24-11-2006, 10:46 AM
Og i øvrigt går fortjenesten fra denne industri i mange tilfælde til at financiere terrorisme... Hyggeligt!!!
|
HJÆLP! Ægte eller falsk?
|
|
24-11-2006, 10:46 AM
Og i øvrigt går fortjenesten fra denne industri i mange tilfælde til at financiere terrorisme... Hyggeligt!!!
24-11-2006, 10:57 AM
Har i iøvrigt set dette klip
http://culture.hautehorlogerie.org/en/ha...-1832.html
24-11-2006, 11:05 AM
Vor virksomhed ligger inden for mærkning/Branding for beklædning. Her er en omfattende kopi virksomhed. Vi leverer mærker som ex kan indeholde materiale som reagerer ved påvirkning med en bestemt laser frekvens, så producenterne kan tage rundt på markeder og let afsløre om en Boss habit er ægte eller ikke. En simpel og billig løsning.
Det nyeste er RFID Radio frequens IDentification. En lille antenne som kodes med et unikt nummer - lidt som en stregkode, men med flere kodningsmuligheder. Ved hjælp af denne kan man med en "radar" gå sig en runde i butikken og få optalt lagret helt præcist, vide præcist hvilke farver, design, og størrelser der ligger på de forskellige hylder, uden at skulle løfte på noget som helst. Et af de største tab i jeans butikker er ex at man ikke har præcis den model, livvidde og benlængde hjemme som kunden behøver. Med RFID kan man hver da sikre butikkens lager er optimalt. Prisen for en RFID tag ligger nu omkring 1,50 kr, og størrelsen er SNART nede hvor den udemærket kunne sidde på indersiden af ex. en Rolex eller Patek bagkasse. Så kunne man ved salget fra Rolex eller andre, lade taggen med information - dato for produktion, værk nr. kasse nr . rem type, alle detaljer om uret, skive, glas osv. samt hvilken forhandler der købte den, og med relativt simplet udstyr (kommer inden for kort tid som USB tilslutningsbart udstyr til enhver computer man vil ha det - TROR jeg) kunne enhver forhandler af ex. Rolex teste uret og helt præcis vide alt om det, give sikkerhed for ægthed, historie og vide alt om hvilke reservedele, glas, visere osv, der skulle på- RFID bliver mere og mere almindeligt. M&S på Oxford street i London har det nu i alle jeans og jakkesæt, hvis man ønsker at se det i praksis. En lille hage er, at mange forbrugerorganisationer mener det er "indbrud i privatlivet" hvis de skal gå med sådan en tag, og tror FBI fra månen kan følge alle deres bevægelser og toiletbesøg (trods at scanningafstanden er ganske kort). Det gør at man i textil anvender det i forbndelse med papirshængeetiketten, så den kan tages af. Det ville dog ikke nytte i forbindelse med ure, så det er nok et af de udestående spørgsmål, før det indføres. Da det er et supervåben - både logistisk, lageroptælling, kan anvendes ved kassen for betaling, kan aktivere tyveri alarmen ved butikkens udgang hvis ikke taggen er ladet om som "betalt" og alt muligt andet, og samtidigt sikrer mod kopiering (kodningen er låst som den sikreste nøgle så taggen kan ikke kopieres), så kommer det før eller siden. Det havde måske ikke så meget med ure at gøre, men jeg tror det kommer i ure også vh John Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
24-11-2006, 11:23 AM
textilbranchens og andres problemer jo ikke. tænker på designretigheder patenter osv. kan forstå at man nærmest vil forbyde kinesere på messer. de kan jo kopiere et design, tage patent og smide 100.000 enheder på markedet, inden du når hjem fra messen.
kan forstå at patentretigheder i Kina intet har at gøre med hvem der udvikler, men hvem der kommer først med en ansøgning. Sygt system Mikael
24-11-2006, 10:12 PM
Mads Gjødesen Skrev:Tadsen hvor står der det er et replika fra USA? Syntes ikke det fremgår af teksten Jeg mener bare at når der står Tag Heuer R så opfatter jeg "R" som Replika. Det kan godt være at jeg er hurtig i min antagelse, men sådan opfattede jeg annoncen. Med mit indlæg mener jeg under INGEN omstændigheder at det er ok, men stadig synes jeg, det var åbenlyst at det ikke er ægte. Tadsen
25-11-2006, 03:07 AM
Hej
Overdrivelse fremmer forståelsen, måske noget overdrevet at melde manden til politiet, bare en pointe jeg kom med, men jeg kan da se at den har sat noget igang herinde. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|