PO ankommet!
Sociologen Skrev:Der er tale om en keeper – også på den meget lange bane.

Uha, farligt udsagn Icon_e_wink Har prøvet den fornemmelse mange gange.
Men så 3 måneder efter er der noget nyt der trækker Icon_e_biggrin

Anyway, tillykke med uret. Det har jo været under opsejling længe.
Svar
Vil lige informere interesserede om, at over de sidste 16 dage, har mit Planet Ocean vundet 5 sek. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Meget, meget tilfredsstillende! Icon_e_biggrin
Svar
Kim T Skrev:

Jeg har også haft mange keepers, som aldrig skulle sælges. Men væk er de. Det er jo kun et ur..... Icon_mrgreen Og Planet Ocean er fedt, kedeligt og konservativt. Og vel nok et af de mest handlede ure, også som brugt.
Svar
ClausT Skrev:
Kim T Skrev:

Jeg har også haft mange keepers, som aldrig skulle sælges. Men væk er de. Det er jo kun et ur..... Icon_mrgreen Og Planet Ocean er fedt, kedeligt og konservativt. Og vel nok et af de mest handlede ure, også som brugt.

DET ER KUN ET UR?????? Icon_e_surprised Icon_e_surprised
HVAD HAR DU GANG I? Icon_e_wink
Icon_+1
Svar
Sociologen Skrev:Vil lige informere interesserede om, at over de sidste 16 dage, har mit Planet Ocean vundet 5 sek. Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Meget, meget tilfredsstillende! Icon_e_biggrin
Det er rart at høre om præcisionen. Det er, for mig, en væsentlig egenskab ved et godt ur, at det også virker.
Måske er jeg selv farvet af, at det netop var driftssikkerhed, pålidelighed og præcision, der "slog hovedet på sømmet" og fik mig til at interessere mig for ure.

Den udtalelse har du jo høstet et "sæt af bemærkninger" om, naturligvis i god overensstemmelse med hvordan svareren plejer sin interesse for ure.
For mit eget vedkommende rækker jeg en gang imellem en hånd op i luften og griber et af de ure, der svirrer frem og tilbage - og som på et par år har haft både 3, 4 og 5 ejere.

Når jeg sådan "har grebet et ur ud", er min bemærkning altid, "Så stopper festen". Uret bliver kontrolleret (reguleret, serviceret) af en god urmager, og indgår i min samling.
Glæden over det enkelte ur beriges; når det indgår i en større sammenhæng. - Uret går fra at være "solist" til at "synge i kor".
Havde det været en mobiltelefon, ville jeg have fremhævet polyfonisk ringetone i forhold til monofonisk Icon_e_wink

ClausT Skrev:Jeg har også haft mange keepers, som aldrig skulle sælges. Men væk er de. Det er jo kun et ur..... Icon_mrgreen Og Planet Ocean er fedt, kedeligt og konservativt. Og vel nok et af de mest handlede ure, også som brugt.
Loncar har, på fortræffelig vis, "flaget" min holdning til det spørgsmål op.
Vil blot tilføje en anbefaling af, at lade i hvert fald eet ur blive gammelt sammen med en selv.
Det giver en stor og inderlig glæde, at have en "gammel tro og pålidelig følgesvend" - En dimension som selv det mest flunkende nye, fede, ædle, dyre ur slet ikke kan matche.
Hvad angår PO'en, synes jeg, at den er velegnet til, over årene sammen med dig, at optjene denne luftige og uforklarlige kvalitet, der hedder veneration.

Som sagt, der er flere måder at dyrke ur interessen på, og den ene er ikke mere "rigtig" end den anden.
Så tag blot dette som min holdning til begrebet "keeper" og den fornøjelse man kan have af en "keeper", som man har "kept" i mange år.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hov, hov vi taler jo om ure... ikke døde ting! Icon_e_wink

Jeg har mange ure - ikke mange keepere! Men jeg har keepere. Og jeg tror faktisk aldrig jeg har udnævnt et ur til keeper - og så solgt det senere!

Det kunne dog godt ske. Hvis jeg bevidst omlægger samlingen eller hvis økonomien tilsiger at der skal ske noget.

At nogen har misbrugt udtrykket "Keeper" betyder jo ikke at alle gør det.

Min definition af en keeper:

Et ur som jeg mener passer centralt i samlingen og som vil blive der fordi der er svært at erstatte eller finde bedre. Eller et ur som har en så speciel historie at jeg nok ikke vil skille mig af med det.

I samlingen på vel ca 70 ure er der nok 8 keepere!

Så er har jeg en kategori - ure som kun sælges for at få et bedre eksenplar. Fx. en sortskivet constellation kan sælges, når jeg har købt (eller har udsigt til at købe) et ur magen til men i bedre stand. Her ligger vel 30 ure....

Resten er skønne Omegaer, som kan handles hvis en intereseret køber ønsker uret. Det er typisk ure som ikke så vanskelige at genanskaffe!

vh Baun
Svar
Tillykke med uret! Jeg kan kun tilslutte mig det positive kommentarer om uret, jeg har været rigtig glad for det og er det stadig. Jeg kan ikke forestille mig at sælge det, både eftersom at det var det første ur og at det allerede har fulgt mig igennem en del. Jeg har den originale gummirem og skifter en gang imellem, men lænken er det foretrukne alligevel Icon_e_smile

Jeg kunne forestille mig at uret fik selskab af et Submariner eller en Seadweller på et tidspunkt, men JLC Squadra Hometime bliver ved med at spøge i hovedet Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)