Hvad fejler uret ?
Mit Planet Ocean er pludselig holdt op med at gå Icon_e_sad
Med en lille rystetur og lidt held går det i 2-5 sek. hvorefter det igen stopper.
(Det hjælper ikke at blive ved med at ryste uret).
Hvad fejler uret mon?

Jeg var forbi en (omega-)urhandler i Køge, der oplyste, at det var en almindelig fejl.
Er der nogle der kan be- eller afkræfte dén påstand?

Damen hos urhandleren mente at uret ville gå fint efter et service til kr. 1.500.
Er det en rimelig pris eller kan det gøres billigere?

Uret er 1½ år gammelt.
Pga. nærrighed købte jeg uret via Presiciontime i England - Greymarket og uden international garanti. (Det gør jeg nok ikke igen - Af skade bliver man klog, siger man jo...)
Det betyder at jeg skal sende uret til England, hvis jeg ønsker at gøre brug af garantien.
Er der nogen herinde der har erfaringer med dén type garanti (Fungerer det, hvor lang er ekspeditionstiden etc.)?

Jeg ser frem til at høre fra jer. Icon_e_smile

Venlig hilsen LP
Svar
Citat:Er der nogen herinde der har erfaringer med dén type garanti (Fungerer det, hvor lang er ekspeditionstiden etc.)?
Det er meget nemt; du sender uret som værdipakke eller brev til UK og modtager uret retur om to til fire uger. Lidt længre ekspeditionstid end hvis det var sendt til Swatch i DK, men ikke meget.
Jeg tvivler hvorvidt damen hos AD´en i Køge åbnede uret... Og hvis hun ikke gjorde det, lyder det som en usædvanligt og synsk evne at kunne diagnosticere fejlen og konkludere at 1½ år gammel ur skulle efterses (altså, lidt forenklet, renses).
Hvis du kigger forbi Krognos i Frederiksberg eller Mølbak på Ø. Farigmasgade kan det være at Jørgen eller Bo vil kigge ind i værket og give en lidt mere prof udsagn. Og når du nu har et praktisk taget nyt ur, ville det ikke overraske mig hvis det kunne ordnes for et mindre beløb, så du vil være fri for at sende uret og være fri for ventetiden.
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:Er der nogen herinde der har erfaringer med dén type garanti (Fungerer det, hvor lang er ekspeditionstiden etc.)?
Jeg tvivler hvorvidt damen hos AD´en i Køge åbnede uret... Og hvis hun ikke gjorde det, lyder det som en usædvanligt og synsk evne at kunne diagnosticere fejlen og konkludere at 1½ år gammel ur skulle efterses (altså, lidt forenklet, renses).
Cheers - John
Icon_e_biggrin
Tio Malo aka Johns svar er helt korrekt hele vejen - lige et "long shot", du har prøvet at trække uret op ved at dreje kronen helt lige som et manuelt ur ikke?
HVIS det ikke er tilfældet, så giv det 15 ture rundt på kronen (højre om) og så se om det klarer sig når du går med det, men jeg erkender, at det nok er lidt usandsynligt hvis du har haft det i 1,5 år og ikke prøvet at trække det op manuelt Icon_redface Sorry
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tio Malo Skrev:Jeg tvivler hvorvidt damen hos AD´en i Køge åbnede uret... Og hvis hun ikke gjorde det, lyder det som en usædvanligt og synsk evne at kunne diagnosticere fejlen og konkludere at 1½ år gammel ur skulle efterses (altså, lidt forenklet, renses).
Cheers - John
Icon_e_biggrin
Tio Malo aka Johns svar er helt korrekt hele vejen - lige et "long shot", du har prøvet at trække uret op ved at dreje kronen helt lige som et manuelt ur ikke?
HVIS det ikke er tilfældet, så giv det 15 ture rundt på kronen (højre om) og så se om det klarer sig når du går med det, men jeg erkender, at det nok er lidt usandsynligt hvis du har haft det i 1,5 år og ikke prøvet at trække det op manuelt Icon_redface Damen i butikken har givet også prøvet, men kan jo ha været smykke sælger. Det er bare fordi du kun skriver du har prøvet at ryste det.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Havde nøjagtig samme problem med mit 1.5 år gamle Omega PO Chronograph, men efter et stort service hos Omega er det ok igen.
Selv om mit ur er købt brugt hos AD i England, blev serviceeftersynet udført uden beregning via dansk forhandler.
Eneste lille bitte klage er at servicetiden er lidt lang, det tog 5 uger, og det er rigtig lang tid når man savner sit ur Icon_e_biggrin

Mvh.
Allan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)