Seiko 6309-7040 - så er dykkeren landet !
Min søgen efter en Seiko 6309-7040 har bragt mig denne. Den er re-bezel´et (desværre med "nyere" 1-tal i 10), har fået ny rem og så er den blevet poleret. Resten står originalt.

Den blankpolerede urkasse gør det svært at fotografere
İmage

Den lækre suwa urkasse
İmage

Original krone med lidt tæsk
İmage

Bagkasse. Uret er fra november 1981.
İmage

Det sidder super-kodylt-godt på armen ... selv om det er stort !
İmage

Der er lidt lume tilbage - fader dog hurtigt (heldigvis, så er det ikke redial)
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
..
Svar
Flot klassiker, tillykke med det.
Er ur du sikkert aldrig slipper Icon_e_biggrin
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Slipper ... Har halvt lovet Elbæk at han kan få det med på trekking tur ... Icon_e_smile Jeg er igang med at kigge efter nr. 2, så jeg kan holde mit halve løfte til Elbæk ... Icon_e_wink
Svar
Jeg tror at trekkinguret bliver en seamaster - det kommer jeg til at blive gladere for i længden.

Men, der er ingen tvivl om at den Seiko er super flot Icon_e_smile

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Super flot! Hvordan kunne du se at det var den originale skive?

Mvh
Kenneth
Svar
Se på markeringernes lume, fx ifht den eftermonterede bezels "perle". Det er en indikation. En anden er teksten omkring "150", den bliver ofte skrevet for stor på redials. De nye dials er ofte for "pæne" fx med lume markeringerne. På denne model kan du tydeligt se, at i starten af 80´erne, der påsatte (klistrede) man små lumemærker udenpå de markerede områder. Suwa symbolet under "150" findes meget ofte ikke på redials. Endelig, så er der den helt lille tekst nederst, der skal stå modelnavnet 6309, og så skal der ikke stå 7040, lad mig blot sige det Icon_e_smile Det er den aller tydeligste indikation.

Jeg har en anden på vej hjem, så send mig en PB, hvis du er ude efter en 7040.
Svar
Med en eftermonteret olive/grey Nato rem så kommer suwa kassen tættere på armen. Det er rart Icon_redface Icon_cool Icon_redface Måske skulle jeg bestille en Bond rem til uret ... ?

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)