Spørgsmål: hvorfor en 1992 årgang SD har fået lumi visere
Det lyder da fuldstændig tosset og som lidt af en and Icon_rolleyes Hvor har du den info fra? Kunne jeg godt tænke mig at se dokumenteret fra førstehåndskilde. At påtvinge en ejer af et ur fra før 2000 en ekstra udgift på ca. 3.000 kr. uden grund lyder ikke særlig hensigtsmæssigt.

Hvad skulle årsagen være for dette latterlige tiltag?

/Mads
Svar
Her er tråden fra RLX ... og det skulle ikke være en sen Aprilsnar!

[url]"http://www.r-l-x.de/forum/showthread.php?99037-Strahlenschutzordnung-Tritium-ade/page5&highlight=tritium" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.r-l-x.de/forum/showthread.ph ... ht=tritium[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Icon_e_biggrin le J
Svar
KlausM Skrev:
hannover_dk Skrev:Jeg må dog sige, at jeg har så mange ure med patineret tritium, at frygten for at det skal smuldre og gå i værket virker søgt for Rolex.

Var det ikke lige robusthed og pålidelighed vi var enige om Rolex stod for? Hvorfor skulle det så pludseligt virke søgt Icon_e_confused
Du mangler måske at se rigtige vintage Rolex godt med patinering. Den del af Rolex verdenen jeg frekventerer sætter en ære i at værket kører og kunden får en super vare Icon_cool

Mvh
Klaus
Jeg har skam set ganske mange vintage rolex med tritium - også godt patineret, og jeg har jo selv masser af ure med tritium - overordentlig patineret, og mit svare ligger vel mest i, at jeg aldrig har set tritium - som støv trænge ned i værket - men muligt er det da.
Netop at Rolex er så robust og pålideligt - fik mig at mene, at det som nok overlevede i maskinen, at tritiummet patinerede på viserne og skiven?

Man må da ikke håbe, at de mange herinde med patinerede tritium visere og markeringer får ødelagt deres værker i alle fald.

Jeg ville ha fundet det mere naturligt, hvis årsagen var at det kunne plette skiven - men havde jeg en tritium Rolex (hov det har jeg jo faktisk i en exp. II Icon_redface Icon_e_smile ) så ville jeg ikke skifte skive og visere, af skræk for at maskinen skulle få støvet i sig.

At butikkerne gerne skifter- tror jeg til dels er for at tingene skal se ud som nye (dels er der vel lidt penge i det), men hvis det er sandt at fra 2010 bliver der altid skiftet visere - og whats next - skive - ved service, så mener jeg, at selv om de måtte gøre det fordi de mener værket kunne lide skade, så er det et OVER-KILL.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Måske Klarlund kan forklare hvordan deres normale procedure er for hvornår de råder til at skifte visere ud. Jeg synes bare man ser noget ældre Rolex (fra midt 60er erne) med noget der ihvertfald ligner de originale tritium visere og skive. Blandt andet derfor jeg ikke helt forstår, hvorfor det var skiftet på en noget yngre SD.
vh Hans Henrik
Svar
Len Skrev:Måske Klarlund kan forklare hvordan deres normale procedure er for hvornår de råder til at skifte visere ud. Jeg synes bare man ser noget ældre Rolex (fra midt 60er erne) med noget der ihvertfald ligner ioriginale tritium visere og skive. Blandt andet derfor jeg ikke helt forstår, hvorfor det var skiftet på en noget yngre SD.
Kan være at det er SD'eren de har fået problemmer med og det er kun dem der får skiftet viserne eller Icon_question

Mine får de ikke lov til at pille ved Icon_evil Icon_evil
By
G
Svar
Ups det er alle Rolex'er med tritium Icon_redface
Som jeg har forstår det med min tyske for man det gjort uden beregning.

