Speedmaster tintin vs. traditionel speedmaster?
(27-03-2016, 07:09 PM)Loncar Skrev: Ja den er jo sjov - men uden tintins velsignelse er der ingen historie.
Beklager - behold den klassiske.
Loncar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sludder og vrøvl... der er da om noget en historie omkring netop den model!
At Omega prøvede husmandsfinten, at bede om tilgivelse i stedet for tilladelse. De laver uret, fakstisk med Tin Tin raketten som yderste del af sekundviseren til kronografen, viser det stolt frem til Hérge familien, som blank afviser det og efterfølgende aldrig sidenhen kommer på andre tanker.

I følge tråden her :http://forum.tz-uk.com/showthread.php?363133-A-recent-incoming-The-Omega-Speedmaster-quot-TinTin-quot&highlight=speedmaster
har Omega stoppet produktionen og produktionsantal er vist ej heller det store.

Hvis det ikke er historie, så ved jeg ikke!

Det ser godt ud Jacob, og drukner ikke i mængden af speedys.

/Allan
Never argue with an idiot. 
They will only bring you down to their level and beat you with experience
Svar
Det har du ret i -!
Kendte ikke historien - men udtalte mig alligevel. Sådan kan det gå.

Icon_flov Icon_flov

Loncar
Icon_+1
Svar
(27-03-2016, 07:09 PM)Loncar Skrev: Ja den er jo sjov - men uden tintins velsignelse er der ingen historie.
Beklager - behold den klassiske.
Loncar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe, Guru kom jo med et godt svar, og jeg kunne ikke være mere enig.

Og desuden er den klassiske loooong gone :D
If you ain't using it, you abusing it!
Svar
Sikke en dejlig tråd, med masser af information, tanker og holdninger.
Det er aldeles overflødigt, at jeg blander mig - så det gør jeg selvfølgelig.

Hvorvidt man synes Tintin historien er tilstrækkelig, eller for tynd - er jo op til den enkelte, at afgøre.
Personligt synes jeg den holder rimeligt. - Og tilsvarende herfra, et stort tillykke til "jacobzimmer" med det charmerende ur  Icon_Up

I det hele taget kunne man få en kættersk(?) tanke om, at Ω har drevet rovdrift på Speedmasteren, og eventuelt skamredet den med de mange specialmodeller.
IMHO har Ω lavet rigeligt af forskellige og specielle Speedmasters. I samme åndedrag, vil jeg overhovedet ikke bebrejde dem et sekund.

I historisk tid, dvs. perioden 1970-89 - var Ω så meget på hælene, at de egentligt kun havde Speedmasteren som et væsentligt ur.
Derefter fulgte revitaliseringen af Seamasteren. Siden har det kvalitetsmæssige spor kun haft kurs nordpå.

I lutter begejstring over den charmerende Tintin, har jeg lavet et lille Ω-tableau, med en anden speciel Speedmaster.

İmage
Speedmaster Alaska Project er også et eksempel på en variation over Speedmaster-temaet.
Den er jo heller ikke (i meget puristiske øjne) en egentlig Speedmaster; men alt efter temperament en frisk/banal(?) variation.
Til gengæld, er ingen vel i tvivl om urets oprindelse og grundlæggende DNA, hvilket også gælder Tintin modellen.

Det er jo gevaldigt forfriskende, at (såfremt man snubler over en pose penge) kan man altid (osse) købe den klassiske Speedmaster.
Det giver mulighed for lidt forandring - og det er vel ikke så galt  Icon_smil

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Vi kan hurtig blive enige om at Speedmasteren er Omega's ''malkeko'', og der bliver malket godt med LE's. Det så vi jo også tydeligt ved Basel i år, hvor der ankom en del nye Speedmasters. Dog synes jeg oftest deres historier til de givne LE's holder stik, og de er ikke bange for at være lidt modige med farver og kombinationer. Det synes jeg retfærdiggøre de mange LE's!

Din Alaska Project er jo bare et eksempel på hvad de tør, og hvor ''modige'' de er. Og interessen for dem er da også blevet større, kan jeg da se på priserne.
Ift. til ''puristerne'' så er der jo næsten ingen LE's der holder.

Min Sea-Dweller får ikke meget tid, og jeg skal ikke afvise at jeg godt kunne finde på at skifte den ud med en ældre speedmaster. Hvertfald noget andet vintage.
If you ain't using it, you abusing it!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)