Hjælp til Køb af GMT Master II model 116713LN
Hej Rolex entusiaster.

Jeg skal til at erhverve mig mit første Rolex og har brug for lidt hjælp og har læst lidt på de forskellige forums og kan se at dette må være stedet hvor eksperterne er Icon_e_surprised).

Skal have mig et 116713LN da jeg er helt solgt i det.

Mine spørgsmål går så på hvor skal man købe et nyt GMT Master II og hvor er det billigst?

Har fundet dette på chrono24.com som ser fornuftigt ud men hvordan sikrer man sig at det er org. og ikke fake?

[url]"http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?showid=1477913&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=221&MODEL=116713LN&SORTORDER=1&numresults=20" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/search/index ... results=20[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Er det bedre at gå i Klarlund og købe det eller evt. tage til udlandet så man kan spare momsen og hvordan gør man det?

Jeg er helt ny i denne verden så bær over med mig Icon_e_surprised)

Håber i kan oplyse i denne skønne nye verden.

Mvh Nicholas
Svar
Jeg vil anbefale dig, at du skal købe det i Danmark. Klarlund er et godt sted, hvis du gerne vil købe det hos en autoriseret forhandler, hvilket helt givet er en dejlig, god oplevelse. Det er selvfølgelig lidt dyrere der, end hvis du køber et (næsten) helt nyt hos en af de private handlere; men mange synes (og måske især med det første ur), at det er værd at betale for den ekstra service hos en autoriseret forhandler.

Hvis du vil købe det privat, så tjek salgssiderne her, eller se i 'Good Guys/Bad Guys' forum, hvor du vil kunne finde omtale af flere af de store private handlere. Kontakt dem - det kan være de har netop det du søger, selvom det ikke er på salgssiden.

Hvis du med "spare momsen" mener at købe det i nyt fra en autoriseret forhandler i et andet EU-land, hvor momsen er lavere, så er der i praksis meget lidt at hente. Hvis du med "spare momsen" mener at købe udenfor EU, så skal du alligevel betale moms, når du indfører det. Helt principielt diskuterer vi ikke andre muligheder her, dvs. snak om snyd er bandlyst!

/Bjørn.

PS: Pas på - du risikerer at blive bidt af den samme bacille, som andre. Og så bliver det ikke dit sidste ur!
Svar
Er ikke i tvivl om det er det første i en række af Rolex ure kan jo læse hvordan det er gået med jer andre Icon_e_smile

Jeg har ikke kunne finde noget om Watchswiss Uhrenhandels GmbH.
Så hvordan kan jeg finde ud af noget om ham her og hvordan syntes i det lyder? for det ser ud til at være ret billigt taget i betragtning af at uret er helt nyt.

[url]"http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?showid=1477913&dosearch=1&searchexplain=1&SEARCH_ADTYPE_ID=U&SEARCH_BRAND_ID=221&MODEL=116713LN&SORTORDER=1&numresults=20" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/search/index ... results=20[/url]

Hvis jeg vælger at købe hos en ikke aut. forhandler hvad skal man så sørge for der er med og hvordan kontrollerer man at det er ægte det man har fået?

Undskylder min uvidenhed på dette område.

mvh Nicholas
Svar
Hej Nicholas.

Jeg er også halvny hvad angår Rolex, men er dog på mit Rolex nr. 2. Jeg forstår udmærket dine kvaler og har selv stået i samme situation. Det er vigtigt, at du har fuld tillid til sælger, det vil dæleme være surt at feks komme hjem fra Berlin med en følelse af, at ikke alt er ok....
Du behøves jo ikke at gå til en af de autoriserede forhandlere, du vil med garanti få en ligeså fin service ved en af de "good guys" som optræder her på sitet. Prisen vil ganske givet også være lavere. Icon_e_wink

Held og lykke med dit køb.

Mvh

Palle
Svar
Takker for svaret.

Altid rart med feedback så man kan få lidt fif.
Svar
Hej

Fik du handlet din GMT hos firmaet ?

Jeg har set på et Rolex Explorer 214270. Kan via Chrono24 få det til en god pris i Berlin hos firmaet Watchswiss Uhrenhandel.
Den skulle ligge på pariser platz 4 midt i Berlin. Jeg har en ven som pt. er i Berlin og vil handle hos firmaet - Har har været på adressen, men der ligger kun et hotel Adlon ?

Nogen der kender til firmaet Watchswiss Uhrenhandel Gmbh ?

Mvh. Sølvræven
Svar
Sølvræven Skrev:Hej

Fik du handlet din GMT hos firmaet ?

Jeg har set på et Rolex Explorer 214270. Kan via Chrono24 få det til en god pris i Berlin hos firmaet Watchswiss Uhrenhandel.
Den skulle ligge på pariser platz 4 midt i Berlin. Jeg har en ven som pt. er i Berlin og vil handle hos firmaet - Har har været på adressen, men der ligger kun et hotel Adlon ?

Nogen der kender til firmaet Watchswiss Uhrenhandel Gmbh ?

Mvh. Sølvræven
inde i atlons hotel arkade ligger i alle fald nogle eller en urbutik men ligger det ikke på Brandenburger Platz? (eller Unter den Linden)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Til Hannover_dk

Tak for din hurtige respons Icon_e_smile

Iht. chrono24.dk er adressen Pariserplatz 4b
Har lige talt med min ven i Berlin, og der ligger kun en endnu dyrere urbutik (unter den linden) - de havde ikke Rolex.

Firmaadressen der ikke "findes":
Watchswiss Uhrenhandels GmbH
Pariser Platz 4a
10117 Berlin
Tyskland

Jeg har fundet tilsvarende navne (Watchswiss Uhrenhandels GmbH) på urmagere i Berlin på Potsdam Platz og på Friederichsstrasse 50

Flytter de ofte eller er der flere butikker ?

Mvh. Sølvræven
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)