Hvilken model er dette?
(16-03-2016, 08:41 AM)gmt-geek Skrev: Takker mange gange gutter!  Icon_Up

Her er der et par billeder af fat arrow - ikke just nye billeder, men de er der i det mindste!  Icon_blink

- Jeg skal se om jeg kan få taget nye billeder en dag hvor urene er hjemme igen(de ligger i bank boks) - måske endda et billede af samtlige militær ure jeg har...

- Sidste billede er vist for ikke så længe siden og lidt et mix af nogle af mili urene!

Vh. Jon

İmage
İmage
İmage

Det er et utrolig flot og vedligeholdt ur du har på det første billede. Jeg er selv ude i, at kigge lidt efter et militær-ur fra 1940-45 tiden. Så hvis du har flere billeder af din samling, vil jeg meget gerne også se dem.

Har du også nogle tyske ure fra den tid eventuelt?
Svar
(16-03-2016, 10:49 AM)Niclas Skrev: Det er et utrolig flot og vedligeholdt ur du har på det første billede. Jeg er selv ude i, at kigge lidt efter et militær-ur fra 1940-45 tiden. Så hvis du har flere billeder af din samling, vil jeg meget gerne også se dem.

Har du også nogle tyske ure fra den tid eventuelt?

Hvis du kigger på det sidste billede så er Omega uret øverst til højre fra 40'erne!

- dette er et såkaldt Omega Malayian forces MK X ur - ref. 2444!

Dette ur en del af "dirty dozen" serien af militær ure fra forskellige fabrikanter der leverede til RAF i 40erne - de er også kendt under andre aliaser såsom WWW eller MK X serien -...
- google dette og du finder tonsvis af materiale at læse...  Icon_Up

Jeg har ingen tyske militær ure, men der findes MASSER af ure der er drafted af Bundeswehr også....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
[-]
  • KimT, T.Hansen
Svar
(16-03-2016, 11:38 AM)gmt-geek Skrev: ....men der findes MASSER af ure der er drafted af Bundeswehr også....

Indeed, men vist ingen Omegaer og ellers for stort et emne til at gennemgå i een post, så jeg holder mig til dem jeg har first hand erfaring med - bundeswehr chronoer post war.

Tyskland var demilitariseret frem til '56 hvor bundeswehr inc det nye luftwaffe blev etableret, og der er derfor ikke ure fra den periode, bortset fra nogle enkelte Hanhart leveret til DDR.
Tyskerne fortsætter traditionen fra krigen og leverer chronografer til luftwaffe og fra 56 og frem blev følgende ure leveret:

Hanhart 417E, nikkel på messing
Hanhart 417ES, stål
Junghans J88 / 0110, rund lynette
Junghans J88 / 0111, kantet lynette
Heuer 1550 (Heuer bund), m. Valjoux 23.

Alle ovenstående med manuelt optræk, Hanhart og Heuer med flyback. Herefter følger automatik modellerne, alle med Lemania 5100 værk:
Orfina, Actos, Tegler, Tutima, samt en enkelt quartz: Heuer Chronosplit.

@Niclas
Tyske militær ure fra krigen er primært luftwaffe chronografer Hanhart (5 modeller) samt Glashütte  plus en mængde simple DH ("Dienstuhr Heer") ure. DH urene er små efter vor tids målestok, mens chronoerne er oppe i en acceptable størrelse, men desværre meget svære og kostbare at servicerer.

og så lige mine tyskere:
İmage
İmage
İmage
[-]
  • KimT
Svar
Det er så fedt når militær samlerne folder sig ud! Icon_Up Icon_party
[-]
  • KimT
Svar
(16-03-2016, 10:36 PM)Kristofferj Skrev: Det er så fedt når militær samlerne folder sig ud! Icon_Up Icon_party
Åh ja.....
Svar
Masser af interessant information, tak for at I deler den med os andre :up:

Sendt fra min HTC One max med Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Godt nok en gennemført samling mit mundvand løber
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)