Efter mange års favorisering af Omega *UPDATED FOR 2. GANG*
....var jeg for omtrent et års tid siden begyndt at skue mod Rolex. Mere præcist et Rolex GMT II. Jeg har siden starten af 90'erne været en stor tilhænger og bruger af Omegas Seamaster - pre-Bond i sort fra ca. 1992-93 og senere Planet Ocean med co-axial i alle stål/farve varianterne. Jeg bølgede frem og tilbage mellem et Planet Ocean og et GMT II i lang tid, indtil jeg faldt over dette fantastiske smukke ur, som for mig nu er det ultimative dykker/sportsur: Blancpain Fifty Phathoms eller Blancpain 500 Fathoms.

Hér er en række fotos af de nævnte ure:

Klik på billederne for fuld størrelse

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Dette er så modellen jeg synes allermest om: Blancpain Fifty Fathoms Air Command Flyback Chrono - Model 5885F-1130-52

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Til sidst nogle flotte fotos af Blancpain 500 Fathoms

İmage

İmage

İmage

İmage

Det eneste problem med at få denne drøm realiseret er....ja, rigtigt gættet: prisen Icon_e_confused Det koster mellem 12-16.000 USD men kan findes på bl.a. eBay ned til ca. 7-8.000 USD.
Noget andet er, at der i Danmark slet ikke findes én eneste autoriseret forhandler så er det uret man vil ha', så må man en tur i udlandet.
Tid kan aldrig indhentes igen.
Opgaver og handlinger kan godt.
Livet og tiden er ikke noget som stopper op.
Derfor er livet en nedtælling, som begynder den dag vi kommer til verden og ender den dag vi går bort.
Svar
Det er jo et vildt smukt ur!!! Ærgeligt, at det er så dyrt - ellers var jeg også hoppet med på dén vogn Icon_smil

Jeg håber det lykkes dig at få fat i det!

Hilsen Lasse
Svar
Hej Lasse

Lige pt. arbejder jeg på, at få et hjem fra US og selvfølgelig er det et Blancpain Fifty Fathoms Air Command Flyback Chrono - Model 5885F-1130-52. Det kommer til, at være prisen der bliver afgørende, men det koster ca. kr. 95.000.- derovre og lægger man moms oveni så lander man nok omkring de kr. 125.000.-. Skulle de lykkes mig, at få fingrene i uret hedder prisen under 50K.

På den anden side venter jeg gerne et par år på uret hvis mine anstrengelser ikke bliver til en succes Icon_e_wink
Derfor er livet en nedtælling, som begynder den dag vi kommer til verden og ender den dag vi går bort.
Svar
De laver bare for FEDE divere den krans er bare for lækker Icon_cool

Men det er klart et mærke hvor der skal købes brugt de er kendt for en pæn afskrivning
faktisk ufortjent i mine øjne da jeg mener det klart kan måle sig med alt til samme pris og også nogle som ligger over.
Svar
Kransen eller lynetten om nogen vil, er jo i og for sig ret unik. Én ting er den specielt designede form med den lettere hævede/udbulende krans. En anden ting er, at materialet (keramisk) gi'r en visuelt "glattere" og mere blank overflade ifht ure med kransen udført i aluminium. Sidst men ikke mindst giver det også et særligt enestående look med kransens selvlysende tal/indikatorer.

Det er helt sikkert, at en markant afskrivning er at forvente...men er det ikke sådan for de fleste ure der koster på den forkerte side af 50K? Lidt ligesom biler....jo dyrere i nyindkøb desto større procentvis afskrivning over f.eks. 3. år.
Svar
Det er nok lidt efter hvad man er tilhænger af,nogle vil nok mene at "deres" mærke
holder prisen bedre end så meget andet Icon_question

Personlig tror jeg dog ikke at du er helt skæv på den
det er ihvertfald ikke helt ved siden af índen for bilens verden Icon_e_wink
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)