23-09-2010, 11:27 AM
Hey.
For det første skal jeg lige slå fast at jeg er ret uvidende mht. Ure.
Men for et på måneder siden så jeg et Rolex Submariner, det klassiske i stål/sort. Uden dato. M. 14060.!?
Umiddelbart slog jeg det ud a hovedet igen da nyprisen, så vidt jeg kunne se lå på 30+.
Men nu har jeg ikke kunne få det her ur ud af hovedet og jeg må bare eje et… I know, ikke super logisk for en stud jur. På SU. Men anyway…
Jeg har så kigget lidt på den mulighed at købe det brugt. Patina el hva man nu kalder det når man taler om ure. Har jeg ikke noget imod når bare det ikke har store skavanker.
Men til hvilken pris kan jeg forvente at få fat i et?
Har kigget lidt rundt på nettet. Og fundet nogle forskellige tilbud. Bl.a.
på en dansk hjemme side fandt jeg et til 20.000
er dette dyrt eller en meget rimelig pris?
Fandt også et opslag her på siden fra en juveler i KBH. Med en pris på 23.900
En helt 3. Mulighed er at købe et i New York. Da min bror bor derovre. Kan man spare noget ved at købe det der?
Og i givet fald er der nogen der kender nogen butikker de kan anbefale?
Desuden som offtopic spørgsmål. Kan det så passe at genslagsværdien er ret høj.? Så man rent faktisk kan betragte uret som en investering i hvert fald mht. 2nd hand køb. Hvor værdien i tilfælde af salg en gang om nogen år stadig vil være meget lig den som jeg kan købe et til i dag (self. Givet at standen stadig er god).
Håber der er nogen der kan give mig lidt gode råd m på vejen:P
For det første skal jeg lige slå fast at jeg er ret uvidende mht. Ure.
Men for et på måneder siden så jeg et Rolex Submariner, det klassiske i stål/sort. Uden dato. M. 14060.!?
Umiddelbart slog jeg det ud a hovedet igen da nyprisen, så vidt jeg kunne se lå på 30+.
Men nu har jeg ikke kunne få det her ur ud af hovedet og jeg må bare eje et… I know, ikke super logisk for en stud jur. På SU. Men anyway…
Jeg har så kigget lidt på den mulighed at købe det brugt. Patina el hva man nu kalder det når man taler om ure. Har jeg ikke noget imod når bare det ikke har store skavanker.
Men til hvilken pris kan jeg forvente at få fat i et?
Har kigget lidt rundt på nettet. Og fundet nogle forskellige tilbud. Bl.a.
på en dansk hjemme side fandt jeg et til 20.000
er dette dyrt eller en meget rimelig pris?
Fandt også et opslag her på siden fra en juveler i KBH. Med en pris på 23.900
En helt 3. Mulighed er at købe et i New York. Da min bror bor derovre. Kan man spare noget ved at købe det der?
Og i givet fald er der nogen der kender nogen butikker de kan anbefale?
Desuden som offtopic spørgsmål. Kan det så passe at genslagsværdien er ret høj.? Så man rent faktisk kan betragte uret som en investering i hvert fald mht. 2nd hand køb. Hvor værdien i tilfælde af salg en gang om nogen år stadig vil være meget lig den som jeg kan købe et til i dag (self. Givet at standen stadig er god).
Håber der er nogen der kan give mig lidt gode råd m på vejen:P

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)