05-08-2008, 09:49 PM
Mads Gjødesen Skrev:Ok jeg giver mig til en vis grad JohnFino tak - men er vi sikre på det kun var replacement dialsRolex har aldrig lavet oprindelige skiver med T<25 som var med luminova/superluminova. De lavede ganske få replacement skiver omkring år tusind skiftet med T<25 med luminova (ikke super luminova). Mit gæt er at disse stort set aldrig er blevet brugt. 99,5 % af de vintage ure jeg har set med replacement skiver har haft SWISS (efter år 2000, super lumi) eller T<25 (før år 2000, tritium).
Men ok der er lavet et forsvindende lille antal replacement skiver med T<25 luminova som blev brugt omkring år 2000.
/Mads
Fra den link til det hollandske forum jeg lagde højere oppe kopierer jeg:
During the transition from tritium to Luminova Rolex used some dials marked T<25 and simply applied Luminova.
Note: Daarnaast is bekend dat 'luminova replacement dials' in de periode tot ongeveer 2003 soms ook met de tekst 'T<25' zijn uitgevoerd. Deze zijn dus niet met Tritium uitgevoerd, ondanks de markering.
Som jeg læser det mener de/skriver de - ret eller forkert, at:
Rolex i transition tiden - fra tritium til Luminova brugte skiver med T<25 simpelthen påført luminova - OG at det - og nu bliver det flamsk, dernæst er bekendt at Luminova replacement dials i perioden frem til ca 2003 OGSÅ blev leveret med teksten t<25 osv.
Jeg har samme bold i deres orignal og min "oversættelse" og samme kursiv af det hollandske
Netop det det med i transition perioden PÅ DEN ENE SIDE og perioden frem til 2003 PÅ DEN ANDEN SIDE sammen med teksten OG at de i perioden til ca 93 OGSÅ leverede - - Tyder det ikke på at det er begge dele?? (i deres viden)
Jeg mener jeg andre steder har læst at de kom fra Rolex sådan - og ikke kun som replacement???
Hele linket her igen:http://www.rolexforum.nl/topic.php?id=25...post=30931
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)