Omega Geneve
psn Skrev:Her er et billede af mit nys indkøbte Omega Geneve. Ref. nr. 2754-3, cal. 266 fra ca. 54-55. Uret skal forbi Crognos i denne uge. Det skarpe øje vil bemærke, at der mangler en passende rem, og kl. 3 markøren er gået løs, og den ligger og rasler rundt.

İmage

Bemærk baggrundsbilledet, der er fra OmegaMania. Værknummeret 37.***.***. burde ikke kunne være fra start af 50'erne, som det opgives i kataloget, ligesom det opgivne ref. nr. slet ikke optræder i Omegas egen database??

Jeg har ikke set denne gamle type Geneve før - er der mange derude, eller har jeg fat i en sand raritet?

PeTer

Se det er jo kræs Peter - En af de tidlige Genéve - langt mere spændende end de sene.

Genéve blev vist laver af Omega for at drive lidt gæk med de urfirmaer der boede i Genéve og prøvede at gøre det navn "fint" - Omega lavede så en serie, som skulle gå for at være særlig fine og præcise - og kaldte serien Genéve.

Jeg ved ikke hvorfor de stoppede igen - men fra slut halvtredserne og indtil slut 60'erne finder man ikke mange Genéve - herefter blev det i en periode Omegas mest solgte - men dennegang vel mere som en standardur men med visse - skal vi kalde det forsøg på nye stilarter - Dynamic, Chronostop, oa. er i den sene Genéve serie sammen med mange, mange klassiske Omegaer.

Jeg misunder dig den Genéve - de er ikke så nemme at finde fra den tidlige periode!

vh Baun
Svar
Jeg var lige inde og se under solgte ure, og med de billeder der var og beskrivelsen, så havde jeg aldrig spotten den PSN - så det var flot, og godt den viste sig så pæn

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for de pæne ord Baun og John.

Det glæder mig at høre. Skiven er i meget god stand uden patina. Der mangler blot en timemarkering, da denne model i modsætning til den på Omega Mania har markering ved kl. 6 også, men den håber jeg, at Jørgen kan klare.

Peter
Svar
Husk at melde tilbage når Jørgen har set den. Der findes jo også den mulighed/risiko, at det er en re-dial, men en skive uden patina som du skriver, og så en løs marker, som jo har været af ved en evt. re.dial - men under alle omstændigheder - flot - og la os høre hvad Jørgen mener
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har haft den inde hos Jørgen. Han mener bestemt ikke, at der er tale om en redail. Nogen forklaring på de løse markører har vi ikke.

Jeg har fået en strudserem på i lysbrun, hvilket klæder uret godt - ellers er der ikke gjort noget ved det. Der bliver højest tale om et nyt glas, idet uret står rigtigt pænt.

Peter
Svar
Lækkert - jeg ville gå helt ud fra at det er originalt hele vejen når ikke Jørgen har bemærkninger - rigtigt godt - lad os så lige se det med strudsen på Icon_e_smile
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Jeg har også set nogle tidlige eksemplarer på Omega Geneve, men der er meget langt imellem dem.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)