13-09-2009, 02:45 PM
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
|
Omega Samler temaer
|
|
13-09-2009, 04:01 PM
At dømme ud fra horn til horn, så passer uret dig rigtig godt, John.
Hvad måler uret fra horn til horn ? ("over/under) De venligste hilsner, John
13-09-2009, 09:55 PM
@baun - nu er du jo også fotohaj og kan tage billeder frem i lyset
@ Joepete:Eh over under? de er vist lige lange over og under - eller jeg er for dum til lige at fatte men - Målskema kan jeg da lave da jeg har uret hjemme: Hornene - fra den ene side til den anden = total længden af uret eller hvad vi skal kalde det 42,5 mm Hornenes yderste kanters afstand fra hinanen hvor de sidder på uret (måske yderst?): 26mm Horns ydersider indbyrdes i rem enden: 22 mm Rembredde mellem horn 18 mm kasse uden krone får jeg til 35 mm (keine skydelære, jeg sidder oppe i senge med den bærbare Glasåbning: 29 cm Tykkelse af kasse uden glas 8 mm Tykkelse af hele herligheden inkl. glas 12 mm Uret har sikkert ikke være serviceret i lang tid, men det skal bare lige vendes et par gange for at blive målt - og så går det lystigt - vintage guf - der skal ikke meget mere til for at få mig til at sidde med et saligt smil vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
13-09-2009, 10:32 PM
Lad os bare kalde det "total længde af uret"
42,5 mm hører vel til i den "gode ende" blandt vintage ure, ikke ? Et godt match til dit håndled er i det i hvert fald De venligste hilsner, John
13-09-2009, 10:51 PM
Joepete Skrev:Lad os bare kalde det "total længde af uret"42,5 mm total længde inkl. lugs er standard for et 35 mm ur (vintage) vil jeg mene faktisk. Det er kassen som er lidt bøfagtig - macho om man vil - bland vintage ure vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
14-09-2009, 01:10 PM
Skiven er jo urets ansigt.
Og derfor måske den vigtigste enkeltdel. Ofte ser man på skiven før man ser på kassen. Så skiven bliver vigtig - uret skal tale til en - og det er især skiven der afgør om dette er tilfældet. Omega (oa.) har jo leveret mange Cross Hair skiver - og lige so Two Tone skiver er det et yndet samler tema. I mine øjne bliver skiven væsentligt ændret når der tilføres Cross Hair. Lidt mere distengveret vil jeg sige - hvorfor jeg også især holder af Cross Hair på decidere Dress ure - og knapt så meget på sportige modeller: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() alle Constellations... vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
14-09-2009, 03:08 PM
SIkke dog en flot cross-hair samling - Dybt imponeret
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
14-09-2009, 06:14 PM
Sikke dog nogle flotte ure
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|