|
Skal jeg vælge det Rolex jeg bedst kan lide? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Skal jeg vælge det Rolex jeg bedst kan lide? (/showthread.php?tid=69482) |
- hannover_dk - 31-07-2008 Hvis du køber nyt - tror jeg du må regne med en vis afskrivning/nedskrivning hvis du skal sælge om nogle år, men begge ure hører til dem som givet vil holde prisen fornuftigt Søger du brugt - eller grey market (uden udfyldte papirer men ægte nok) så vil du have bedre mulighed for at undgå et tab hvis du skal ud og bruge uret til en videre investering - men nyt er jo nyt - og så må man være klart til at tage en eller anden nedskrivning Det er umuligt at sige sikker om SD eller LV vil få det bedst prismæssigt.Den ene er lige udgået men findes stadigt og der MASSER af dem i omløb - så nogen stor sjældenhed bliver de ikke de første par år - og LV er der langt færre af - men den er ikke udgået - men kan som godt tænkes at gøre det inden for nogle år Det er helt hipper som happer - så tag LV når den tiltaler dig mest vh - Stefan Garvig - 31-07-2008 Hvis du er til Daytona, så kik på salgssiderne. Der er flere til salg. Jeg ved ikke, om priserne er rimelige, for jeg gør ikke så meget i Daytona. For mig lyder det lidt som om, at du har kredset om Daytona, men ikke rigtigt tør gå om bord i et sådant ur. Har jeg ret? Nuvel, ud over at vælge med dit hjerte, så skal du tage dig god tid med dit urkøb! Da jeg skulle købe mit første rigtige ur (en Rolex Date i Guld/Stål med Jubilee-lænke også i Guld/Stål), så sagde sælger til mig: "Husk, at du skal kunne elske dit ur hver dag, du kikker på det. Derfor skal du vælge det ur, som du elsker." Jeg tog mig god tid, købte Date'en og jeg har stadig min lille Date, selv om jeg ikke går med det ret ofte - tager det kun frem en gang imellem for at se på min første skat. Hav ikke hastværk, min ven. Men hvis du har, så køb en SD. Og kan du få den til 30k, så er der vist ikke så meget at betænke sig på. Men lur mig: Du ender med en Daytona! Venligst Stefan Garvig - gufle - 31-07-2008 jacob jensen Skrev:Hvor tit skal du bruge de funktioner som DAY.kan leverer. Jeg bruger jo ikke stopuret så tit på mine andre ure, men jeg har bare for længe siden sagt til mig selv at jeg ikke ville have quartz ure af nogen art eller Automatic/mekaniske ure uden chronograph. Så derfor er købet af dette ur et opgør, med alle mine tidligere principper om mit ursamlerri. - gufle - 01-08-2008 [quote="Stefan Garvig"] Hav ikke hastværk, min ven. Men hvis du har, så køb en SD. Og kan du få den til 30k, så er der vist ikke så meget at betænke sig på.[quote] Nu skriver du 30k. Kan jeg forhandle sådan et SD ned i 30 K fra nyt hos en DK forhandler, eller er det som brugt du siger 30k.? Hilsen D.J. - jacob jensen - 01-08-2008 Så skal du jo på en indre rejse ha et ur uden chrono. Det har jo på se vis intet at gøre med uret som investering men om det er et ur du vil have i din samling når nu du har lagt den tråd i samlingen som du har. SKAL du følge den og vil gå ind i ROLEX land ja så er DAYTONAEN et must som jeg ser det Har ROLEX noget andet med chrono - gufle - 01-08-2008 jacob jensen Skrev:Så skal du jo på en indre rejse Jo det har lidt med investering at gøre fordi jeg måske på et tidspunkt nok helst vil have et daytona og defor vil jeg i mellemtiden have et Rolex som ikke koster for meget at komme af med igen. Jeg har ikke set andre ure ure i deres brochure end daytonaen med chrono. Jeg ved ikke om der findes ældre modeller. - Tukjær - 01-08-2008 Gufle Skrev:jacob jensen Skrev:Så skal du jo på en indre rejse Find en flot brugt.... Det er det eneste rigtige, så vil afskrivningen være lille..... - Peter - 01-08-2008 Hej Jeg har begge to, men jeg vil absolut vælge 16610 LV, da den er produceret i færre år end 16600, og så sidder den iøvrigt pænere på håndleddet end SD, men hvis det er Daytona i stål du ønsker, skal du absolut vente, for jeg vil gætte på at der kommer et prisfald på Daytona på Brugtmarkedet. MVH Peter - hannover_dk - 01-08-2008 peter Skrev:HejYep - det var i alle fald et svar jeg er helt enig i - men du gør ikke noget galt ligegyldigt om du tager SD, LV eller daytona (som jeg synes er lidt for dyr som brugt) - så ja tag den du kan li (og har råd til) vh - Mads Gjødesen - 01-08-2008 Om du køber SD eller LV er ikke den store forskel rent investeringsmæssigt. På den lange bane tror jeg mere på LV´en da den er mere speciel i udseende og lavet i langt færre stk end 16600 SD. Hvis du køber brugt slipper du for at tage det 10 k tab de tager. De to koster ca. det samme brugt, 28-30 k, og er begge lette at sælge igen hvis du senere vil have et Daytona. Jeg ville vente med at købe et Daytona. Som Peter skriver er de faldende i pris grundet den øgede produktion. Jeg vil dog godt pointere at vi her KUN taler ref. 116520. Alle udgåede modeller skal købes nu. De stiger og stiger... Var jeg dig ville jeg finde et flot komplet LV til 28-29 k. Beholde det 1-2 år til du har pengene til et Daytona og de har fundet et naturligt brugt pris leje. Til den tid er dit LV måske steget lidt mens Daytonaen er faldet. Men hold dig fra sprit nye ure for de taber 10 k i det sekund du forlader butikken. /Mads |