|
I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! (/showthread.php?tid=72215) |
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! - phrede - 24-07-2009 pbr Skrev:Godt så !!! Det er den rigtige beslutning du har truffet! (Husk forsikring på uret hvis det fåes til et zulu-område) Forresten så er der også den fordel at lænken på et DSSD er meget fleksibelt, så får du lige pludselig brug fro at rubbe neglene kan du stramme lænken ind så det sidder stramt til håndleddet (mindre udsat overfor stød osv) mens du om natten kan løsnen lænken og få lidt magelig tid på buffen... Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Larzovic - 24-07-2009 pbr Skrev:Godt så !!! Det lyder godt. Synes klart du har truffet det helt rigtige valg, og jeg synes du har gjort rigtigt ved at have en backup plan også. Iøvrigt en backup plan som virker meget gennemtænkt synes jeg. ps. hvad er det for våbenmodeller du ikke vil lade ligge hjemme? Du kan bare skrive det i en pm hvis det er.. Citat:(bliver nu nok nødt til at sælge min jagtriffel og min pistol også .............. men dem er jeg heller ikke vild med at lade blive "alene hjemme" i 6 måneder alligevel Det forstår jeg godt. Har du noget spændende liggende da? Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! - pbr - 24-07-2009 phrede Skrev:Forresten så er der også den fordel at lænken på et DSSD er meget fleksibelt, så får du lige pludselig brug fro at rubbe neglene kan du stramme lænken ind så det sidder stramt til håndleddet (mindre udsat overfor stød osv) mens du om natten kan løsnen lænken og få lidt magelig tid på buffen... Det er rigtigt - navnlig i et så varmt klima, vil det være en fordel at kunne stramme og slække lænken efter behov, idet ens håndled godt kan hæve lidt op i varmen ! Larzovic Skrev:ps. hvad er det for våbenmodeller du ikke vil lade ligge hjemme? Du kan bare skrive det i en pm hvis det er.. Nu er PM jo desværre sat ud af drift indtil videre, så det er jeg afskåret fra - men du kan jo smide mig en mail, så skal jeg svare dig (blot så ingen misforstår og/eller får dårlige fornemmelser, så skal jeg understrege, at begge våben er lovlige og med tilladelser) Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Peter - 25-07-2009 Hej Peter Efter min mening har du truffet det rigtige valg, dog synes jeg at du skal beholde din gamle Constellation som dressur, da der som bekendt ikke er meget dress over Deepsea, og med hensyn til din backup planer er det kun den ene der virker, og det er den hvor du beholder Omega 2254, for hvorfor købe 16600 SeaDweller, når man ønsker sig et 116660 Deepsea, for så er det bedre at vente til at du er kommet hjem, og det hele er næsten min skyld, fordi du prøvede mit nye Deepsea. MVH Peter Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 25-07-2009 peter Skrev:Hej Peter He he ................ ja, der hviler et stort ansvar på dine skuldre, Peter !! Nej, spøg til side !! Fascinationen af Deepsea blev grundlagt allerede, da jeg så én første gang og er bare blevet forstærket siden hver eneste gang jeg har set billeder af den eller har set den på armen af andre .............. at prøve din, blev blot bekræftelsen på, at min fascination var levedygtig. Hvis vi endelig skal tale om "ansvar", så skal vi helt tilbage til den dag, hvor du solgte mig mit SMP Bond Quartz, som var mit første "gode" ur, siden jeg mistede mit gamle Seamaster "kandidat-ur" Og jeg skal da heller ikke lægge skjul på, at jeg ikke nærer illusioner om, at jeg kan modstå "samler-bacillen" ret længe, efter at jeg kommer hjem fra Helmand. Blot er interessen lige nu nødt til at vige til fordel for virkeliggørelsen af "Project Deepsea". Desværre tror jeg ikke, at jeg har mulighed for at beholde mit Constellation, hvis det skal lykkes. Mht. backup planen, så kan du have en pointe i, at det er fjollet at se en alm. Seadweller som en mulighed, når nu jeg allerede har en 2254 ! Men, det er jo altså også KUN