Nyt gammelt til fruen
Så blev der købt eksamensgave til fruen. Fandt det på auktion betegnet som Omega de Ville dameur og synes egentligt godt om det enkle design med den juvelagtige glasindfatning -selvom det ikke er guld ;-) Blev alligevel lidt nysgerrig og søgte som besat på nettet indtil jeg fandt ud af at dette ikke bare var nok et dame ur, men et Omega de Ville Andrew Grima herreur fra 60'erne/70'erne og dermed for mig noget mere interessant.
İmage

Så var det bare at byde løs ... og ja tak -nu er det på vej hjem :-)

Hvis man vil vide lidt mere om, hvad der triggede køberimpulsen ved navnet Andrew Grima er der lidt historie her https://www.watches.com/blog/andrew-grima-watches

Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
(16-02-2017, 10:51 AM)guld Skrev: Sent from my iPhone using Tapatalk

Tillykke med fruen

På en måde et smukt ur, men meget vintage agtigt, så det håber jeg hun kan lide. Ellers kan I jo skiftes lidt med at gå med det, eller du må gå med det alene.
Svar
Good point ... men jeg kender jo heldigtvist min kone godt nok til at få det godkendt inden køb ;-)

Svar
Interessant med Andrew Grima, jeg synes nogle af dem han lavede med Pulser har en cool æstetik. Tillykke med jeres nye ur, det er faktisk meget sjovt :-D
Svar
Tak. Pulsar urene er jo rendyrket æstetik.... mere smykker end ure... vildt med krystaller i stedet for glas. Selv om jeg værdsætter et godt værk og faglig kunnen, så er det æstetikken, der motiverer mine/vores køb. Har just købt et Nomos Glashütte Tangente til mig selv. Med sit afsæt i Bauhaus traditionen giver det mig bare et extra kick udover at det er lækkert håndværk.

Svar
Tangente er også en af mine favoritter.
Svar
Og når du så modtager uret.
Så tag nogle billeder af safirglassets kant/facetter.....der er nogle stykker... Icon_smil
Kan huske dem, altid en fornøjelse når de kom på bordet.
Pas på, kasserne er som regel ikke så tætte, som kasser af i dag... Icon_blink
MvhLars
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

[-]
  • guld
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)