Svar: 107
Tråde: 12
Modtaget Likes: 2 i 2 svar
Givet Likes: 1
Hello
Efter seks ulidelige dages venten på hr. postmand, kom Uret endelig!
NOMOS Zürich Weltzeit. Et ur, der har stået nr. 1 på ønskelisten i minimum 1,5 år. Alligevel har jeg valgt anderledes et par gange!!! Ved ikke hvorfor? Men nu er det her  men mit grail ur er landet! Egentlig dejligt at have et grail ur til en overkommelig pris.
Da jeg drager på ferie imorgen, og fruen presser mig til at komme igang med at pakke og lave aftensmad til ungerne, så bliver det bare et par hurtige billeder. Så må forklaringerne og fortællingerne komme om et par uger, når jeg er hjemme. så beklager også, hvis jeg ikke får svaret på evt. spørgsmål.
Ha' en fantastisk sommer. Det har jeg
//Michael
Ps: bilen holder stille, motoren slukket osv.
•
Svar: 573
Tråde: 49
Modtaget Likes: 33 i 18 svar
Givet Likes: 6
Super lækkert tillykke med det
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,349
Et specielt ur, men spændende !
Tillykke med det - det er altid en dejlig oplevelse, at lande drømmeuret !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
Det er et fedt ur  Hvad afgjorde valget af dit vs. det blå?
Mvh Danny
•
(07-07-2015, 07:41 PM)BadHamster Skrev: Det er et fedt ur Hvad afgjorde valget af dit vs. det blå?
Hej Danny
Godt spørgsmål!
Uret har været mit most wanted fra før den blå-skivede blev lanceret. Men det gjorde kun valget hårdere, at det blå kom på markedet. Jeg har prøvet det blå hos Wempe i Hamburg, og det er dælme lækkert.
Men udfaldet blev de små detaljer. Der står "Heimat", istedet for bare et hus-ikon; minut markørerne er blå, med en enkelt rød; byerne/landene står på tysk (eks. Mexiko og Moskau), hvilket er ændret til engelsk på de nye. Jeg er bestemt ikke "tyske-o-fil", men jeg synes det er nogle lækre detaljer, der er meget originale/oprindelige. Og skiven er simpelthen fantastisk lækker - den er ikke hvid, men silverplated, hvilket giver et flot farve-spil alt efter, hvilken vinkel man kigger fra. Har forsøgt at fange det på billederne, men det er godt nok svært...
Og så kom der et brugt til salg, hvilket sker meget sjældent (endnu ihvertfald). Desværre må mit Nomos Tangente nok videre for at dække lidt af købsprisen.
Og så hjælper det bestemt, at Nomos får stor ros for deres servicepolitik, samt at jeg ved, at Halse fører mærket, så jeg altid kan sende det derover, hvis der skulle være noget.
//Michael
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Super super super cool, men det har vi jo været inde på før. Tillykke med et virkelig lækkert ur fra en fabrikant vi slet ikke ser nok til :-)
•
(07-07-2015, 07:19 PM)pbr Skrev: Et specielt ur, men spændende !
Tillykke med det - det er altid en dejlig oplevelse, at lande drømmeuret !! 
Hej Peter
Et herligt specielt ur  Og tak.
Jeg synes, at GMT funktionen og designet er super lækkert udført.
Du har jo også været lidt omkring med GMT (forstår stadig ikke du solgt dit 1675  ), og som du kan se, så er jeg også den heldige ejer af et GMT Master. Synes det er sjovt, at samme funktion, kan løses så forskelligt. Om et par år, skal jeg lande et JLC MC Dual Matic. Så er der en fantastisk trekløver af GMT ure
Som du nok kan fornemme har jeg en svaghed for GMT ure. Er ikke kommet med på "dykker-turen"
Hvis du har tiden, kan jeg kun anbefale at researche lidt på Nomos og deres urværker, selvom stilen nok ikke falder i din smag.
//Michael
•
(08-07-2015, 12:06 AM)KimT Skrev: Super super super cool, men det har vi jo været inde på før. Tillykke med et virkelig lækkert ur fra en fabrikant vi slet ikke ser nok til :-)
Tak
Jeg ser det næsten hver dag siden jeg købte mit Tangente i oktober  Og hold op hvor jeg nyder det. De syner jo af langt mere. Weltzeit er mindre en GMT Master. Godt nok kun 0,3 mm, men det ser ikke sådan ud...
Men korrekt, det er ikke meget vi ser/hører om Nomos herinde. Tror ikke mærket eller stilen tiltaler så mange herinde. Og skal da være ærlig at sige, at jeg har søgt meget inspiration på WUS.
Nomos har en fantastisk kvalitet og uden vi skal ud i endnu en diskussion af value for money, så oplever jeg en enorm value for money hos Nomos; og i særdeleshed i Weltzeit. Men i smag og behag er der ikke et facit; kun personlige præferencer.
Kunne være spændende, at få Peter Halse på banen med lidt erfaringer, nu han har forhandlet det i et stykke tid.
Jeg overvejer lige om jeg skal med til et GTG, så andre kan få lov at se med fingrene; og jeg også kan se andre lækre ure.
//Michael
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Stort tillykke Michael, endelig fik du landet dit grail ;) Jeg kan som bekendt rigtig godt lide Nomos, og specielt Weltzeit som jo både er et super praktisk værktøj, og et meget harmonisk og smukt ur.
Naturligvis skal du med til noget GTG, inspiration og pille pille ved andre lækre ure er jo recepten på vores lille fælles lidenskab ;)
Endnu en gang tillykke med klokken, og rigtig god ferie :up:
Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,349
(08-07-2015, 12:08 AM)T79 Skrev: Du har jo også været lidt omkring med GMT (forstår stadig ikke du solgt dit 1675 ), og som du kan se, så er jeg også den heldige ejer af et GMT Master. Synes det er sjovt, at samme funktion, kan løses så forskelligt. Om et par år, skal jeg lande et JLC MC Dual Matic. Så er der en fantastisk trekløver af GMT ure
Som du nok kan fornemme har jeg en svaghed for GMT ure. Er ikke kommet med på "dykker-turen" 
Ja, ligesom dig, så opfatter jeg helt klart GMT funktionen som én af de mest nyttige komplikationer, man kan tilvælge i et ur - måske lige bortset fra datoen
Jeg spørger også nogle gange mig selv om, hvorfor jeg solgte mit 1675, der var i super stand og med box og papirer samt "riveted" lænke ! Men det er vilkårene, når man vil prøve noget nyt - og hvis jeg ikke havde gjort det, så ville jeg ikke have fået afprøvet følelsen af at eje og bære et "Red Sub". At det så skulle vise sig, at det ikke stod mål med forventningerne, når det kom til stykket (udelukkende min personlige oplevelse) og at jeg ville have fået samme glæde ved et alm. Sub 1680, var så bare ærgerligt ........................ men så var det afprøvet.
I dag har jeg jo så mit Explorer II, hvor jeg kan nyde den nyttige GMT funktion i stedet for
Vil følge din opfordring og google Nomos lidt - men du har nok ret i, at urene er lidt for "specielle" til at falde i min smag. Men derfor kan man jo godt anerkende kvalitet og funktion, samt at designet er flot selvom det ikke passer til én selv.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
|