Prisforskel på "dansk" og "engelsk" Reverso
#1
Hej Forum.

Jeg sidder lige og drømmer mig væk i et JLC Reverso Classique Medium; Small seconds. (Reference Q2438522)

Jeg kan umiddelbart se at den officielle pris i DK hedder 47.600,-, mens jeg på Chrono24 har fundet samme ur (Reference Q2438522) til 35.665,- + 684,- kr i forsendelsesomkostninger. 

Hvad ligger til grund for den (relative store) prisforskel? 

Begge ure er nye, ubrugte og sælgeren på Chrono24 har været kontrolleret sælger siden 2016.

Jeg håber at jeg en dag kan spare op til et Q2438522, og hvis jeg kan få det til 36K i stedet for 47K, ved jeg da godt hvor jeg vil handle... Icon_lol
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#2
Prisen i DK er vejl udsalg mens prisen hos EU forhandler er frit prissat. Mon ikke at du kan få nogle procenter hos dansk forhandler så priserne kommer til at ligne hinanden?
Hvis jeg må indskyde en kommentar vil jeg anbefale dig at kikke på brugt - du kan få en Reverso Classique ( som vist er lidt mindre ) i ren guld til en billigere pris. Eller se på den størrelse der hedder Grande Taille ( kom i 1991 ) som vist er lidt større end den du kikker på? Igen kan den findes i guld til en pris der kan matche en ny i stål. Eller kik på en brugt i stål - så er der penge at spare - mange...
Svar
#3
Tak for et udførligt svar. Jeg har ikke erfaring med brugtkøb i den prisklasse, men der går nok også et par år inden det bliver relevant (desværre).
Grail: Pequignet Royale Paris Ref: 9010173
Svar
#4
Danmark er som udgangspunkt dyr mht. vejl. udsalgspris. Et par eksempler: Rolex 126600 koster 85.200 DKK i DK, mens det i UK koster ca. 77K. Det nye limited Oris Hölstein 2020 koster 4.600 EUR i resten af EU (ca. 34K) i DK står det til 54K!!! Derudover er det også helt rigtigt at på C24 er der yderligere at spare. Jeg drømmer om et Glashütte SeaQ Panorama Date - det koster ca. 95K i vejl. udsalg i DK (ca. 88K i resten af EU) og på C24 kan jeg få det til ca. 68K. Det er altså en kæmpeforskel. Jeg vil stadig prøve at høre en forhandler i DK først. Jeg vil helst handle i DK hos en autoriseret forhandler og vil derfor gerne betale lidt ekstra, men ikke 27K, som i dette tilfælde :-)
Svar
#5
Og - rent praktisk - så er Reverso et af de ure der bare SKAL prøves på. De forskellige størrelser og den rektangulære form kræver at du ser det på dit eget håndled inden køb.

Men ellers er det bare om at få sparet op. Fedeste ur med masser af historie, og ikke noget du ser på alle andre håndled!

İmage


Sent from my iPad using Tapatalk

Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)