08-02-2009, 01:47 PM
Helt enig det er et af de flotteste i nyere tid....
|
Clubman's Speedmaster LE - NASA setup
|
|
08-02-2009, 01:47 PM
Helt enig det er et af de flotteste i nyere tid....
08-02-2009, 03:21 PM
Ja, flot og elegant, ville jeg næsten sige.
Hvis jeg skulle have valgt, et andet, med mere "bang" i. Ville jeg nok vælge et "Snoopy award LE". Kan ikke helt sige, hvad det er, men det er ihvertfald specielt!. Mvh Clubman
11-02-2009, 03:33 AM
Hej Clubman
Hvad synes du så om Omega Speedmaster Alaska Projekt. MVH Peter
11-02-2009, 09:04 PM
Hej Peter
Jeg er helt vild, med "flyver"-viserne til chronograf delen. Syntes dog det tager lidt af "symmetrien" på uret. Eftersom "det lille sekund" ikke, er lavet med denne viser. Men her har Omega jo før modificeret speedmasteren, med en anden skive. Fx. "snoopy" el. den kommende 40 års jubilæum, for månelandingen. Det kan jeg bedre lide. Den røde "temperatur stabiliseringsblok", er en lækker detalje. Jeg ville dog aldrig kunne gå med den, da jeg syntes den bliver alt for stor til min arm. Fed med en stor box, som også indeholder en ekstra rem. Endeligt, er den produceret i lavt stk. tal "1970". Dette giver den et lidt mere, eksklusivt "touch" og det kan jeg godt lide. Den hvide skive, er ikke lige mig. Jeg kan ikke helt sige hvorfor, men jeg er personligt nok mere til mørke skiver og helst sort til speedmasteren. Til slut er der jo også prisen!. "uret" som sådan, syntes jeg ikke er meget mere modificeret, end andre af deres LEere. Stor box, blokken og en ekstra rem, ja ja, men jeg syntes ikke det retfærdiggører den høje pris. Mvh Clubman
11-02-2009, 11:27 PM
Clubman Skrev:Til slut er der jo også prisen!. "uret" som sådan, syntes jeg ikke er meget mere modificeret, end andre af deres LEere. Stor box, blokken og en ekstra rem, ja ja, men jeg syntes ikke det retfærdiggører den høje pris. Med det ekstremt udvidede temperaturområde(-148 til +260 grader Celcius), har Omega vel lavet ændringer i værket mht. smørring eller frostsikring af samme?? When you wear a JLC, no one doubts it’s real... When you wear a Rolex, everyone doubts it’s real.
11-02-2009, 11:47 PM
Tom K. Skrev:Clubman Skrev:Til slut er der jo også prisen!. "uret" som sådan, syntes jeg ikke er meget mere modificeret, end andre af deres LEere. Stor box, blokken og en ekstra rem, ja ja, men jeg syntes ikke det retfærdiggører den høje pris. Det er vel det den røde "krans" kompencere for?
12-02-2009, 12:55 AM
Hmm, jeg har ikke kunnet finde andet end, at "den røde krans" el. "blokken" om man vil, i kraft af sin ekstra masse, tilfører mere stabilitet, altså en langsommere temperatur ændring i uret.
Men måske Peter el. andre ved mere?. Mvh Clubman
12-02-2009, 08:08 PM
Ω Link-centralen er nu opdateret med et glimrende link Om Alaska Project. (Se under Speedmaster)
Linket giver både historie, udvikling og review. Findes Ω informationen - findes den på Ω Link-centralen. Go' fornøjelse, med venlig hilsen Geodoc
12-02-2009, 09:04 PM
Geodoc Skrev:Ω Link-centralen er nu opdateret med et glimrende link Om Alaska Project. (Se under Speedmaster) Super link Geodoc !. Havde ikke tænkt på, at den hvide skive også var en del af løsningen Mvh Clubman |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|