som en "escape and evasion route" ............... I mine overvejelser omkring en backup mulighed, har jeg også vendt og drejet muligheden med en GMT Master II i den nye udgave med keramik-krans - men valgte den fra, fordi den kun er tæt til 100 meter. Ikke at jeg skal dykke dernede, men i min bog, så er en tæthed til minimum 300 meter med til at gøre uret modstandsdygtigt overfor andre påvirkninger også. Men jeg vil ikke udvande planen med at overveje andre muligheder, idet der jo er et væld af ure, der vil kunne stå distancen dernede - det er lysten til at bære et Deepsea på turen og resten af livet og kunne lade det gå videre til min søn. Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - hannover_dk - 25-07-2009 pbr Skrev:Men jeg vil ikke udvande planen med at overveje andre muligheder, idet der jo er et væld af ure, der vil kunne stå distancen dernede - det er lysten til at bære et Deepsea på turen og resten af livet og kunne lade det gå videre til min søn.Sådan - besluttet - på med det - det kan ikke afgøres af om du lige kan realisere hele beløbet eller mangler 3-5000 kr - du skal på en speciel mission - det er ikke noget der kræver så mange undskyldninger for at ville ha et DS på armen, så go for it - og ingen back up - second solutions er nødvendige her vh Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 25-07-2009 hannover_dk Skrev:pbr Skrev:Men jeg vil ikke udvande planen med at overveje andre muligheder, idet der jo er et væld af ure, der vil kunne stå distancen dernede - det er lysten til at bære et Deepsea på turen og resten af livet og kunne lade det gå videre til min søn.Sådan - besluttet - på med det - det kan ikke afgøres af om du lige kan realisere hele beløbet eller mangler 3-5000 kr - du skal på en speciel mission - det er ikke noget der kræver så mange undskyldninger for at ville ha et DS på armen, så go for it - og ingen back up - second solutions er nødvendige her Jeg er 100 % enig, Hannover !! Back up planen er alene taget med, hvis den lidet sandsynlige situation skulle opstå, at mine ure (eller måske kun en mindre del af dem) kan omsættes i tide og til den forventede pris, til at jeg kan nå at virkeliggøre projektet - jeg er jo i den heldige situation, at jeg ikke har prøvet at sælge ure før, så jeg ved ikke hvilken "omsætningshastighed", man kan forvente Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Peter - 29-07-2009 Hej Peter Med hensyn til din escape plan vil jeg meget hellere vælge 116710 over 16600, men det bedste er at vente til du har mønter nok til Deepsea, men det er bare min mening, og hvis du vil se dem i virkeligheden, har jeg alle tre, så du er velkommen til at komme ned i butikken og prøve alle tre, dog skal det siges at ingen af de tre er til salg, da jeg er meget glad for alle tre. MVH Peter Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 29-07-2009 peter Skrev:Hej Peter Hej Peter Jeg vil meget gerne se alle tre og samtidig have mulighed for, at sammenligne dem med min 2254 ved siden af hinanden - uden at det skal forstås sådan at, at jeg "vakler i troen" i forhold til Deepsea Har du evt. mulighed for, at jeg kan komme forbi butikken på lørdag formiddag ? Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Mads Gjødesen - 29-07-2009 Skulle jeg afsted ville jeg have et ur med i Rolex klassen, med det forbehold at mit job ikke lå i felten. Det lyder det ikke til dit gør. Et Rolex er lavet til at få de slag sådan en tur medfører og det kunne da være en fed historie at få knyttet op på et ur som det. Der er en lille risiko for at du mister uret, men det er der også på en badeferie eller en strøgtur. Jeg tvivler på at de lokale hugger armen af dig pga. et ur. Mon ikke der er andre faktorer der er mere afgørende, og hvor ofte vover man sig rundt på egen hånd i Helman? Jeg ville tage Deep Sea´en med hvis jeg var udstationeret i en Camp funktion og et Casio/Marathon/Citizen hvis jeg skulle i kamp. /Mads |