07-04-2010, 11:53 PM
....var jeg for omtrent et års tid siden begyndt at skue mod Rolex. Mere præcist et Rolex GMT II. Jeg har siden starten af 90'erne været en stor tilhænger og bruger af Omegas Seamaster - pre-Bond i sort fra ca. 1992-93 og senere Planet Ocean med co-axial i alle stål/farve varianterne. Jeg bølgede frem og tilbage mellem et Planet Ocean og et GMT II i lang tid, indtil jeg faldt over dette fantastiske smukke ur, som for mig nu er det ultimative dykker/sportsur: Blancpain Fifty Phathoms eller Blancpain 500 Fathoms.
Hér er en række fotos af de nævnte ure:
Klik på billederne for fuld størrelse

Dette er så modellen jeg synes allermest om: Blancpain Fifty Fathoms Air Command Flyback Chrono - Model 5885F-1130-52

Til sidst nogle flotte fotos af Blancpain 500 Fathoms

Det eneste problem med at få denne drøm realiseret er....ja, rigtigt gættet: prisen
Det koster mellem 12-16.000 USD men kan findes på bl.a. eBay ned til ca. 7-8.000 USD.
Noget andet er, at der i Danmark slet ikke findes én eneste autoriseret forhandler så er det uret man vil ha', så må man en tur i udlandet.
Hér er en række fotos af de nævnte ure:
Klik på billederne for fuld størrelse

Dette er så modellen jeg synes allermest om: Blancpain Fifty Fathoms Air Command Flyback Chrono - Model 5885F-1130-52

Til sidst nogle flotte fotos af Blancpain 500 Fathoms

Det eneste problem med at få denne drøm realiseret er....ja, rigtigt gættet: prisen
Noget andet er, at der i Danmark slet ikke findes én eneste autoriseret forhandler så er det uret man vil ha', så må man en tur i udlandet.
Tid kan aldrig indhentes igen.
Opgaver og handlinger kan godt.
Livet og tiden er ikke noget som stopper op.
Derfor er livet en nedtælling, som begynder den dag vi kommer til verden og ender den dag vi går bort.
Opgaver og handlinger kan godt.
Livet og tiden er ikke noget som stopper op.
Derfor er livet en nedtælling, som begynder den dag vi kommer til verden og ender den dag vi går bort.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)