Svar: 4
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej allesammen
Jeg har været så heldig at arve min tipoldefars guldlommeur. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide noget om det, gerne alder, ca værdi og andre sjove historier.
Min tipoldefar blev født i 1855 og døde i 1937, så det er fra imellem der. Det er i 14 karat guld og derudover står der avance retard inde ved urværket, som i øvrigt går.
Håber der er nogen der kan hjælpe med lidt viden.
Mvh. Louise

Jeg har vedhæftet en del billeder, som jeg håber i kan få noget ud af
•
Svar: 1,184
Tråde: 67
Modtaget Likes: 1,076 i 433 svar
Givet Likes: 5,339
Hej Louise,
Billedet kom ikke rigtig med. Prøv at link hvert enkelt med BBCode.
•
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Tilsyneladende et rigtig fint lommeur. Kan mærket ved siden af balancen (uroen) tydes er det meget nemmere at finde oplysninger på uret.
P.N.
•
Der står K C oveni hinanden og så en krone/stjernelignede form ovenover. Dette mærke er flere steder på uret. Håber det kan hjælpe lidt på vej?
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Jeg kender ikke til mærket men er sikker på at der i gruppen herinde er nogen der har det rigtige opslagsværk der kan fortælle en historie om uret. Uret bærer præg af at være en kvalitet af de bedre for tiden og sammen med din historie omkring uret synes jeg du skal passe rigtig godt på det. Betegnelserne Avance og Retard = hurtig og langsom for justering af gangnøjagtighed.
P.N.
(03-11-2017, 04:51 PM)louiseSS Skrev: Der står K C oveni hinanden og så en krone/stjernelignede form ovenover. Dette mærke er flere steder på uret. Håber det kan hjælpe lidt på vej? 
•
Mange tak for hjælpen, så håber jeg der er nogle herinde der kan fortælle lidt mere
•