Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Der findes en reduced model og den hedder også reduced.
Den anden model hedder speedmaster date.
Der findes følgende:
Speedmaster moon 42mm
Speedmaster med månefase 42mm fås også i en 44,25mm i fremtiden ligesom go axel modellen.
Speedmaster date 40mm nuværende(den på billedet er 1-2mm mindre)
Speedmaster triple date/day/month også 40mm.
BA er 42mm
Dobbel chrono samt gmt er 44mm
Det er efter min mening lidt rodet men mon ikke de finder ud af det om et par år.
Speedmaster
Reduced Steel on steel 3510.50.00
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Troede ikke at Omega officielt havde brugt "reduced" som betegnelse. Så kunne det virkelig passe Colombo??
Ja det kan det tilsyneladende, Omega har faktisk selv brugt denne betegnelse ser jeg nu!
"Mysterium" opklaret, ut. blev klogere på automatic modellerne
•
Svar: 694
Tråde: 23
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Det er lidt spjøjst at kalde sit ur for reduced - Det minder en om hver gang at det er det næstbedste man har købt, altså at man kunne have fået noget bedre.... besynderlig markedsstrategi
Med venlig hilsen
Jesper
I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
•
Ja enig - spøjst valg - Omega Speedmaster nedsat ville nogen tro, i stedet for - magen til kasse bare reduceret i størrelse. Jeg ville også ha hittet et andet ord

Det er nok også mere grelt på engelsk end på fransk (eller tysk) så det er sikkert bare en oversættelse.
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Kan det være fordi den er lanceret på et tidspunkt hvor ure skulle være lidt mindre end en Speedmaster prof. er?
vh Baun
•
Baun Skrev:Kan det være fordi den er lanceret på et tidspunkt hvor ure skulle være lidt mindre end en Speedmaster prof. er?
vh Baun
Ja det kan det givet og i alle fald som et alternativ og størrelsen passer jo fuldstændigt til 2892 uden der skal hældes luft og en stor værksholder ned i kassen

- Men stadigt er reduced jo på engelsk mere noget der lugter af "nedsat" end mindre størrelse - så lidt sjovt navn.
Jeg ved godt de er drilske de lagkager, men omvendt er der jo et utal af 2892 med DD modul i omløb i masser af mærker, og jeg tvivler på folk hele tiden bare må kassere dem.
Jeg har EN og skammer mig ikke en gang en reduced, med en vidunderlig massig rødgulds farve i lunettet - og sjovt nok lysere guld pushers (originalt nok) og en lækker chancerende skive. Den har nu aldrig voldt problemer, og passer til lidt pænere tøj ind imellem - og ikke spor flot over at ha en 2892 + DD modul vh
•