Købt på Ebay: Omega ref. 135.011 cal. 601 - Red Crosshairs
Baun Skrev:
Speedy Skrev:Tillykke med den flotte dynamic Per, hvis jeg husker rigtigt så dit første af de gamle?

Her er en rød rem, dog ikke original;

[url]"http://cgi.ebay.com/GOOD-QUALITY-LEATHER-STRAP-FOR-OMEGA-DYNAMIC-GENTS_W0QQitemZ350160098645QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item51872b1555&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1326%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.com/GOOD-QUALITY-LEATHE ... 7C294%3A50[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmmm ... forstår ikke helt - jeg har haft et par Dynamiv før og har 2 nu... og jeg tør ikke købe via Thailand.... for bøvlet tror jeg, men måsk er jeg bare ved at blive for gammel!

vh Baun

Kunne ikke huske du har haft de gamle Dynamics før. Har du tidligere vist billeder af dem?

Mht. Thailand, er det vel begrænset hvor galt det kan gå med en rød rem til 29 USD! Men de fåes sikkert også i UK.
Svar
Jeg har haft 3 traditionelle Geneve Dynamic incl. den jeg købte igår.

Den første købte jeg omkring 2005 - og jeg havde billeder af den i en konkurence dengang - noget med sne og ure - den havde invindig lup - og var den første jeg så af den slags. Det var en cal 565 og med den originale lænke. Min søn Jacob faldt for uret og er nu den lykkelige ejer.

Den anden er her. Cal 565, købt i efteråret 2008

İmage

İmage
İmage

İmage

Men så har Conni jo også en....

İmage

vh Baun
Svar
Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at være lidt kreativ og har taget nogle billeder af min sortskivede Omega 600.

Efter at have fået den hjem og efter at have givet den en aftørring med en klud og en let polering af glasset (der er uden Omega logo graveret) er det mit indtryk, at der ikke er tale om en redial ............ dertil er time og minutmarkeringerne alt for skarpe og regelmæssige - det samme gælder det røde Omega Logo, teksten og korset, der står 110 % lige og skarpt.

Timemarkeringerne er påmalede i Tritium, der stadig i fuldstændig mørke kan lyse ganske ganske svagt, hvis man lader dem op med en skarp lommelygte.

Under kl. 6 markeringen er påført teksten " T SWISS MADE T", hvilket jeg har læst mig til her på forum betyder, at der er anvendt Tritium såvel til timemarkeringerne som på viserne, hvilket også ser ud til at være tilfældet. Viserne kan dog ikke længere lyse.

Alt i alt et dejligt ur, som jeg forhåbentlig ikke har grund til at betvivle er originalt - men jeg hører gerne andres mening !!

Mekanisk virker det til at være i god stand - gangpræcisionen er god og kassen er meget velholdt i forhold til dets alder.

Her så et par billeder - jeg synes den sorte skive og det enkle skivedesign kaldte på mit "grønne hjerte" - derfor det militære tema Icon_e_wink

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at være lidt kreativ og har taget nogle billeder af min sortskivede Omega 600.

Efter at have fået den hjem og efter at have givet den en aftørring med en klud og en let polering af glasset (der er uden Omega logo graveret) er det mit indtryk, at der ikke er tale om en redial ............ dertil er time og minutmarkeringerne alt for skarpe og regelmæssige - det samme gælder det røde Omega Logo, teksten og korset, der står 110 % lige og skarpt.

Timemarkeringerne er påmalede i Tritium, der stadig i fuldstændig mørke kan lyse ganske ganske svagt, hvis man lader dem op med en skarp lommelygte.
Jeg ville også dømme original med de timemarkeringer. Sjovt at der ikke står Seamaster 600, men - men - men Omega Omega Omega dog - de har ikke haft de mest faste principper. Er den redialet er det mange år siden med de markeringer som helt tydeligt - når man kører billederne op i størrelse, i min optik - er tritium der er reelt ældet - og så er re-dial enten, som de ser ud, over 15 år gammel, eller - som jeg tror, det er helt originalt. Det kan jo normalt ses hvis man ved service ser bagsiden af skiven.

Jeg tror du har fået fingrene i noget rigtigt flot originalt og som ikke er spor almindeligt.

At tritium markeringerne kan lyse svagt hvis de lades med lys i kort tid er helt typisk. Det er ikke tritium men fosfor som stadigt kan lyse i blandingen.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Er den redialet er det mange år siden med de markeringer som helt tydeligt - når man kører billederne op i størrelse, i min optik - er tritium der er reelt ældet - og så er re-dial enten, som de ser ud, over 15 år gammel, eller - som jeg tror, det er helt originalt.

Det var også min tanke - hvis det er en redial, så er den både gammel og samtidig meget flot lavet Icon_e_smile

Men der kommer jo en dag, hvor den nok skal forbi Peter Halse til lidt service ........... og så vil det vise sig - i mellemtiden er jeg meget glad for den ! Icon_e_smile

Men spørgsmålet er jo egentlig, hvor meget man kan se bag på skiven - både tekst, logo og time-/minutmarkeringer er påmalede ??
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:
hannover_dk Skrev:Er den redialet er det mange år siden med de markeringer som helt tydeligt - når man kører billederne op i størrelse, i min optik - er tritium der er reelt ældet - og så er re-dial enten, som de ser ud, over 15 år gammel, eller - som jeg tror, det er helt originalt.

Det var også min tanke - hvis det er en redial, så er den både gammel og samtidig meget flot lavet Icon_e_smile

Men der kommer jo en dag, hvor den nok skal forbi Peter Halse til lidt service ........... og så vil det vise sig - i mellemtiden er jeg meget glad for den ! Icon_e_smile

Men spørgsmålet er jo egentlig, hvor meget man kan se bag på skiven - både tekst, logo og time-/minutmarkeringer er påmalede ??
Det er jo rigtigt - men jeg ville selv være helt rolig for at den var helt original med de timemarkeringer - sådan ville man vel ikke få dem i en re-dial - så tag den til Peter når tid er, men lad den få ro og gå pænt hos dig - den er OK vil jeg vove påstand om (for whatever it is worth)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:............- den er OK vil jeg vove påstand om (for whatever it is worth)

vh

Din mening er en del værd i min bog ............. og bekræfter blot min egen fornemmelse ! Icon_e_smile
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)