Det er en no-go herfra
By
G
Svar
Hvert ur sit liv.
Ikke to ure (skive og visere) ser ens ud efter 20-40 år.
Tritium massen er nærmest levende og har det med at smuldre. Jeg taler ikke om støv som hannover men små stykker. Mange vintage urmagere smører lidt lim på bagsiden af viserne for at holde fast i massen. Prøv at kigge gennem en 10x lup på timeviseren. Den har en stor flade og ligner sikkert månen. I værste fald kan du se revner. Falde de af og kommer i værket skal det serviceres. Sætter det sig på skiven laver det et mærke.
At en SD fra ´92 har fået skiftet viser kan være af den simple årsage at urmageren ville være flink ved sin kunde. Der er ikke så meget mystik i det som i gør det til.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Hvert ur sit liv.
Ikke to ure (skive og visere) ser ens ud efter 20-40 år.
Tritium massen er nærmest levende og har det med at smuldre. Jeg taler ikke om støv som hannover men små stykker. Mange vintage urmagere smører lidt lim på bagsiden af viserne for at holde fast i massen. Prøv at kigge gennem en 10x lup på timeviseren. Den har en stor flade og ligner sikkert månen. I værste fald kan du se revner. Falde de af og kommer i værket skal det serviceres. Sætter det sig på skiven laver det et mærke.
At en SD fra ´92 har fået skiftet viser kan være af den simple årsage at urmageren ville være flink ved sin kunde. Der er ikke så meget mystik i det som i gør det til.
Mvh
Klaus
Jeg tror også urmagerne oftest bare følger regler og dermed jo også undgår problemer - og trods alt tjener penge Icon_e_smile

Jeg er ikke uenig i, at tritium kan falde af i klumper - ser jo en del visere uden fyld, men omvendt har jeg set i lup på flere af mine gamle kronografer og Eterna, og det ser som meget pænt ud. Jeg går med mine gamle tritium ure på skift 90% af alle dage - og er ikke bange, men erkender da at visere kan tabe masse - ikke noget der sker ofte på min arm, og i værket har jeg aldrig fået det. (kan være held - kom ind urmagerere?)

Hvad gør du selv KlausM hvis du har en Rolex med tritium? Er der dømt et liv i en box, eller skifter du tritium for ikke at få det i værket - eller går du og er bange for hvornår det falder af og går i værket?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Det går da kun een vej John. Som jeg skriver er det levende materiale forstået på den måde at det påvirkes konstant af temperatur, lys og fugt og forandrer sig. Vintage Rolex skive og visere holder ikke evigt. Man kan sige at et 70'er ur har holdt i 40 år og så holder det nok 40 mere men jeg synes nu der findes mange triste eksemplarer går man blot 10-20 år længere tilbage i tiden. Jeg går aldrig i vand med mine ure og de er serviceret for nyligt for at sikre fugten holdes ude. Jeg har ekstra skive/visere så jeg har for de bliver også en mangelvare.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Det går da kun een vej John. Som jeg skriver er det levende materiale forstået på den måde at det påvirkes konstant af temperatur, lys og fugt og forandrer sig. Vintage Rolex skive og visere holder ikke evigt. Man kan sige at et 70'er ur har holdt i 40 år og så holder det nok 40 mere men jeg synes nu der findes mange triste eksemplarer går man blot 10-20 år længere tilbage i tiden. Jeg går aldrig i vand med mine ure og de er serviceret for nyligt for at sikre fugten holdes ude. Jeg har ekstra skive/visere så jeg har for de bliver også en mangelvare.
Mvh
Klaus
Jep vist går det kun en vej - men jeg synes det går ret langsomt - når først 40 år er rundet. God idet i alle fald at lade være med at bade med dem eller udsætte for vand, det ville jeg heller med andet end egentlige dykkerure. Jeg ville heller ikke stå og hamre med en 50 år gammel krono på armen - men jeg bruger dem - og de beholder deres originale visere hos mig.
vh "gambler hannover_dk" må man så kalde mig Icon_e_biggrin
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)