HJÆLPE IGEN !!! Hvad er dette for et speedmaster
Hvad er det her for et speedmaster, og hvad må det koste brugt i go stand ??

på auktionssiden hedder det :
Omega Speedmaster Auto 45J Chronograph Black Dial Men

men der må være nogen der kan hjælpe mig med et ref. nr
Svar
Det er et REF. ST 1750032 produceret fra 1989. Omega Caliber 1140.

Ikke et Speedmaster (ligesom de øvrige automatic/reduced) udgaver der trækker de store smil hos kendere/samlere.
Et ur jeg ikke ville give mere end 6000 DKK for med box og papirer, vil tro andre vil sige 7000 DKK.

Men hvis du er vild med uret, så er det for så vist ikke noget i vejen med det, jeg ville bare ofre 3-4K mere og købe en proffesional (måneuret) i god brugt stand.
Svar
Hej marqhansen.
Du har fået et formidabelt svar fra Speedy - ikke noget, at 'elaborere på dér'.
... i beløbsstørrelsen, som Speedy angiver, vil jeg godt (bare lige så forsigtigt) tilføje et alternativ: Speedmaster Professional MarkII.

Der er mere at læse om MKII i indlægget: Strøtanker om Speedmaster MKII

Uret har samme kaliber som SPM PRO - Den har den forunderlige historie; som den evigt "forsmåede" Speedmaster.

I praksis er det et bomstærkt ur, der formmæssigt (faktisk) er mere praktisk end sin berømte forgænger, om hvilken der ikke skal siges eet ondt ord.
MarkII's mere afglattede form, uden den fremspringende lynettekant er meget praktisk.

Er budgettet (stærkt) bestemmende, er MKII et godt alternativ til "en reduced/automatic"; men med et større "urmæssigt indhold" ... men som ovenfor nævnt, det var blot en "strøtanke".

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Jeg kan kun give Torben ret, hvis du kan lide udseendet på et MK II er der virkelig mulighed for at få meget ur for pengene!

Kom gerne med en tilbagemelding når du har gjort dig tanker marqhansen.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)