|
Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Diver" - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Diver" (/showthread.php?tid=59266) |
Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - KimT - 13-05-2013 Sociologen Skrev:og hvor meget er blot æstetik?100% for mig i dette tilfælde. Non chrono versionen tiltaler mig slet ikke visuelt. Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - Claus Tukjær - 13-05-2013 Jeg prøvede AP Diveren til sidste GTG i Århus, og var ganske overrasket over hvor fed den er på armen. Ret høj i forhold til et alm. AP (Kim's.... aner ikke hvad det hedder VC er flot men siger mig ikke noget.... Gensalgsværdien er uden tvivl MEGET bedre på AP'eren..... Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - KlausM - 13-05-2013 Jeg fravælger et lækkert kvalitetsur hvis der er udsigt til et stort tab ved salg. Et stort tab er for mig over 10-15% af købsværdien. Jeg kender mig selv godt nok til vide at uret med 90% sikkerhed ryger videre på et eller andet tidspunkt. Jeg solgte denne VC i foråret 2007 og så vidt jeg husker var det primært pga pasformen. Det er samme problem jeg har med IWC og AP lænker. Jeg kan ikke få dem til at sidde 100% og så går jeg død på uret. Jeg prøvede dog uret forinden hos Klarlund og synes det sad fint nok. Jeg husker også at der var mange refleksioner fra lyset i skiven som der også er med AP Diver skiven. Jeg købte brugt til en meget fin pris og fik solgt uden nævneværdi tab så vidt jeg husker. Jeg tror jeg fik en IWC Big Pilot plus kontanter i bytte af en fyr fra Randers Mvh Klaus Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - KlausM - 13-05-2013 Jeg kan se de står til 50k og op på chrono24. Personligt synes jeg det er meget for et ur hvor du får mere end vanskeligt ved at komme af med det igen. Måske tolker jeg ikke markedet rigtigt men det er min klare fornemmelse. Mvh Klaus Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - Sociologen - 13-05-2013 Claus Tukjær Skrev:VC er flot men siger mig ikke noget.... Gensalgsværdien er uden tvivl MEGET bedre på AP'eren.....At gensalgsværdien er 'dårlig', har jo kun betydning i de tilfælde, man køber nyt og siden beslutter sig for at sælge igen. Hvis man køber brugt og sidenhen sælger igen, er tabet vel ikke nødvendigvis større, end hvis man købet et dyrere AP og sælger dyrere (hvis man ser bort fra AP's årlige prisstigninger - jeg kender ikke til VC's ditto)... KlausM Skrev:Jeg kan se de står til 50k og op på chrono24. Personligt synes jeg det er meget for et ur hvor du får mere end vanskeligt ved at komme af med det igen. Måske tolker jeg ikke markedet rigtigt men det er min klare fornemmelse.Dette er straks et større problem... Hvilket igen leder mig til et af mine oprindelige spørgsmål: Hvorfor er VC på ingen måde så populær som AP'er - og ligeledes langt sværere at sælge - når begge ure er af høj kvalitet og blandt 'the big three', som Kim påpeger? Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - Hedegaard - 13-05-2013 Sociologen Skrev:Hvorfor er CV på ingen måde så populær som AP'er - og ligeledes langt sværere at sælge - når begge ure er af høj kvalitet og blandt 'the big three', som Kim påpeger? *VC Fordi AP imo er tusinde gange bedre til at markedsføre sig selv! Man ser efterhånden et AP på hver en kendt, især de amerikanske sportsfolk (primært NBA og NFL) og hip-hoppere har virkelig taget dette mærke til sig... (ikke for sjov, at det indimellem bliver kaldt "kendis-uret herinde) Hvis vi spørger den menige ikke så ur-kyndige mand, vil langt flere også kende AP end VC Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - Gerdes - 14-05-2013 Sociologen Skrev:Hvad mener I om VC? Kunne I finde på at købe et ur fra fabrikanten? Hvorfor/hvorfor ikke? Spændende tråd, som du har startet her. Personligt kunne jeg godt se mig selv med et VC Overseas. Synes urene i denne produktserie er lækre. Kender ikke prisniveauet, men alt godt kommer som bekendt til den der venter Re: Vacheron Constantin "Overseas" eller Audemars Piguet "Di - Sociologen - 14-05-2013 Hedegaard Skrev:*VCUps. Det er ændret ;) Men vi herinde betragter vel os selv som - og bliver betragtes som - relativt urkyndige, så hvorfor køber vi ikke VC? Ved I, hvordan det forholder sig i det store udland; sælger VC her? VC-ure virker afdæmpede, men oser stadig af kvalitet, hvorfor man kan foranlediges til at tro, at det appellerer til en kundekreds, som ønsker ure, der ikke genkendes som dyre... Re: Vacheron Constantin - KlausM - 14-05-2013 VC laver ca. 15.000 ure om året så det er noget færre end AP (25.000) og PP (40.000) så det i sig selv gør at der ikke er så mange ure på markedet. Mvh Klaus Re: Vacheron Constantin - baun - 14-05-2013 AP RO er et ur vis design brænder sig ind på nethinden og det bliver der. Det gælder ikke helt for VC overseas tror jeg. Det er stadig et smukt ur - og også et unikt design, men ikke helt så spot on som AP RO. Så mit umiddelbare valg mellem de 2 mærker ville blive et AP RO - og i min verden gerne i 39 mm og uden andet end automatic. Jeg har aldrig set eller prøvet et i 36 mm, måske ville det passe mig endnu bedre. Det er i min verden det flotteste stålur der er lavet og helt på højde med et Constellation Pie Pan i stål fra 60'erne - og det er store ord i min mund. Omega laver ikke noget idag der er på det niveau designmæssigt i min optik. VC Overseas kunne jeg også falde for, men så ville det nok mere være "for at prøve det". Køber man brugt til den rette pris tror jeg ikke der vil blive problemer med at komme af med det til en anden "der vil prøve det". En ting undrer mig dog ved det ur. det meget specielle design må da være en skidtsamler i hjørnerne. Ok man bruger nok ikke uret når man laver snavser arbejde, men alligevel. vh Baun |