Årets fødselsdagsgave til hustru..
..blev en gammel cal 26.5.

İmage
İmage

Remmen er ikke original. Kronen er vist også blevet skiftet (den der er monteret er med Omega-logo på. Tror ikke den originale havde det).

Vi bor i Stockholm, så modellen - som jo er forløber til Officer som blev lanceret til det svenske marked og forsvar - har lidt ekstra historie og relevans for os.
Med venlig hilsen

John Peter Jensen

İmage

Omega Speedmaster - Co-axial Chronometer
Tag Heuer Monaco - Steve McQueen
Seiko Diver Automatic - 7S26
Svar
Super fin Vintage Omega fr 1940 ?

30 mm i diameter?

smuk!

vh Baun
Svar
Et meget smukt ur, og en dejlig gave at give til en smuk kvinde.

Jeg husker fra UR11, at Baun havde eet eller flere ure af nogenlunde samme udseende,er det ikke rigtigt Baun?
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
alsendk Skrev:Et meget smukt ur, og en dejlig gave at give til en smuk kvinde.

Jeg husker fra UR11, at Baun havde eet eller flere ure af nogenlunde samme udseende,er det ikke rigtigt Baun?

Jeg har denne, som jeg siger har en "SUVERÆN" inspireret skive. man kan også bare kalde den buls eye. Uret her er jo en efterfølger rent designmæssigt ad officer urene og SUVERÆN urene, men hvor mange officer er 31 mm og SUVERÆN er 35 mm er denne 36 mm - altså lidt større og ikke så meget er dameur, selv om det netop var dette ur Jette forelskede sig i på UR11 Icon_mrgreen. Derudover har behovet for mere dressur end militær ur / look også gjort at dette ur har påsatte gyldne index/arabertal og logo :

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega 30 mm

Årgang: 1953
Kasse: Rund, stål, ualmindelig flot stand
Højde: 11 mm
Diameter: 36 mm uden krone
Skive: Meget flot ”SUVERÆN” skive i ualmindelig flot original stand. Flotte gyldne påsatte index, logo og smukke gyldne visere
Rem: Sort tynd læderrem
Caliber: 265 manuelt
Caliber nr.: 13830533
Ref. Nr.: 2639-14

İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Baun - du siger bare til, så smutter jeg til Nyborg.
Kan du ikke gøres mør, når jeg nu fortæller, at sekundviseren på mit kontor 1951-Seamaster er faldet af? Lagde uret pænt i kassen fredag efter arbejde. Tog det op i går aftes for at trække det til nok en dag på kontoret, MEN sekundviseren var væk! Fandt den liggende nok så nydeligt helt nede ved "glas"-kanten.
Så jeg har måttet bevæge mig ind i firmaet i dag, iført et Fortis.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Jette Skrev:Baun - du siger bare til, så smutter jeg til Nyborg.
Kan du ikke gøres mør, når jeg nu fortæller, at sekundviseren på mit kontor 1951-Seamaster er faldet af? Lagde uret pænt i kassen fredag efter arbejde. Tog det op i går aftes for at trække det til nok en dag på kontoret, MEN sekundviseren var væk! Fandt den liggende nok så nydeligt helt nede ved "glas"-kanten.
Så jeg har måttet bevæge mig ind i firmaet i dag, iført et Fortis.

Ja det kan ske. Få det ordnet lokalt så betaler jeg naturligvis hvad det koster.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)