18-09-2007, 12:07 AM
Jeg er ny bruger på dette forum, men har til nu nydt godt af forskellige kommentarer, anmeldelser mv.
Efter lidt tids søgen har jeg fået mig snuset frem til et par bud på mit første større urkøb. Jeg har principielt altid været glad for dyre ure, men har nok været lidt for nærig.
Jeg håber, man ville have lyst til at kommentere på nedenstående, da jeg stadig ikke er helt sikker på mit valg.
Mine umiddelbare kriterier for urkøb er et robust ur til ethvert brug, som er vandtæt. Desuden havde jeg bestemt mig for, at jeg ville have et ur med kronograf, men man kan jo ændre mening…
Jeg var i weekenden på en lille rundtur til et par forskellige urmagere. Jeg havde egentlig troet, det ville indskrænke mit favoritfelt af ure, men i stedet fik jeg øje på et par nye muligheder.
Min umiddelbare favorit er nok Zenith. De får meget ros, og uret oser af klasse. Men jeg vil gerne høre forummets meninger og erfaringer ift. mærket. Hvad med gensalg af de nævnte mærker? Hvor ofte skal man påregne service? Skal Omegas Co-Axial værk reelt serviceres sjældnere?
De fire ure koster stort set samme, så prisen bliver ikke udslagsgivende.
Mine fire muligheder:
1. Zenith Defy Classic Power Reserve
For: Et virkelig flot ur, in-house urværk, gennemsigtigt bagstykke, god størrelse
Imod: Ikke kronograf
2. Breitling Professional Skyracer
For: Funktioner, meget sporty ur
Imod: Knap så overbevisende urværk?, mindre elegant
3. Omega Constellation Double Eagle
Inden weekendens “shoppetur” nok min favorit, men nu er jeg lidt i tvivl
For: Omegas Co-Axial movement, anderledes design
Imod: Ikke et sportsur, måske lidt ”klejnt”
4. IWC Aquatimer Chrono Automatic
For: Et flot og enkelt sports-/dykkerur
Imod: Kender ikke meget til mærket, måske lidt ordinært
Kommentarer, råd mv. modtages gerne. Ordet er givet frit.
Urbegynderen
Efter lidt tids søgen har jeg fået mig snuset frem til et par bud på mit første større urkøb. Jeg har principielt altid været glad for dyre ure, men har nok været lidt for nærig.
Jeg håber, man ville have lyst til at kommentere på nedenstående, da jeg stadig ikke er helt sikker på mit valg.
Mine umiddelbare kriterier for urkøb er et robust ur til ethvert brug, som er vandtæt. Desuden havde jeg bestemt mig for, at jeg ville have et ur med kronograf, men man kan jo ændre mening…
Jeg var i weekenden på en lille rundtur til et par forskellige urmagere. Jeg havde egentlig troet, det ville indskrænke mit favoritfelt af ure, men i stedet fik jeg øje på et par nye muligheder.
Min umiddelbare favorit er nok Zenith. De får meget ros, og uret oser af klasse. Men jeg vil gerne høre forummets meninger og erfaringer ift. mærket. Hvad med gensalg af de nævnte mærker? Hvor ofte skal man påregne service? Skal Omegas Co-Axial værk reelt serviceres sjældnere?
De fire ure koster stort set samme, så prisen bliver ikke udslagsgivende.
Mine fire muligheder:
1. Zenith Defy Classic Power Reserve
For: Et virkelig flot ur, in-house urværk, gennemsigtigt bagstykke, god størrelse
Imod: Ikke kronograf
2. Breitling Professional Skyracer
For: Funktioner, meget sporty ur
Imod: Knap så overbevisende urværk?, mindre elegant
3. Omega Constellation Double Eagle
Inden weekendens “shoppetur” nok min favorit, men nu er jeg lidt i tvivl
For: Omegas Co-Axial movement, anderledes design
Imod: Ikke et sportsur, måske lidt ”klejnt”
4. IWC Aquatimer Chrono Automatic
For: Et flot og enkelt sports-/dykkerur
Imod: Kender ikke meget til mærket, måske lidt ordinært
Kommentarer, råd mv. modtages gerne. Ordet er givet frit.
Urbegynderen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)