|
I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....HEUREKA !!! (/showthread.php?tid=72215) |
Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 29-07-2009 Mads Gjødesen Skrev:Skulle jeg afsted ville jeg have et ur med i Rolex klassen, med det forbehold at mit job ikke lå i felten. Det lyder det ikke til dit gør. Et Rolex er lavet til at få de slag sådan en tur medfører og det kunne da være en fed historie at få knyttet op på et ur som det. Jeg er helt enig, Mads - og du beskriver sådan set min tankegang i denne sag ganske godt. Jeg er ikke kampsoldat, men har en rådgivende funktion i staben. Dvs. jeg vil ikke komme i kamp, medmindre f.eks. den konvoj eller det køretøj, jeg befinder mig i under en transport bliver angrebet - i det tilfælde gælder det naturligvis at "every man is a rifleman", uanset hvilket ur man har på armen. Rolex er af en sådan kvalitet (på linie med Omega, Pingo, Marathon m.v.) at det vil kunne holde til en sådan situation, indenfor rimelighedens grænser. Men det jeg er ude efter, er et ur, der vil være så langtidsholdbart i forhold til "glæden ved at bære det", at det i kombination med den affektionsværdi det vil få ved at gøre mig selskab på turen, vil kunne indtage en sådan plads i mit sind, at det vil kunne blive det ur jeg primært vil bære resten af livet (uanset jeg måske senere vil købe/samle flere ure). Som jeg forsøgte at beskrive det i min første post i tråden: Citat:Det andet spørgsmål udspringer af den tanke, at jeg i grunden er ked af, at jeg "er nødt" til at "nøjes" med ovenstående 2 ure i Afghanistan. Ikke sådan at forstå, at jeg gerne vil have alle mine ure med - nej, det skal forstås sådan, at jeg er klar over, at det/de ure, som jeg vil tage med mig derned og vil bære dernede, med sikkerhed vil have en helt speciel betydning for både mig (og senere for min søn), når jeg kommer hjem. Og derfor ærgrer det mig, at skulle bære et ur dernede, som med rimelig stor sikkerhed alligevel ikke vil være mit foretrukne, når jeg kommer hjem. Fsv. angår risikoen for at miste uret, så har du helt ret i, at Helmand jo er et sted, hvor man kun bevæger sig rundt i flok og velbevæbnet - det er ikke et sted, der indbyder til at gå ensomme måneskins spadsereture, mens man betragter lumen fra sit Rolex !! Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Tukjær - 29-07-2009 Forestil dig at du kommer hjem, uden at uret har fået en ridse.... Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Len - 29-07-2009 Der er vist ikke andet at gøre nu end at begynde at sælge ud af dine ure så du kan få det deepsea Hans H Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 29-07-2009 ClausT Skrev:Forestil dig at du kommer hjem, uden at uret har fået en ridse.... He he he .............. til næste urtræf, når jeg tager uret af armen og der drysser ørkensand ud af låsen og endestykkerne, så skal I nok blive overbevist !! Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 29-07-2009 Len Skrev:Der er vist ikke andet at gøre nu end at begynde at sælge ud af dine ure så du kan få det deepsea Yep !! Jeg har bedt gode kræfter hjælpe mig med at værdiansætte dem og så bliver de sat til salg på vintageure.dk i løbet af kort tid Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 29-07-2009 ClausT Skrev:Forestil dig at du kommer hjem, uden at uret har fået en ridse.... Men hvis nogen er interesseret, så kan jeg jo lave en tråd med billeder, som jeg kan uploade dernede fra, når tiden kommer !? Det skulle i så fald være mærkeligt om ikke der vil være mindst et par stykker af billederne, hvor man kan se Deepsea´en på min arm Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 03-08-2009 Så er "Project Deepsea" for alvor skudt i gang - mit Seamaster 2254 blev som bekendt solgt meget hurtigt og jeg har nu brugt det meste af dagen på at skrive annoncetekster på mine resterende ure. De er nu alle lagt ind på Vintageure.dk (i hvert fald de af dem, som folk kan forventes at ville betale for) og venter blot på, at Jan opdaterer serveren. Det var jo en hel udskrivning - 10 ure a´ kr. 125,- incl. moms i annoncegebyr !! Wish me luck and cross your thumbs !! Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Speedy - 03-08-2009 Skal du til Herning og hente dit Deap Sea Jacob? Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - Tukjær - 03-08-2009 pbr Skrev:Så er "Project Deepsea" for alvor skudt i gang - mit Seamaster 2254 blev som bekendt solgt meget hurtigt og jeg har nu brugt det meste af dagen på at skrive annoncetekster på mine resterende ure. Smid billederne ind her, så vi kan se sagerne.... Du har jo betalt.... Re: I dag blev der sået tvivl i mit sind !! ....ikke længere !!! - pbr - 03-08-2009 ClausT Skrev:Smid billederne ind her, så vi kan se sagerne.... Du har jo betalt.... Ikke nogen dårlig idé, Claus !! Men det vil tage nogen tid, at uploade dem alle til Photobucket og så lægge dem ind her - men man kan jo tage et kig i denne tråd: http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=9905 hvor hele min samling, på nær Marathon GSAR og Precista 300 PRS-14 er afbilledet Men billeder i sig selv er jo ikke noget værd uden tekst og priser ........... og det ville måske nok være lige rigeligt provokerende ? |