Min vej ind i den fantastisk urverden.
Desværre ligger det ikke lige i planerne for den nærmest fremtid Icon_e_biggrin1
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hej Kim.
Super tråd Icon_e_biggrin1
Jeg kommer meget gerne med mit "bidrag" men det skal liges tænkes igennem først.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Uha, en farlig tur "down memory lane"
Har haft en interesse for ure lige siden jeg fik mit første ur, et seiko et-eller-andet, hvilket allerede medførte tanker om et "rigtigt" ur ogdet blev så til drømmen om et rolex, et submariner, det skulle kunne holde til at komme til vandet og tåle div. tæsk. I første om gang blev det ved katalog-samling, og i '97 fik jeg råd til et Tag Heuer proffesionel 1000 mtr. som fik et hårdt liv, hvilket følgende billede understreger;

İmage

Det var min daglige "beater" frem til '05 hvor jeg endelig fik min store drøm opfyldt, et Rolex seadweller (kunne ikke "nøjes" med et submariner, det var jo ikke vandtæt til mere end 300 mtr. Icon_e_wink ) og så tog det fart, året efter introducerede en kammerat mig for et ur af abnorme proportioner, Panerai, og så gik det galt. Rolex'en blev udskiftet (derfor de manglende billeder) med et Pam 161

İmage

Dang, hvor jeg savner det ur Icon_e_biggrin1 jeg er en "en arm, et ur-kind of guy", så det gamle ur ryger når der er et nyt på vej.

Så gik der ikke så længe, så havde jeg fundet en Pam 187, som jeg blev "nødt" til at eje

İmage

Et stort ur, som med sine 47 mm virkelig dominerede armen, og det blev et ur som jeg begyndte at passe lidt på. Så jeg brød mit "et ur regel" og fik fat i en Oris meistertaucher, skulle bruge noget der kunne matche størrelsen, så de 49 mm var lige i skabet, troede jeg, men set ved siden af 187'eren var det alligevel ikke så stort.

İmage

Oris' en overlevede ikke længe, så tilbage til Panerai, hvor det efterhånden havde udviklet sig lidt til jagten på et ur der ikke var så mange eksempler af, så der blev kigget på primært a-serien, da jeg var/er facineret a tritium-skiverne. Så fik jeg chancen for at få etPam 1A, men pengene var der ikke, og 187'eren var ikke lige til at skyde af ved et hurtigt salg, så i første omgang smuttede 1'eren. Ca. et halvt år efter solgte jeg 187'eren og gik så på jagt igen. Og heldigvis fik jeg muligheden inden for 14 dage (og til en rigtig god pris) så jeg slog til

İmage

Og det har så været på armen stort set uafbrudt lige siden, afbrudt af et kort ophold af en 292'er som jeg fik mulighed for at købe hos klarlund efter 2 år på ventelisten

İmage

Det var dog mere et "skal næsten prøves, når man har chansen" så det er solgt.
Så det er status pt hos mig, hvad vil fremtiden så bringe? Jeg kigger efter et Pre-a eller Pre-v, men dem der er tilgængelige pt. er for dyre til min smag, de er oppe i en prisklasse hvor et Patek Nautilus er ved at være en mulighed, og så ved jeg ikke helt hvad jeg ville vælge.
Har igennem diverse GTG'ere mødt nogle interessante mennesker, og det har så bare tilføjet endnu en dimension til denne fantastiske ting det er at have et ur på armen, hvor der ligger flere overvejelser bag en de andre impulskøb man giver sig i kast med.

Kamstrup
Svar
İmage
Begyndelsen: Morfars lommeur, fars Seamaster de Ville og mit første drengeur.

Min familie har altid været til Omega. Det var urmærket, som både min morfar og far havde. Da jeg fik mit første ur, var det derfor også en Omega. Fin Seamaster til en knægt på en 10-12 år!
I gymnasiet havde jeg en klassekammerat, hvis far havde en urforretning. Gennem denne forbindelse fik jeg senere en Speedmaster Automatic Mark IV. Den blev brugt som startur til kapsejladser og endte desværre sine dage på bunden af Svendborgsund. Under en hidsig vende-duel (Fyn Rundt) på vej ned mod Troense sprang remmen og uret faldt i suppen. Ærgeligt. Det blev erstattet af en tilsvarende.

Vi er nogle venner, som af og til samles til vinsmagning. Blindsmagning forstås. Det lykkes engang imellem at få verdensdelen korrekt :-) I disse hyggelige sammenkomster deltager en guldsmed, som for en del år siden bar et ur, jeg dengang ikke kendte: IWC. Det måtte jeg studere nærmere. Det har jeg så gjort lige siden og har samlet nogle ure fra Schaffhausen.

Det er dog ikke blevet ved det. Efterhånden som jeg læste og lærte mere om ure, måtte horisonten udvides med andre mærker: PP, AP, VC, JLC, Blancpain, Rolex og selvfølgelig Omega.

Jens-Kristian
Svar
Fin tråd Kim. Min interesse for ure er vist medfødt. Kan faktisk ikke huske hvornår det startede, men blot at den altid har været der. Økonomien gjorde dog at det først blev sjovt efter studiet (læs: SU'en blev overstået) i 2001;-) Det startede med et Sub 14060 og siden er det blevet til lidt af hvert, hvor min personlige interesse fortrinsvis ligger i vintage Rolex og den lidt finere horologi. Driver lidt køb/salg med TimeToWatch.dk af ren passion for ure, og ville nødig have det som fuldtidsbeskæftigelse. Dertil har jeg nok gået lidt for længe i skole, og har for dyre ur-lyster til at det kan hænge sammen Icon_head

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)