Hovsa!
Hej Geodoc

Da jeg så annoncen for det ur var det eneste jeg tænkte, Geodoc, kom så til fadet og få købt det ur, for det var rimelig billigt prissat, og pænt og nyserviceret, så der var jo ikke nogen tvivl om at det skulle ind i din samling for det er der det hører hjemme. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Peter Skrev:Hej Geodoc
Da jeg så annoncen for det ur var det eneste jeg tænkte, Geodoc, kom så til fadet og få købt det ur, for det var rimelig billigt prissat, og pænt og nyserviceret;
så der var jo ikke nogen tvivl om at det skulle ind i din samling for det er der det hører hjemme. Icon_e_biggrin
Føler mig næsten sat lidt udenfor - Det lader til, at alle i andre var klar over, at det ur hørte til i min samling.
Jeg var bare den sidste, der opdagede det Icon_e_wink

Joepete Skrev:Super flot urskive, og spændende ur i det hele taget. Nogle gange kan et "Hovsa" blive til et "Uhmmmm" Icon_e_wink
... nu er det "dagen derpå" - og der er faldet lidt mere ro på.
Urets skive har (også?) undret og fascineret mig... tilsyneladende ikke malet; men nærmest lidt metallisk.

I forbindelse med at urets "Log bog" er påbegyndt, frekventerede jeg Omega customer service / Vintage, og fandt nøjere information.

Forklaringen er, at skiven er rhodium platineret, så metallisk er den korrekte beskrivelse.
Det er en lidt ekstravagant detalje, så nu glæder jeg mig da endnu mere til, at "Hovsa" kommer hjem Icon_e_biggrin
.... Ha' nu alle en fortræffelig WE

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
3 ting:

1. tillykke
2. superfedt ur
3. jeg er misundelig

mvh & gw
Icon_+1
Svar
Det er blevet meget nemmere, at skrive indlæg med det nye USB sidetastatur, specielt udviklet til "Ur nørder"

İmage

Look what the postman brought:
İmage

Og hvad er der så i boksen?
İmage

Her er den lille ny i nærbillede:
İmage

Og her er "den lille ny" i godt selskab Icon_e_biggrin
İmage
(Urene er lige store. Var tæt på at "vride armen af led" for at undgå reflekser)

Svar
Tillykke Torben, et super par du har fået fingrene i der!
De komplimenterer hinanden rigtigt flot, så ens og så forskellige alligevel!
Svar
Speedy Skrev:Tillykke Torben, et super par du har fået fingrene i der!
De komplimenterer hinanden rigtigt flot, så ens og så forskellige alligevel!
Tak skal du ha'
Faktisk havde jeg stirret mig så blind på "min plan", om at det kun kunne være Mark serien, at jeg helt overså det nære slægtskab.
Forskelligheden understreges af, at kaliber 1045 og 861 praktisk talt er som "ild og vand".
... Jo! - "Hovsa" er landet, og er budt velkommen med åbne arme Icon_e_biggrin

Svar
Hej Torben

Tillykke med købet, og jeg gættede jo rigtigt, tror jeg da, uret er jo lige dig. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)