Speedmaster tintin vs. traditionel speedmaster?
(14-03-2016, 03:28 PM)maclerche Skrev: Hvis du ikke har nogen form for "følelser" til Tintin universet, så skal du jo nok beholde den klassiske…
Het handler nok mest om din egen mavefornemmelse.

Ingen følelse for tintin her, dog synes jeg historien er interessant, samt designet.

@Mikbodsof - Det ser godt ud! Icon_party
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Dont mess with perfection.

Jeg havde beholdt den originale.

Tin tin versionen er bestemt fed. Den originale er bare federe (i min verden)
Mvh Kim 
Svar
Jeg syntes den originale er vold lækker.. Tin tin.. Not so much!

Sent using rock, paper scissor!
Svar
Go ahead Jacob...
Har selv overvejet TinTin modellen, den vil stå godt til min TinTin raket og mine særlige udgaver af tegneserierne. Og jeg synes at historien om at Hergé dynastiet sagde nej tak til kombinationen, holder 100%.
Der kører en tråd på TZ-UK om selv samme model og der noget med, at på første model, var spidsen af stopursviseren en TinTin raket.

Jeg overtager gerne den"gamle" Speedy uden du taber på den Icon_blink

Mvh
Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
Tro mig, man kan sagtens have mere end en Speedy. Så min anbefaling vil være at prøve det, fortryder du er den nem at komme af med. Jeg kan sagtens forestille mig den den som nr. 3 hos mig.
Mvh. PHO
Svar
(14-03-2016, 04:39 PM)Avantismo Skrev: Dont mess with perfection.

Jeg havde beholdt den originale.

Tin tin versionen er bestemt fed. Den originale er bare federe (i min verden)

Tak for det. Jeg har stadig ikke bestemt mig, og kan slet ikke finde ud af det Icon_head

(14-03-2016, 05:08 PM)whoa Skrev: Jeg syntes den originale er vold lækker.. Tin tin.. Not so much!

Sent using rock, paper scissor!

Det virker meget til at være hate it or love it, mht. til den tintin :D

(14-03-2016, 05:50 PM)guru1313 Skrev: Go ahead Jacob...
Har selv overvejet TinTin modellen, den vil stå godt til min TinTin raket og mine særlige udgaver af tegneserierne. Og jeg synes at historien om at Hergé dynastiet sagde nej tak til kombinationen, holder 100%.
Der kører en tråd på TZ-UK om selv samme model og der noget med, at på første model, var spidsen af stopursviseren en TinTin raket.

Jeg overtager gerne den"gamle" Speedy uden du taber på den Icon_blink

Mvh
Allan

Hehe, tanken er da også at pengene jeg får oveni går direkte til sådan en tintin rakat! Icon_hjerte Men jeg tror det eneste jeg kan gøre nu er at sove på det, også mærke hvad mavefornemmelsen i morgen tidlig siger mig.

(14-03-2016, 06:12 PM)PHO Skrev: Tro mig, man kan sagtens have mere end en Speedy. Så min anbefaling vil være at prøve det, fortryder du er den nem at komme af med. Jeg kan sagtens forestille mig den den som nr. 3 hos mig.

Enig! Man kan ikke få nok speedyer. Men som min samling er lige nu, foretrækker jeg at sprede min samling lidt mere, for at have lidt mere afveksling :D Og ja, fortryder jeg så kan den da nok godt sælges :)
Svar
(14-03-2016, 09:23 PM)jacobzimmer Skrev:
(14-03-2016, 06:12 PM)PHO Skrev: Tro mig, man kan sagtens have mere end en Speedy. Så min anbefaling vil være at prøve det, fortryder du er den nem at komme af med. Jeg kan sagtens forestille mig den den som nr. 3 hos mig.

Enig! Man kan ikke få nok speedyer. Men som min samling er lige nu, foretrækker jeg at sprede min samling lidt mere, for at have lidt mere afveksling :D Og ja, fortryder jeg så kan den da nok godt sælges :)
Er ganske enig med d' herrer om, "at Speedmasters kan man ikke få for mange af"
Det har godt nok krævet et par Speedmasters, at komme (både fra og) til denne holdning.

Efter jeg havde samlet en stor mængde ure, heraf en hel del Speedmasters...
- slog det mig, at det var "for meget", at have så stor kapital samlet i ure, hvorefter en "raptus" med udsalg begyndte.

Nedenfor ses en stribe, af Speedmasters der kom ind - og ud.
İmage
Broad Arrow kal. 1303

İmage
Speedmaster Professional MKII kal. 861

İmage
Speedmaster MKV (Teutoner) kal. 1045

İmage
Speedmaster (Teutoner)(Kaldet Moby Dick pga. den lyse skive) kal 861

İmage
Speedmaster Professional X-33 kal. 1666

İmage
Speedmaster BA enamel LE kal. 3320

İmage
Speedmaster Professional LCD kal. 1620

İmage
Speedmaster "Frankenstein á la Broad Arrow" kal. 1861

Efter dette veritable "udsalgs blodbad", endte Speedmaster"samlingen" på nedenstående 2:
İmage
Speedmaster Alaska Project kal. 1861 (her iført karnevalsudstyr)

İmage
Speedmaster Alaska Project kal. 1861 (uden karnevalsudstyr)

İmage
Omega Speedmaster 125 kal. 1041

Efter således at have været "i det og fra det", er jeg nu ganske enig: "Speedmasters kan man ikke få for mange af". Icon_Up1
Den næste skal være et klassisk måneur - - - - medmindre en X-33 eller en Z-33 dukker op til en attraktiv pris Icon_excuse
Med andre ord: "Køb nu bare rigeligt ind"
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hvis likviderne var til det, stod jeg jo ikke i dette dilemma. Man kan ikke få nok speedmasters, men pungen rækker desværre ikke.
Desuden er jeg totalt vild med den 'Speedmaster MKV (Teutoner) kal. 1045', du viser. Den har jeg aldrig set før Icon_hjerte
Det er nogle imponerende speedmaster du har været igennem, og jeg nyder hvergang du viser dem Icon_Up
Svar
(14-03-2016, 10:57 PM)jacobzimmer Skrev: Hvis likviderne var til det, stod jeg jo ikke i dette dilemma. Man kan ikke få nok speedmasters, men pungen rækker desværre ikke.
Desuden er jeg totalt vild med den 'Speedmaster MKV (Teutoner) kal. 1045', du viser. Den har jeg aldrig set før  Icon_hjerte
Det er nogle imponerende speedmaster du har været igennem, og jeg nyder hvergang du viser dem  Icon_Up
Tak skal du ha' Icon_smil 
- Har tidligere skrevet om kal. 1045: "Overordentligt frastødende" - (en karakteristik, der først og fremmest gælder værket Icon_blink )
Både kaliber 1040, 1041 & 1045 er karakteristiske ved at have central minuttæller.
Desuden har de også til fælles, "at priserne er på vej op med raketfart" Icon_sick

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Så er der lidt aftenlæsningen. Har faktisk læst det før, men genopfriskning har aldrig skadet.

Sjovt hvordan de ældre "atypiske" modeller, er steget i værdi det seneste. Lavt udbud er vel svaret...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)