04-10-2009, 06:07 PM
Hvis nu låsen på ens lænke er blevet ridset og grim, kan man så selv polere lidt på den? og med hvad?
|
Polering
|
|
04-10-2009, 06:07 PM
Hvis nu låsen på ens lænke er blevet ridset og grim, kan man så selv polere lidt på den? og med hvad?
04-10-2009, 06:33 PM
Ja - men det afhænger jo af hvad det er for en lås. Er den helt blank, så er de bare at pudse med et meget let slibemiddel, gerne en blød sliberundel sågar - du må selv bedømme om du synes de genereret logoet - afhængigt af hvor dybe ridser du skal fjerne.
Er den derimod mat slebet, så er der flere forskellige satineringer, som ikke er lige så lette at efterligne. Man kan til en vis grad bruge almindelige grønne grydesvampe, men også få specielle satinerings puder og penne Er den både blank og mat - så skal der dækkes af med maler tape så overgangen blank til mat bliver skarp. Denne gamle lænke var ridset, men den har jeg selv stille og roligt pudset op så blankt er blankt og mat er mat ![]() Noget andet med ure, dem skal man ikke have maskiner på med mindre man er meget rutineret og ved hvad man går, men lænker synes jeg godt man kan kaste sig ud i vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
04-10-2009, 06:52 PM
JCS Skrev:Hvis nu låsen på ens lænke er blevet ridset og grim, kan man så selv polere lidt på den? og med hvad?Ja man kan godt selv fjerne ridser (hair lines) på lænke og lås. Hannover har allerede anvist universalmidlet; den grønne grydesvamp. Ridser på de kære ure og lænker, er et ofte diskuteret emne, se blot her: Omega's Microlon polishing sponge for titanium forsøg med slibeklods anden slibning af spænde Bergeon scratch removal pen I nogle af linkene har folk forsøgt sig med forskellige egentlige slibemidler; men for at genskabe en børstet ståloverflade, skal det anvendte kunne "kratte" lidt i overfladen. De mere slibende midler medfører ofte et for glat resultat - Glasfiber pennen er mere til "krinkelkroge" og små flader. På de større flader (lænke og lås) er den grønne grydesvamp fremragende, også fordi det er let at få "børstningen" parallel. Med venlig hilsen - Geodoc |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|