Prisforskel - cal. 3135
Køber du nyt i prislejet 40-45K så tror jeg du må påregne et mindre tab. Der vil altid være en kantstensafskrivning på nye ure. Køber du derimod brugt til 37-40K så kan du nok holde dine penge hjemme. Jeg tvivler på at prisen på en 116610 kommer til at kravle voldsomt opad. De prisstigninger man vil se kommer udelukkende til at komme ifm de officielle prisstigninger fra Rolex - Brugtpriserne følger med. De gamle modeller derimod stiger som ind i helvede.... Og det tror jeg de vil blive ved med at gøre. Et spørgsmål om udbud og efterspørgsel og en udgået vare vil altid være mindre tilgængelig end en ny som er rede tilgængelig både brugt og ny. Dermed ikke sagt at en gammel 16610 er decideret svær at få fat i - slet ikke. Men et komplet sæt i en af de sene serier inden de udgik vil med tiden nok blive mere eftertragtet og dermed også dyrere. En 116610 kan enhver med penge på lommen vade ind til Klarlund og pille ud af montren...
Personligt er jeg ikke fan af de nye modeller, men det er smag og behag.
Svar
Dog som NB at en brugt S/S Sub med dato ( 116610 ) kostede i begyndelsen af millenium ca. 22K hos brugthandlerne, en GS ( 11613 ) ca. 35K.
I dag er det svært at finde i DK ( som jeg fornyligen fik forklaret er en af de billige lænde ang. brugtpriser Icon_e_biggrin ) en fem til 10 år gammel S/S Sub under de ca. 32-35K, men en G/S kan man stadigvæg finde for de 35 ! (helt uden at ligge på lur hverken uger eller måneder).

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)