18-11-2007, 07:25 PM
psn Skrev:Her er et billede af mit nys indkøbte Omega Geneve. Ref. nr. 2754-3, cal. 266 fra ca. 54-55. Uret skal forbi Crognos i denne uge. Det skarpe øje vil bemærke, at der mangler en passende rem, og kl. 3 markøren er gået løs, og den ligger og rasler rundt.
Bemærk baggrundsbilledet, der er fra OmegaMania. Værknummeret 37.***.***. burde ikke kunne være fra start af 50'erne, som det opgives i kataloget, ligesom det opgivne ref. nr. slet ikke optræder i Omegas egen database??
Jeg har ikke set denne gamle type Geneve før - er der mange derude, eller har jeg fat i en sand raritet?
PeTer
Se det er jo kræs Peter - En af de tidlige Genéve - langt mere spændende end de sene.
Genéve blev vist laver af Omega for at drive lidt gæk med de urfirmaer der boede i Genéve og prøvede at gøre det navn "fint" - Omega lavede så en serie, som skulle gå for at være særlig fine og præcise - og kaldte serien Genéve.
Jeg ved ikke hvorfor de stoppede igen - men fra slut halvtredserne og indtil slut 60'erne finder man ikke mange Genéve - herefter blev det i en periode Omegas mest solgte - men dennegang vel mere som en standardur men med visse - skal vi kalde det forsøg på nye stilarter - Dynamic, Chronostop, oa. er i den sene Genéve serie sammen med mange, mange klassiske Omegaer.
Jeg misunder dig den Genéve - de er ikke så nemme at finde fra den tidlige periode!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)