Sociologen Skrev:Vil lige informere interesserede om, at over de sidste 16 dage, har mit Planet Ocean vundet 5 sek.
Meget, meget tilfredsstillende! 
Det er rart at høre om præcisionen. Det er, for mig, en væsentlig egenskab ved et godt ur, at det også virker.
Måske er jeg selv farvet af, at det netop var driftssikkerhed, pålidelighed og præcision, der "slog hovedet på sømmet" og fik mig til at interessere mig for ure.
Sociologen Skrev:Der er tale om en keeper – også på den meget lange bane.
Den udtalelse har du jo høstet et "sæt af bemærkninger" om, naturligvis i god overensstemmelse med hvordan svareren plejer sin interesse for ure.
For mit eget vedkommende rækker jeg en gang imellem en hånd op i luften og griber et af de ure, der svirrer frem og tilbage - og som på et par år har haft både 3, 4 og 5 ejere.
Når jeg sådan "har grebet et ur ud", er min bemærkning altid,
"Så stopper festen". Uret bliver kontrolleret (reguleret, serviceret) af en god urmager, og indgår i min samling.
Glæden over det enkelte ur beriges; når det indgår i en større sammenhæng. - Uret går fra at være "solist" til at "synge i kor".
Havde det været en mobiltelefon, ville jeg have fremhævet polyfonisk ringetone i forhold til monofonisk
ClausT Skrev:Jeg har også haft mange keepers, som aldrig skulle sælges. Men væk er de. Det er jo kun et ur.....
Og Planet Ocean er fedt, kedeligt og konservativt. Og vel nok et af de mest handlede ure, også som brugt.
Loncar har, på fortræffelig vis, "flaget" min holdning til det spørgsmål op.
Vil blot tilføje en anbefaling af, at lade i hvert fald eet ur blive gammelt sammen med en selv.
Det giver en stor og inderlig glæde, at have en "gammel tro og pålidelig følgesvend" - En dimension som selv det mest flunkende nye, fede, ædle, dyre ur slet ikke kan matche.
Hvad angår PO'en, synes jeg, at den er velegnet til, over årene sammen med dig, at optjene denne luftige og uforklarlige kvalitet, der hedder veneration.
Som sagt, der er flere måder at dyrke ur interessen på, og den ene er ikke mere "rigtig" end den anden.
Så tag blot dette som min holdning til begrebet "keeper" og den fornøjelse man kan have af en "keeper", som man har "kept" i mange år.
Med venlig hilsen - Geodoc