure. Det første som også er det billigeste er et Seiko SKX007K1. Det næste er et Seiko Sumo SBDC001. Hvad er forskellen på de 2 ure? og er det besværet og de ekstra kroner værd at bestille sumoen hjem fra Japan, som jeg kan forstå man bliver nødt til? Det sidste ur som også er væsentlig dyrere end de andre er et Oris TT1 Diver, som jeg har fundet brugt til 7000,- Går udfra at kvaliteten er væsentlig højere på Oris uret? Men er det de ekstra penge værd? Og er det sikkert at købe brugt eller burde jeg købe nyt?

Hvis i har foreslag til andre ure er i velkomne til at komme med foreslag.

Mvh.
Svar
Hej...og velkommen til Icon_e_biggrin

Du skal nok komme med et cirka budget inden folk kommer med forslag om +100k ure Icon_cool

Begge Seiko er OK - har selv haft en SUMO og det er "good value for money"!

Vedr. nyt vs. brugt er det jo lidt ligesom med biler mm. - man kan sagtens købe brugt da de fleste ure jo ikke bliver slidt, så hvis du kan leve med ridserne, så køb brugt!

Du får jo noget garanti, service mm. når du køber nyt, men du kommer til at betale for det!

Og lige for at slå det fast - ure er en ligeså dårlig investering som biler, medmindre du bevæger dig ind i en niche (af dyre ure!)

"Just my 2ct"

John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
No the quality of Oris In the same price class is most defintely not better than Seiko . In fact a Seiko watch at the same price as any Oris will be better made . The Sumo is maybe the best value for money watch you can buy today , and if it had , Swiss Made written on the dial . It would cost five times as much . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Tak for svarene.

Sumoen var egentlig også det ur jeg var brændt mest varm på. Er det sikkert at købe det fx på amazone.uk? Eller blir jeg nødt til at bestille det fra en af de Japanske sider?
Mht til budget har jeg max 7000,- at gøre godt med, men ville gerne holde mig på omkring 5, medmindre med der dukker noget op jeg ikke kan leve uden. Icon_e_smile
Svar
bonkers Skrev:Tak for svarene.

Sumoen var egentlig også det ur jeg var brændt mest varm på. Er det sikkert at købe det fx på amazone.uk? Eller blir jeg nødt til at bestille det fra en af de Japanske sider?
Mht til budget har jeg max 7000,- at gøre godt med, men ville gerne holde mig på omkring 5, medmindre med der dukker noget op jeg ikke kan leve uden. Icon_e_smile
Citat:
Seiya is a good dealer , try him . <!-- e --><a href="mailto:seiya@seiyajapan.com">seiya@seiyajapan.com</a><!-- e -->
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
Jeg har fornyligt købt et Sumo fra Seiya, og både ur og forhandler kan anbefales. Jeg blev positivt overrasket over uret da jeg havde det i hånden, fremfor billederne man så på nettet. Uret ser bare bedre ud på armen end på et billede. Icon_e_biggrin
Jeg bestilte uret fra Seiya fredag eftermiddag, mandag lå det til toldbehandling i KBH. Så rigtig hurtig og flot service, de har endda sendt en mail til mig i dag for at spørge om jeg havde modtaget uret og var glad for det. Det kostede 3020 dkr, og 1078 i told og moms.
Svar
Hej Hyldager

Jeg har prøvet at komme ind på seiyajapan, men der står bare at den vil åbne snart? Jeg har også kigget lidt på et Seiko monster er det ligeså god value for money?
Svar
bonkers Skrev:Hej Hyldager

Jeg har prøvet at komme ind på seiyajapan, men der står bare at den vil åbne snart? Jeg har også kigget lidt på et Seiko monster er det ligeså god value for money?
Citat:
Ok watch for the money but the Sumo is so much better . Willy
Svar
bonkers Skrev:Hej Hyldager

Jeg ved de lige har haft lukket deres side grundet en opdatering, men det var vidst meningen den skulle have været oppe igen d. 30. Den kommer nok op snart. Icon_e_smile
Svar
Mange tak for alle de brugbare svar de har hjulpet mig godt på vej. Har næsten bestemt mig for at det bliver et Sumo Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)