Svar: 15
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej med jer.
Jeg købte et Omega Seamaster Proffessional Chronometer 300m for nogle uger siden. Jeg er klar over at mekaniske ure m. automatik ikke er lige så præcise som Quartz ure, men hvor meget tid må et sådan værk tabe?
Er bange for at mit taber flere minutter om ugen, kan det virkeligt passe?
Til min lille test, hvilket ur kan jeg være sikker på er præcist at stille efter? Frk. Klokken? Internet ur?
På forhånd tak.
MVH Jens
•
Svar: 228
Tråde: 55
tja hvis det taber adskillige (2+) minutter om dagen vil jeg råde dig til at gå ned til en urmager og få det justeret! Det kan justeres til at vinde højst et par sek og ligeledes tabe!
Havde selv, for et stykke tid siden, et B42, der vandt 1 sec i døgnet målt som gennemsnit over 3 uger, se det er mekanisk præcision!!!!!!
Mvh THomas Bech
MVH Jens[/quote]
•
Talte med Hvelplund idag. Mit ur har tabt 7 minutter på en uge hvilket er direkte uacceptabelt. De sagde jeg bare skulle komme ind og få det justeret, og at dette
kan tage et par forsøg.
Jeg var klar over at et rigtigt mekanisk værk ville kunne tabe / vinde lidt, men for 14.000 kr forventer jeg ærligt talt mere præcision. Ved godt det er i den billige ende af Chronometre, meeeen, alligevel
•
Svar: 19
Tråde: 5
med næstbedste kvalitet ETA2824 vinder ret konsistent 3sek/dag.
Så Omegaen burde kunne blive meget bedre end den er.
/Martin
•
Så er uret justeret! De vinder nu minimalt pr. døgn - altså lige omkring 10 sekunder.
Fik fortalt at 9-10 sekunder foran "passer godt" med de "stød" værket får ved brug (og dermed taber en liiille bitte smule).
Men nok om det, nu går det bare dejligt! Og jeg kan atter afsløre, at glæden ved dette ur nægter at aftage
•