Svar: 509
Tråde: 44
Modtaget Likes: 637 i 253 svar
Givet Likes: 1,669
Ja denne tråd er lidt magen til en anden som lige er blevet oprettet, men alligevel anderledes, så bær forhåbentligt over med mig.
Ja jeg var på bagagerumsmarked i går, og der var en mand som solgte forskellige vintage ure, bla Omega.
2800 kr, ja jeg ved ikke præcist hvilken model.
Umiddelbart ville jeg jo ikke købe et ur, uden at kende noget som helst til standen osv. Jeg ved at man skal spørge til hvornår det sidst er blevet serviceret, om det kun er ægte dele som er blevet udskiftet osv.
Men kunne I finde på at købe et ur på et marked?
Man kunne selvfølgelig lave en form for betinget køb.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
(01-05-2017, 01:03 PM)Michael F Skrev: Ja denne tråd er lidt magen til en anden som lige er blevet oprettet, men alligevel anderledes, så bær forhåbentligt over med mig.
Ja jeg var på bagagerumsmarked i går, og der var en mand som solgte forskellige vintage ure, bla Omega.
Umiddelbart ville jeg jo ikke købe et ur, uden at kende noget som helst til standen osv. Jeg ved at man skal spørge til hvornår det sidst er blevet serviceret, om det kun er ægte dele som er blevet udskiftet osv.
Hvis du ikke vil det, skal du holde dig fra vintage / ældre ure.
Men pas nu lidt på hvis du alligevel vil være med: Begynder du at spørge på loppemarkedet hvorvidt der er skiftet uægte dele i en knap kr. 3.000 gammel Omega, skal du være forberedt på nogle sjove svar
Generelt er den her historie om "uægte dele som er skiftet i urene" 99% noget pjat. Spørg venligst hvilken som helst prof handlende om hvor ofte de støder i et ur med "ombyttede uægte dele"... du bliver overrasket for svarene du får.
Lidt samme slags rookie-gejl som alt det der om ure uden papirer som garanteret er tyvegods...
Når man ikke har noget virkeligt og seriøst at bekymre sig om, opfinder man trusler...
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
(01-05-2017, 02:42 PM)TioMalo Skrev: (01-05-2017, 01:03 PM)Michael F Skrev: Ja denne tråd er lidt magen til en anden som lige er blevet oprettet, men alligevel anderledes, så bær forhåbentligt over med mig.
Hvis du ikke vil det, skal du holde dig fra vintage / ældre ure.
Men pas nu lidt på hvis du alligevel vil være med: Begynder du at spørge på loppemarkedet hvorvidt der er skiftet uægte dele i en knap kr. 3.000 gammel Omega, skal du være forberedt på nogle sjove svar
Generelt er den her historie om "uægte dele som er skiftet i urene" 99% noget pjat. Spørg venligst hvilken som helst prof handlende om hvor ofte de støder i et ur med "ombyttede uægte dele"... du bliver overrasket for svarene du får.
Lidt samme slags rookie-gejl som alt det der om ure uden papirer som garanteret er tyvegods...
Når man ikke har noget virkeligt og seriøst at bekymre sig om, opfinder man trusler...
Vh. John
Hvis er ur er billigt nok, så kan det jo være lige meget med indmaden 
Jeg har et vintage inspireret ur, så jeg er ikke lige umiddelbart på udkig efter sådan et, men det var da meget sjovt, at han havde en hel samling af ure.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(01-05-2017, 01:03 PM)Michael F Skrev: Men kunne I finde på at købe et ur på et marked?
Sagtens og jeg ville slet ikke bekymre om mig (eller forvente sælgeren vidste noget om) historik m.v. På sådan et marked handler det for mig om enten at sikre sig prisen er således at der er plads i budgettet til evt. rep. eller at uret bare ser fedt ud og så chance den
•
(01-05-2017, 06:31 PM)KimT Skrev: (01-05-2017, 01:03 PM)Michael F Skrev: Men kunne I finde på at købe et ur på et marked?
Sagtens og jeg ville slet ikke bekymre om mig (eller forvente sælgeren vidste noget om) historik m.v. På sådan et marked handler det for mig om enten at sikre sig prisen er således at der er plads i budgettet til evt. rep. eller at uret bare ser fedt ud og så chance den 
Jeg ved så ikke rigtigt så meget om omega, det var nok det største problem. Han ville som sagt have 2800 kr. Han havde også andre mærker... Men de er der nok også ved næste marked :)
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Undskyld men jeg kan ikke lade være:
Du kan ikke og skal ikke forvente, at sælgeren på et bagagerumsmarked kender noget til standen, servicehistorik, m.m. af uret. Det er jo ren utopi. Og den med uoriginale dele??? Hvordan har du tænkt dig, at DU vil sikre dig mod det? Han/hun kunne lige så godt havde tømt et bo og der ure var med. Tror du så at han kender noget til servicehistorik, uoriginale dele, m.m.??? Dette ser man først når man har kigget i værket (dvs. urmageren skiller værket ad) og muligvis eneste han kan fortælle dig om uret er, at det går (og holder tid hvis du er heldig). THAT'S IT
Jeg kan sige, at jeg købte bl.a. et Rolex Datejust på et loppemarked (Bella) og sælgeren havde i øvrigt par fake Rolexer også. Sørg for at uret er billig nok og skiven er pæn. Tag evt. eget værktøj, for at kunne åbne kassen og se værket. Du vil jo ikke kunne se en uoriginal del og en urmager vil måske først når uret er skilt ad, sååååååå.
