|
Zenith og brug af Sellita værker - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Zenith og brug af Sellita værker (/showthread.php?tid=61448) |
Re: Zenith og brug af Sellita værker - TimeToWatch.dk - 15-06-2014 Der er ingen tvivl om at Biver er mere business-marketingsmand end ur-elsker /Mads Re: Zenith og brug af Sellita værker - Janus2312 - 15-06-2014 Interessant råd! Jeg har vist levet i den vildfarelse, at det for enhver virksomhed gælder om at skabe så stort et overskud som muligt? Men måske er der nogle, som Rolex f,eks.,som gør det ud fra helt andre motiver, måske ligesom kunstnere der bare ikke kan lade være med at skabe stor kunst..... Nej ironien til side, det er da stor business at drive en virksomhed som sælger globalt for millioner af dollars årligt, og så er der næppe plads til højpandede ambitioner om at skabe noget som helst andet end max overskud, alt andet er, mildt sagt, naivt at forsøge at bilde sig ind! Det er så bare min mening..... Re: Zenith og brug af Sellita værker - TimeToWatch.dk - 16-06-2014 Janus2312 Skrev:Interessant råd! Jeg har vist levet i den vildfarelse, at det for enhver virksomhed gælder om at skabe så stort et overskud som muligt? Men måske er der nogle, som Rolex f,eks.,som gør det ud fra helt andre motiver, måske ligesom kunstnere der bare ikke kan lade være med at skabe stor kunst..... Nej ironien til side, det er da stor business at drive en virksomhed som sælger globalt for millioner af dollars årligt, og så er der næppe plads til højpandede ambitioner om at skabe noget som helst andet end max overskud, alt andet er, mildt sagt, naivt at forsøge at bilde sig ind! Det er så bare min mening..... Kald mig bare naiv men jeg lever i den tro, at der også er en høj grad af prestige i at høre til blandt verdens ledende manufakturer. Insitamentet for dette er da nok delvist også øget omsætningen, men jeg er ret sikker på at mange af de store horologisk tunge producenter laver high-end modeller med ekstremt giftige komplokationer, de ikke tjener penge på. MEN at vise at man besider evnen til at lave disse ure og dermed placerer sig i topklassen. Det er vel lidt som når Audi år efter år smider mio af EUR efter deres Le Mans projekt. Jeg tvivler på at det regnestykke falder positivt ud i mersalg af biler, der direkte kan måles på bundlinjen, men deltagelsen og sejrene er med til at styrke deres brand og udvikle ny teknologi. Jeg ved der findes selvstændige urmagere som feks. Philippe Dufour, Kari Voutilainen, Robert Greubel & Stephen Forsey og FP Journe, for at nævne nogen af de største, der vægter horologien over profit. Men taler vi de store brands ejet af multinationale luksuskoncerner som LVMH og Richemont er der næppe plads til meget passion i den overordnede strategi /Mads Re: Zenith og brug af Sellita værker - Stensbjerg - 16-06-2014 Personlig er jeg ikke i tvivl om at de helt tunge reklame indsatser (læs dyre) som det Audi laver på Le Man, Kaster penge og image af sig så de mere end betaler sig selv, ellers vi de der ganske enkelt ikke. Ellers er jeg meget enig i det du skriver Mads, Men der er jo heller ikke noget forkert i ønsket om at tjene penge. Re: Zenith og brug af Sellita værker - TimeToWatch.dk - 19-06-2014 Stensbjerg Skrev:Personlig er jeg ikke i tvivl om at de helt tunge reklame indsatser (læs dyre) som det Audi laver på Le Man, Hvis det var SÅ god en forretning undrer det mig at der ikke er flere LMP1 biler til start /Mads Re: Zenith og brug af Sellita værker - Stensbjerg - 19-06-2014 Der er mange måder at tjene "sig selv hjem på" og derfra bringe værdi til i dette tilfælde en bilfabrik... |