Ikke direkte erfaring, men for det første, er det med armbånds vækkeure, noget rigtigt mange har lavet. Jeg har selv en 5 stykker. Eterna var faktisk først med vækker på armen i 1914 (der var den igen)
Et andet kendt mærke i alarm til armen er Vulcan Cricket som Truman, Eisenhower, Johnson og Nixon alle havde på armen i perioder. (de hævder de var først, men det var i 1947)
Omegas drives af automatik værket Omega 980 som er baseret på deres datterselskab, Lemanias kaliber 2980. Den er efter min mening god, men ikke fuldt i niveau med JLC's - specielt på finish siden ligger JLC højere, men generelt vil du ikke få problemer med Omegas.
Ringetonen er lidt forskellig - de ældre har mest af alt en summetone begge to (og de fleste andre) frem for egentlig ringetone. Lyt til den inden du bestemmer dig, hvis det har betydning.
Omegas kan stilles helt præcis minutmæssigt til vækningen. Det kan JLC også, men jeg har oplevet JLC ringe flere minutter skævt at det den var stillet til, det har jeg ikke set med Omega.
JLC er dyrere og har større samlerværdi, og i god stand vil du ikke tabe voldsomt med penge hvis du fortryder, men Omegas memomatic er bestemt heller ikke på vej ned i pris i vintage modellerne (ca 1970)
Hvad du end gør, så vælg en i god stand.
Og så kan du jo lige få billeder af nogle af de mindre kendte (og billigere og mindre værdifulde) - men velfungerende vækkeure

Nem at indstille - vækkeren stilles med den riflede lünette - og vækkerens start/stop med den store skyder + den har markeringer i form af blå/røde cirkler der drejer så længe der trækkes op - alarm den ene vej og ur den anden, begge veje med glidekobling

En faktisk ret pænt ringende Rado

fra mexa

fra Laco
vh