Svar: 4
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Et par spørgsmål som omhandler mit nyindkøbte Moonwatch
Viser står som standard på kl. 12, er der muligt jeg kan sætte den i gang og stoppe de ved kl. 7 og lade den stå der fast, uden det skader værket.
Kan den den gå rundt som en sekund viser uden den skader værket
Mvh Per
•
Svar: 687
Tråde: 19
Modtaget Likes: 339 i 191 svar
Givet Likes: 478
Jeg har engang fået at vide at det ikke skulle være så godt at bruge den som en sekund viser i en ur butik, men hvor vidt det er rigtigt ved jeg ikke.. At den står fast kl 7.. Om den så står "spændt" på en anden måde aner jeg ikke men hvad vil du have den der for? :-)
Sendt fra min HTC One S med Tapatalk
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Mig bekendt er konstruktionen i alle Omega chronographer, cal. 321 - 861 - 1861 - 1863, at når der trykkes stop blokeres sekundviser-hjulet og frakobles løbeværket og så er det ligegyldigt hvor viseren står, det har ingen konsekvenser med hensyn til slidtage. Hvis sekundviseren kører konstant slides den selvfølgelig på samme måde som resten af løbeværket, hverken mere eller mindre. Til forskel for nogle Seiko modeller hvor det er en friktionskobling der blokeres og derfor kan slides hvis ikke sekundviseren kører.
P.N.
•
Svar: 4
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
L
(30-08-2015, 10:20 AM)whoa Skrev: Jeg har engang fået at vide at det ikke skulle være så godt at bruge den som en sekund viser i en ur butik, men hvor vidt det er rigtigt ved jeg ikke.. At den står fast kl 7.. Om den så står "spændt" på en anden måde aner jeg ikke men hvad vil du have den der for? :-)
En gang imellem kunne det sjovt at se Omega mærket og teksten, det dækker den store viser på kronografen, når den fast står på kl. 12. Kun derfor.
Mvh Per
•
(30-08-2015, 10:59 AM)007 Skrev: L (30-08-2015, 10:20 AM)whoa Skrev: Jeg har engang fået at vide at det ikke skulle være så godt at bruge den som en sekund viser i en ur butik, men hvor vidt det er rigtigt ved jeg ikke.. At den står fast kl 7.. Om den så står "spændt" på en anden måde aner jeg ikke men hvad vil du have den der for? :-)
En gang imellem kunne det sjovt at se Omega mærket og teksten, det dækker den store viser på kronografen, når den fast står på kl. 12. Kun derfor.
Mvh Per
Ah! Ja okay, altså værket er jo lavet til at blive brugt så tror da ikke det kan være helt så skidt, men ved det virkeligt ikke, vi må have nogen proffer ind over :-)
Men smid da et par billeder af uret ind :-D
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
(30-08-2015, 10:46 AM)P.N. Skrev: Mig bekendt er konstruktionen i alle Omega chronographer, cal. 321 - 861 - 1861 - 1863, at når der trykkes stop blokeres sekundviser-hjulet og frakobles løbeværket og så er det ligegyldigt hvor viseren står, det har ingen konsekvenser med hensyn til slidtage. Hvis sekundviseren kører konstant slides den selvfølgelig på samme måde som resten af løbeværket, hverken mere eller mindre. Til forskel for nogle Seiko modeller hvor det er en friktionskobling der blokeres og derfor kan slides hvis ikke sekundviseren kører.
P.N.
(30-08-2015, 12:39 PM)whoa Skrev: ......vi må have nogen proffer ind over :-)
Det har der været. Ovenstående indlæg er fra P.N. som er urmager
•
(30-08-2015, 12:54 PM)KimT Skrev: (30-08-2015, 10:46 AM)P.N. Skrev: Mig bekendt er konstruktionen i alle Omega chronographer, cal. 321 - 861 - 1861 - 1863, at når der trykkes stop blokeres sekundviser-hjulet og frakobles løbeværket og så er det ligegyldigt hvor viseren står, det har ingen konsekvenser med hensyn til slidtage. Hvis sekundviseren kører konstant slides den selvfølgelig på samme måde som resten af løbeværket, hverken mere eller mindre. Til forskel for nogle Seiko modeller hvor det er en friktionskobling der blokeres og derfor kan slides hvis ikke sekundviseren kører.
P.N.
(30-08-2015, 12:39 PM)whoa Skrev: ......vi må have nogen proffer ind over :-)
Det har der været. Ovenstående indlæg er fra P.N. som er urmager 
Ja okay, den havde jeg så af en eller anden grund ikke set :-D
•