På bagagerums, loppe osv. markeder er det købt som beset så betinget køb er også en utopi. Det kan du muligvis lave med private sælgere (jeg giver 14 dages returret) ellers køb hos en urmager, hvis du vil sikre dig mod uoriginale dele m.m. (virker ikke nødvendigvis hver gang men chancen er jo mindre i hvert fald).
(02-05-2017, 11:03 AM)dwndler Skrev: Umiddelbart ville jeg jo ikke købe et ur, uden at kende noget som helst til standen osv. Jeg ved at man skal spørge til hvornår det sidst er blevet serviceret, om det kun er ægte dele som er blevet udskiftet osv.
Du kan ikke og skal ikke forvente, at sælgeren på et bagagerumsmarked kender noget til standen, servicehistorik, m.m. af uret. Det er jo ren utopi. Og den med uoriginale dele??? Hvordan har du tænkt dig, at DU vil sikre dig mod det? man kunne lige så godt tømt et bo og de ure var med. Tror du så at han kender noget til servicehistorik, uoriginale dele, m.m.??? Dette ser man først når man har kigget i værket og muligvis eneste han kan fortælle dig om uret er, at det går (og holder tid hvis du er heldig). THAT'S IT 
Jeg kan sige, at jeg købte bl.a. et Rolex Datejust på et loppemarked (Bella) og sælgeren havde i øvrigt par fake Rolexer også. Sørg for at uret er billig nok og skiven er pæn. Tag evt. eget værktøj, for at kunne åbne kassen og se værket. Du vil jo ikke kunne se en uoriginal del og en urmager vil måske først når uret er skilt ad, sååååååå.
På bagagerums, loppe osv. markeder er det købt som beset så betinget køb er også en utopi. Det kan du muligvis lave med private sælgere (jeg giver 14 dages returret) ellers køb hos en urmager, hvis du vil sikre dig mod uoriginale dele m.m. (virker ikke nødvendigvis hver gang men chancen er jo mindre i hvert fald).
Det var hans egne ure, som han har købt gennem tiden. Sagde han i hvert fald.
Det er et tilbagevendende marked, så jeg tror ikke at han har lyst til at blive stemplet som useriøs.
Der er selvfølgelig aldrig nogen garantier, men man kan da håbe på at manden kommer med sandfærdige svar i god tro :)
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
(02-05-2017, 11:09 AM)Michael F Skrev: (02-05-2017, 11:03 AM)dwndler Skrev: Umiddelbart ville jeg jo ikke købe et ur, uden at kende noget som helst til standen osv. Jeg ved at man skal spørge til hvornår det sidst er blevet serviceret, om det kun er ægte dele som er blevet udskiftet osv.
Du kan ikke og skal ikke forvente, at sælgeren på et bagagerumsmarked kender noget til standen, servicehistorik, m.m. af uret. Det er jo ren utopi. Og den med uoriginale dele??? Hvordan har du tænkt dig, at DU vil sikre dig mod det? man kunne lige så godt tømt et bo og de ure var med. Tror du så at han kender noget til servicehistorik, uoriginale dele, m.m.??? Dette ser man først når man har kigget i værket og muligvis eneste han kan fortælle dig om uret er, at det går (og holder tid hvis du er heldig). THAT'S IT 
Det var hans egne ure, som han har købt gennem tiden. Sagde han i hvert fald.
Det er et tilbagevendende marked, så jeg tror ikke at han har lyst til at blive stemplet som useriøs.
Der er selvfølgelig aldrig nogen garantier, men man kan da håbe på at manden kommer med sandfærdige svar i god tro :)
Han kan fortælle dig sikkert alt det du ønsker at høre.
Men han kunne havde haft et ur i lang tid engang uden at åbne det eller tage det til urmager. Så han kan også være lykkelig uvidende
Det der triggede mig, var at jeg (som sælger af vintage ure) hører spørgsmål ret ofte men har endnu ikke fået et endegyldigt svar ang. hvordan vedkommende har tænkt sig, at effektivisere det (f. eks. med uoriginale dele).
•
|