30-03-2011, 10:38 AM
Hvad man skal bruge G/S til?? Hvis ikke man har råd til et fuldt guldur, så er et G/S trods alt noget billigere. Tror nu nok, jeg ville foretrække det rene stålur, hvis ikke jeg havde råd til et guld af slagsen. Skulle det være ædelmetal (hvis jeg havde råd, hvilket jeg ikke har
), ville jeg foretrække hvidguld, palladium, tantal (F.P. Journe Chronometre Bleu) eller platin, som ædelmetal. Udover tantal, vil jeg mene at de (i hvert fald for "almindelige" mennesker) ligner stålure og derved ikke tiltrække sig unødig opmærksomhed fra skumle typer eller virke prangende på den ignorante pøbel 
Min holdning er, at skal det ligne guld, så skal det også være guld hele vejen igennem (dvs. en eller anden type 18 karat guldlegering). Gulddoublé, PVD eller hvilken teknik der nu er brugt, vil jeg ikke røre med en ildtang. Det er IMHO lidt det samme som at købe en Skoda med Ferrarikarosseri eller et falsk mærkeur (Rolex
). Det giver sig ud for noget det ikke er. Så hellere et ærligt stålur (eller et G/S for den sags skyld), hvis ikke man har råd til den ægte vare.
Hilsen Peter
Min holdning er, at skal det ligne guld, så skal det også være guld hele vejen igennem (dvs. en eller anden type 18 karat guldlegering). Gulddoublé, PVD eller hvilken teknik der nu er brugt, vil jeg ikke røre med en ildtang. Det er IMHO lidt det samme som at købe en Skoda med Ferrarikarosseri eller et falsk mærkeur (Rolex
Hilsen Peter

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)