Urdebatten / Urforum
Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible (/showthread.php?tid=71927)

Sider: 1 2 3 4

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - ibrene - 05-06-2009

Jeg syntes at Submersible er klart det fedeste ur, har erfaret
at folk bliver spurgt om det er en kopi Rolex, hvis man ikke er i jakkesæt, og bare kommer i sine knickers og en t-shirt.
Ikke at jeg ikke kan lide Rolex, men min stemme går til Panerai.

Mvh Peter Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - Joepete - 05-06-2009

Jeg har valgt Panerai: Fedt design og mega god udstråling ... trods den knapt så overbevisende bezel ...

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - Tukjær - 05-06-2009

Joepete Skrev:Jeg har valgt Panerai: Fedt design og mega god udstråling ... trods den knapt så overbevisende bezel ...

Lynetten må variere meget i kvalitet. Min matcher kvaliteten på Planet Ocean uden problemer......

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - Stenbukken - 05-06-2009

Jeg har valgt Rolex´en

Jeg kan godt lide Panerai´s ure, men af de to vælger jeg helt klart Rolex´en. Jeg er også mere til Rolex end Panerai.

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - DigitAl@n - 05-06-2009

Rolex'en er en Mercedes i forhold til PAM'en, der vel kan sammenlignes med en jeep Icon_cool

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - Joepete - 05-06-2009

Lynetten kan selvfølgelig være blevet olieret og strammet op, siden jeg drejede på den Icon_e_wink På dagen, der må jeg ærligt indrømme, at jeg var lidt skuffet over den monterede 60 kliks lynette Icon_redface Hvordan rater du selv lynettens "styring/klik/feel" ifht f.eks. den MM300 du havde ? Hvor ligger PO´ens lynette i samme selskab ?

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - Mester_phpbb3_import15772 - 05-06-2009

Valgte Rolex ! Synes i øvrigt at det er 2 så forskellige ure at de er sværere at sammenligne eller stemme om....

Lidt som bananer og appelsiner Icon_e_smile

DigitAl@n Skrev:Rolex'en er en Mercedes i forhold til PAM'en, der vel kan sammenlignes med en jeep Icon_cool

Netop derfor de passer så godt sammen. De dækker hvert sit behov.....

Joepete Skrev:Lynetten kan selvfølgelig være blevet olieret og strammet op, siden jeg drejede på den Icon_e_wink På dagen, der må jeg ærligt indrømme, at jeg var lidt skuffet over den monterede 60 kliks lynette Icon_redface Hvordan rater du selv lynettens "styring/klik/feel" ifht f.eks. den MM300 du havde ? Hvor ligger PO´ens lynette i samme selskab ?

Seiko MM300 er klart bedre. Men den er også bedre end Rolex'en..... PO'en er samme kvalitet som PAM24..... Sinn U1 er bedre....

Mester Skrev:Valgte Rolex ! Synes i øvrigt at det er 2 så forskellige ure at de er sværere at sammenligne eller stemme om....

Lidt som bananer og appelsiner Icon_e_smile

Det er dykkerure begge, de er vandtætte indtil 300 meter, og koster stort set det samme, både ny og brugt....

Men netop fordi de er så forskellige i DESIGNET, kunne det være sjovt at se om PAM havde en chance..... Jeg var godt klar over at Rolex ville vinde her. Men jeg har også lagt mærke til at her er mange som har ure af begge mærke i samlingen. Det må der jo også være en grund til....? Måske netop fordi de er så forskellige.

Jeg vil i hvert fald ikke have så mange "ens" ure længere. Det næste bør blive en Seiko MarineMaster 300 igen.... Denne gang skal den være MINT....

Så har jeg et ur fra hver af de store "ur" lande.... Icon_e_biggrin

Re: Hvilket ur ville du vælge? Submariner vs. Submersible - baun - 05-06-2009

Og så mangler du lige et Lange & Söhne...... det kunne så være Dress

vh Baun

Baun Skrev:Og så mangler du lige et Lange & Söhne...... det kunne så være Dress

vh Baun

Har et dress ur, Tissot LeLocle.... Og et vintage diver. Mangler et ur fra mit fødeår, men det regner jeg med du finder til mig en dags tid Icon_e_wink Haster bestemt ikke....