Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Nogle gange aner man ikke hvad man har købt, og dette tilfælde viste jeg kun skiven var sort, det var fra 50'erne og det var et Omega.
Da jeg ingen Omega med sort skive har (undtaget speedmasteren) og længe gerne ville have en, slog jeg til da der kom en billigt til salg på DBA (har brugt alt for mange penge på ure de sidste måneder, så der var faktisk indkøbs stop p.t.), med et dårligt billede. Jeg tog chanchen og købte den.
Jeg havde forventet et 30mm værk af en slags, men nej sådan skulle det ikke være. I stedet et caliber 410 som faktisk kun er lavet i 48.000 eksemplarer. Det var fint nok, da jeg i forvejen har en cal. 420 i samlingen så de suplerer hinanden fint.
Kasse: CK 2759-9SC 2761
Værk: 15730866
Cal. 410
Årgang: 1957
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er da morsomt at have også denne caliber repræsenteret i samlingen.
Der er formodentlig ikke logo på bagsiden eller?
vh baun
•
Baun Skrev:Det er da morsomt at have også denne caliber repræsenteret i samlingen.
vh baun
Der er press-in bagside, der er blank undtagen at der er skrevet Seamaster ude i kanten af bagsiden.
Mvh
Thomas
•
Svar: 400
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Et smukt ur !
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
TDN Skrev:Baun Skrev:Det er da morsomt at have også denne caliber repræsenteret i samlingen.
vh baun
Der er press-in bagside, der er blank undtagen at der er skrevet Seamaster ude i kanten af bagsiden.
Mvh
Thomas
Interesant, sådan en bagside har jeg vist tilgode at se. Jeg regner med at se den lørdag.
vh Baun
•
Baun Skrev:TDN Skrev:Baun Skrev:Det er da morsomt at have også denne caliber repræsenteret i samlingen.
vh baun
Mvh
Thomas
Interesant, sådan en bagside har jeg vist tilgode at se. Jeg regner med at se den lørdag.
vh Baun
Her er et par billeder af bagkassen. Gad vide hvilken rem/kæde der kan lave sådanne mærker. Den skal vist slibes/poleres lidt ved lejlighed
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
TDN Skrev:Her er et par billeder af bagkassen. Gad vide hvilken rem/kæde der kan lave sådanne mærker. Den skal vist slibes/poleres lidt ved lejlighed 
Det kan jeg sige med sikkerhed - Natorem / zulo - enhver gennemgående textilrem, og det tager ikke mange måneder - men uha det laver balade at sige, man kun undgå mærkerne med lidt tape lige under remmen - på urbagkassen - tape som absolut ikke kan ses, men som gør at man slipper for sådan et spor på ganske meget kortere tid end de fleste tror
vh
•